Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 321-340 of 496
-
Ο μικρόκοσμος στο νηπιαγωγείο, απόψεις των νηπίων και δραστηριότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι ο μικρόκοσμος στο νηπιαγωγείο. Πιο συγκεκριμένα ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας, μετά την μελέτη των σχετικών αντιλήψεων που σχετίζονται ... -
«Ο μικρός πρίγκιπας» σε παιχνίδια δημιουργικής γραφής για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασίααπό την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα δεν είναι μόνο αναγνωρισμένη, αλλά και απαραίτητη. Είναι αποδεδειγμένο πως ο παιγνιώδης χαρακτήρας που δίνεται στην διαδικασία μάθησης, ... -
Ο πολιτικός και θρησκευτικός λόγος των κειμένων της Ιεράς Συνόδου στη διδασκαλία των θρησκευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να εξετάσει και να ερμηνεύσει τόσο τον πολιτικό όσο και τον θρησκευτικό λόγο των κειμένων της Ιεράς Συνόδου Ελλάδος όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα ... -
Ο προσανατολισμός των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τον κύκλο του νερού στο νηπιαγωγείο (Νηπιαγωγός 1)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία μελετά τις ερωτήσεις που χρησιμοποιήθηκαν σε δυο διδασκαλίες που υλοποιήθηκαν στις 10 και 11 Νοεμβρίου το 2014 στο Νηπιαγωγείο Παπαγιάννη Φλώρινας σε 14 νήπια με θέμα τον κύκλο του νερού. Στόχος της ... -
Ο προσανατολισμός των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τον κύκλο του νερού στο νηπιαγωγείο (Νηπιαγωγός 2)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια μιας έρευνας, η οποία υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο του Αρμενοχωρίου Φλώρινας, σε δυο διδασκαλίες στις 1 και 2 Δεκεμβρίου του 2014, με συνολικό δείγμα 17 νηπίων και θέμα τον κύκλο ... -
Ο προσανατολισμός των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία μιας ΔΜΑ για το μαγνητισμό στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-04)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Φλώρινας, τον Απρίλιο του 2015. Σκοπός της, ήταν η μελέτη του περιεχομένου και του προσανατολισμού των ερωτήσεων κατά τη διάρκεια μιας Διδακτικής Mαθησιακής Aκολουθίας με ... -
Ο πύργος του ΟΤΕ ως μέσο αναγνώρισης της Θεσσαλονίκης. Μία εκπαιδευτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται η μελέτη της ιστορίας και ειδικότερα της τοπικής ιστορίας. Ο πρώτος όρος είναι πιο γενικός και αναφέρεται στα γεγονότα του παρελθόντος μέχρι το παρόν, ενώ ο δεύτερος εστιάζει σε έναν ... -
Ο ρήτορας ως μέντορας στον συμβουλευτικό λόγο του Αριστοτέλη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Ο στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται και δρα ο ρήτορας ως μέντορας μέσα από τον συμβουλευτικό λόγο του Αριστοτέλη. Στην πορεία θα γίνει ανάλυση του συμβουλευτικού ... -
Ο ρόλος και η λειτουργεία των παραμυθιών στη κατανόηση μαθηματικών εννοιών στη προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Το κύριο θέμα έρευνας της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι αναζήτηση της προσφοράς των παραμυθιών στα παιδιά και κυρίως της απόκτησης μαθηματικών γνώσεων μέσω αυτών. Κάτι το οποίο μαρτυράτε και από τον τίτλο ... -
Ο ρόλος και η λειτουργία των χαρακτήρων στα έργα "Βαμμένα κόκκινα μαλλιά" και "Η Μεγάλη Πλατεία"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016) -
Ο ρόλος της ανώτατης εκπαίδευσης στην κοινωνική αναπαραγωγή, όπως παρουσιάζεται στη θεωρία του πολιτισμικού κεφαλαίου του Pierre Bourdieu. Επισκόπηση ερευνών για τον αναπαραγωγικό ρόλο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η κοινωνία είναι διαχωρισμένη στο εσωτερικό της και διαμορφώνεται σε κοινωνικά στρώματα – τάξεις, ανάλογα με το κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο του ατόμου. Πρόκειται, δηλαδή, για ευρύτερα σύνολα στα οποία τα άτομα ... -
Ο Ρόλος της Αυτο-ρύθμισης Συμπεριφοράς και της Ελπίδας στη Φιλία στην Παιδική Ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη διερεύνηση (α) των συστατικών στοιχείων μεταξύ της εκτιμώμενης καλής και κακής φιλίας, (β) του ρόλου της ελπίδας, και της αυτο-ρύθμισης της φιλίας στην αντιλαμβανόμενη καλή και κακή φιλία ... -
Ο ρόλος της επικοινωνίας στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Επικοινωνία είναι η εναλλαγή μηνυμάτων που πραγματοποιείται ανάμεσα σε έναν ομιλητή και ακροατή. Η επικοινωνία όμως δεν είναι μόνο εφικτή μέσο της ομιλίας. Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στο πόσο σημαντικό ρόλο ... -
Ο ρόλος της Παιδικής Λογοτεχνίας στη καλλιέργεια του περιγραφικού λόγου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας αποτελεί ο ρόλος της Παιδικής Λογοτεχνίας στο νηπιαγωγείο. Αρχικά, προσδιορίζεται ο όρος της παιδικής ηλικίας και έπειτα διαχωρίζονται τα στάδιά της στο βρεφικό, στο νηπιακό και ... -
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση- ο διαμεσολαβητικός ρόλος του εκπαιδευτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Οι άνθρωποι στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν χρησιμοποιούν δύο εκφάνσεις του λόγου που λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους: τον προφορικό και γραπτό λόγο, που μεταδίδει πληροφορίες και δεδομένα και τη γλώσσα του ... -
Ο ρόλος του παιχνιδιού και της παιχνιδοθεραπείας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Με το πέρασμα των χρόνων πολλά είναι αυτά που έχουν ειπωθεί για το παιχνίδι, ωστόσο η εξέλιξη του είναι μεγάλη. Για το παιδί από τα πρώτα του κιόλας χρόνια συμβολίζει την διέξοδό του από άσχημες εμπειρίες αλλά ταυτοχρόνως ... -
Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού προσχολικής ηλικίας στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών δομών λόγω της υγειονομικής κρίσης Covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο της πτυχιακής μου εργασίας και αφορά στις απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τον ρόλο τους στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα κατά την περίοδο αναστολής ... -
Ο ρόλος των ελληνικών παραδοσιακών χορών για τη σωματική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών στην προσχολική ηλικία: μια ποιοτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Ο παραδοσιακός χορός αποτελεί τρόπο μάθησης, γνώσης και έκφρασης πνεύματος και σώματος. Η μη λεκτική χορική και μουσική νοημοσύνη περιλαμβάνεται στον χορό, ενώ ανακαλείται η γλωσσική νοημοσύνη, την χρονική στιγμή που τα ... -
Ο σημαίνων ρόλος της ενσυναίσθησης στις επικοινωνιακές δεξιότητες του εκπαιδευτικού και η συμβολή του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την μελέτη της ενσυναίσθησης η οποία σχετίζεται με την όξυνση της συναισθηματικής νοημοσύνης των ανθρώπων. Στην εργασία αυτή η έννοια της ενσυναίσθησης και τα θετικά της χαρακτηριστικά ... -
Ο συμβουλευτικός- επικοινωνιακός λόγος στην ρητορική του Αριστοτέλη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)«Ρητορική του Αριστοτέλη προσφέρει διαχρονικά μια ποικιλότητα των μορφών του πρακτικού λόγου από τον οποίο πηγάζει ο χαρακτήρας και το ήθος του ρήτορα. Για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο η δύναμη του πρακτικού λόγου είναι η ...