Now showing items 201-220 of 496

    • Διδακτικές προσεγγίσεις της δημιουργικής γραφής σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες 

      Παπαθανασίου, Λαμπρινή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Η παρούσα μελέτη εξετάζει το ρόλο των διδακτικών προσεγγίσεων της δημιουργικής γραφής σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας μελετάται ο ορισμός και τα είδη των μαθησιακών δυσκολιών, οι ...
    • Ο σημαίνων ρόλος της ενσυναίσθησης στις επικοινωνιακές δεξιότητες του εκπαιδευτικού και η συμβολή του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία 

      Τσουμά, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την μελέτη της ενσυναίσθησης η οποία σχετίζεται με την όξυνση της συναισθηματικής νοημοσύνης των ανθρώπων. Στην εργασία αυτή η έννοια της ενσυναίσθησης και τα θετικά της χαρακτηριστικά ...
    • Η παιδεία του πολιτικού του Αριστοτέλη και οι προεκτάσεις της σήμερα 

      Μαναζή, Μαριάνθη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Το έργο του φιλοσόφου Αριστοτέλη και οι προεκτάσεις του στην παιδεία και στο χώρο της πολιτικής . Ένας δυνατός συνδυασμός , που έρχεται στο φως του εκσυγχρονισμού . Μέσα από διάφορα στοιχεία αναδεικνύονται τα επίκαιρα ...
    • Η επικοινωνία σε ανομοιογενείς ομάδες στην σχολική μονάδα 

      Παλαμίδα, Χρυσοβαλάντω Κωνσταντίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα βιβλιογραφική εργασία αποτελεί μια προσπάθεια για τον εντοπισμό, την οριοθέτηση και την αξιολόγηση της επικοινωνίας και των μορφών. Ο λόγος είναι ότι μέσω της επικοινωνίας είναι δυνατόν, σε μια μικρογραφία της ...
    • Οι απόψεις των νηπιαγωγών για την αναγνώριση και τη διαχείριση παιδιών με Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) 

      Βασιλειάδου, Ξένια (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Το ζήτημα της ειδικής αγωγής είναι ένα ζήτημα που τείνει να απασχολεί, αν όχι όλους, τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι μέσα από βιβλιογραφική αλλά και ...
    • Η σχολική διαμεσολάβηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 

      Ιωαννίδου, Ανδριανή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)
      Οι συγκρούσεις αποτελούν ένα συχνό φαινόμενο. Δημιουργούνται και υπάρχουν καθημερινά σε όλες τις κοινωνίες μαζί με πολλά ακόμα αρνητικά φαινόμενα και εκδηλώσεις βίας, δεν θα γινόταν όμως να μην επηρεάσουν τα γεγονότα αυτά ...
    • Διάλογος δυο παιδαγωγών. Η περίπτωση του Piaget και του Vygotsky 

      Κατσούτα, Ελισάβετ (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη των θεωριών του Piaget και του Vygotskyγια την γνωστική ανάπτυξη καθώς και η σύγκριση των θέσεων των δυο ψυχολόγων. Ο καθένας παρουσιάζει με διαφορετικό τρόπο τις ...
    • Η Ρητορική-Επικοινωνία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 

      Λιάμα, Ιωάννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει την σημασία που έχει η Ρητορική του Αριστοτέλη. Πρώτα όμως θα γίνει αναφορά στις απαρχές και τη δημιουργία της τέχνης της ρητορικής από τα πρώτα ψήγματα που άρχισαν ...
    • Γνωστικό ύφος , στρατηγικές μάθησης και οι σχέσεις τους με την επίδοση στην Αγγλική γλώσσα από μαθητές δημοτικού 

      Κακαρούδη, Θεοδώρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Η παρούσα εργασία αποσκοπεί να διερευνήσει α) το γνωστικό ύφος των μαθητών , τις στρατηγικές μάθησης που αναφέρουν οι ίδιοι ότι χρησιμοποιούν κατά την εκμάθηση της Αγγλική γλώσσας ως δεύτερη ξένη γλώσσα και στην επίδοση ...
    • Η συμβολή της επικοινωνίας και του διαμεσολαβητικού ρόλου του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση του κατάλληλου σχολικού κλίματος. 

      Λίτσιου, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την σπουδαιότητα της επικοινωνίας και της διαμεσολάβησης στο χώρο του σχολείου για την διαμόρφωση του κατάλληλου σχολικού κλίματος. Ο βασικότερος στόχος της είναι να αναδείξει ...
    • Η διαμεσολάβηση ως μορφή επικοινωνίας στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού 

      Αραμπατζή, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα εργασία, εστιάζει στο κοινωνικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού που τείνει να λαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς και στον ρόλο της σχολικής διαμεσολάβησης που έχει ως στόχο να καταπολεμήσει το ...
    • Δραστηριότητες μέτρησης μήκους στο Νηπιαγωγείο 

      Κουτσούκου, Άννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έρχονται αντιμέτωπα με καταστάσεις μέτρησης στην καθημερινότητά τους αλλά και κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων. Αντιμετωπίζουν όμως σημαντικές δυσκολίες στην κατανόηση της ...
    • Ο Ρόλος της Αυτο-ρύθμισης Συμπεριφοράς και της Ελπίδας στη Φιλία στην Παιδική Ηλικία 

      Παπαδημητρίου, Παναγιώτα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη διερεύνηση (α) των συστατικών στοιχείων μεταξύ της εκτιμώμενης καλής και κακής φιλίας, (β) του ρόλου της ελπίδας, και της αυτο-ρύθμισης της φιλίας στην αντιλαμβανόμενη καλή και κακή φιλία ...
    • Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 4 – 6 ετών 

      Αθανασίου, Αθηνά (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Στην παρούσα πτυχιακή εκπονήθηκε το θέμα της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών. Μέσα από την ολόπλευρη ανάπτυξη της βρεφικής και της νηπιακής ηλικίας, εξελίσσεται τόσο σωματικά όσο κινητικά. ...
    • Επικοινωνία και αλληλεπίδραση στο χώρο του νηπιαγωγείου 

      Γκιούρου, Φωτεινή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα εργασία μελετάει τις συγκρούσεις που δημιουργούνται μεταξύ των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Πιο συγκεκριμένα αναλύονται οι αιτίες και οι λόγοι που μπορεί να οδηγούν τους Νηπιαγωγούς ...
    • Οι κοινωνικές ιστορίες ως εργαλείο προσαρμογής των παιδιών με αυτισμό στο περιβάλλον τους 

      Χριστοφορίδου, Βασιλική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Η συγκεκριμένη εργασία αποσκοπεί στην ανάδειξη του θέματος των παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και πιο συγκεκριμένα στο πώς συμβάλλουν οι κοινωνικές ιστορίες στην ομαλότερη προσαρμογή τους στο περιβάλλον. Οι ...
    • Τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν τους φίλους τους τα παιδιά προσχολικής ηλικίας 

      Λιόλιου, Ελένη Φανουρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η συγκεκριμένη εργασία πραγματεύεται το θέμα της κοινωνικοποίησης του παιδιού στην προσχολική ηλικία και πιο συγκεκριμένα στη σύναψη κοινωνικών σχέσεων, ιδιαίτερα της παιδικής φιλίας. Μελετήθηκαν γνώμες και έρευνες αρκετών ...
    • Ο διδακτισμός στην σύγχρονη παιδική λογοτεχνία 

      Γερακινάκη, Χρυσούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Στην συγκεκριμένη εργασία το θέμα το οποίο διεκπεραιώνεται είναι αυτό του διδακτισμού και του τρόπου που εμπεριέχεται στην παιδική λογοτεχνία. Ξεκινώντας με τον όρο της παιδικής λογοτεχνίας η οποία αποτελεί στην ουσία το ...
    • Η εικονογράφηση στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία 

      Καλκατζίκος, Μάριος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η εν λόγω εργασία ασχολείται με την εικονογράφηση στα σύγχρονα παραμύθια και πιο συγκεκριμένα αναλύει τον ρόλο και την λειτουργία αυτής μέσα σε σύγχρονα παραμύθια. Επίσης, αναφέρεται στα παραμύθια, στις κατηγορίες και τα ...
    • Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση δραστηριοτήτων διατροφικής εκπαίδευσης για το νηπιαγωγείο 

      Τσουφλίδου, Βασιλική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η διατροφή στην παιδική ηλικία μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την μετέπειτα υγεία του ατόμου, καθώς και την ανάπτυξή του. Προϋπόθεση για την προαγωγή της υγείας του ατόμου είναι η διαμόρφωση μίας διατροφικής συνείδησης και ...