Now showing items 221-240 of 496

    • Σύγχρονα και κλασικά παραμύθια. Η συγκριτική μελέτη στερεοτύπων 

      Ζαρπαλά, Αναστασία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας, επιχειρείται να διερευνηθεί η διαφορά μεταξύ των κλασικών και σύγχρονων παραμυθιών. Τα βασικά χαρακτηριστικά, η ποικιλία θεμάτων και ο σχολιασμός δέκα επιμέρους παιδικών βιβλίων, αποτελούν ...
    • Η Γυναικεία Παρουσία Στο Σύγχρονο Ελληνικό Και Αγγλικό Παιδικό Βιβλίο 

      Κολλάρου, Ελένη Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η εργασία με τίτλο «Η Γυναικεία Παρουσία Στο Σύγχρονο Ελληνικό Και Αγγλικό Παιδικό Βιβλίο», αφορά μια ενδοσκόπηση στους κόλπους της σύγχρονης Παιδικής Λογοτεχνίας, με σκοπό την ανίχνευση της μορφής και της θέσης του ...
    • Η Επικοινωνία της Ελληνικής Αστυνομίας με το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο: Η περίπτωση της Εκπαίδευσης 

      Σελεμίδου, Αλεξία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται αρχικά της έννοια της επικοινωνίας, διάφορες θεωρίες επικοινωνίας, θεωρίες της ρητορικής τέχνης και το πώς αυτές συνδέονται. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται στοιχεία σχετικά με το Σώμα ...
    • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση- ο διαμεσολαβητικός ρόλος του εκπαιδευτικού 

      Καλογήρου, Παναγιώτα; Πατσιτού, Ιωάννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Οι άνθρωποι στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν χρησιμοποιούν δύο εκφάνσεις του λόγου που λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους: τον προφορικό και γραπτό λόγο, που μεταδίδει πληροφορίες και δεδομένα και τη γλώσσα του ...
    • Η μετάδοση μηνυμάτων μέσα από την εικόνα στο σύγχρονο παραμύθι 

      Γροσδάνη, Άννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Ας διερωτηθούμε… Υπάρχει κανείς που δεν αγάπησε, αγαπά και θα συνεχίσει να αγαπά τα παραμύθια; Ο κάθε ένας από εμάς τους «μεγάλους» μαγεύονταν ως παιδί από τα παραμύθια που μας άφησαν προίκα οι γιαγιάδες και οι μαμάδες ...
    • Ο διαμεσολαβητικός ρόλος του εκπαιδευτικού σήμερα 

      Τσιούμαρη, Βασιλική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Η πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα τον ρόλο και το επαγγελματικό προφίλ του εκπαιδευτικού σήμερα αλλά και κατά πόσο άλλαξε ο τρόπος διδασκαλίας ανά χρονικά διαστήματα. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η ανάλυση της σχολικής ...
    • Οι Απεικονίσεις των Ατόμων με Αναπηρία στα Παιδικά Βιβλία 

      Φλώρου, Ευαγγελία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει την απεικόνιση των ατόμων με αναπηρία στην Παιδική Λογοτεχνία. Το θεωρητικό πλαίσιο δομείται στα δυο πρώτα κεφάλαια γύρω από τους όρους της παιδικής λογοτεχνίας, ...
    • Η αναγκαιότητα της διαμεσολάβησης στα σχολεία σήμερα 

      Τσιούλη, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Οι συγκρούσεις και οι παραβάσεις των κανόνων αποτελούν αναπόφευκτο κομμάτι στη ζωή των ανθρώπων. Συνήθως , εμφανίζονται σε εντονότερο βαθμό σε περιστάσεις όπου αυξάνετε η κοινωνική η οικονομική και η πολιτισμική ...
    • Το σύγχρονο παραμύθι και το σύστημα κοινωνικοπολιτισμικών αξιών που το χαρακτηρίζει 

      Τομπούλογλου, Ευσταθία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στο σύγχρονο παραμύθι και πιο συγκεκριμένα στις κοινωνικοπολιτισμικές αξίες, οι οποίες εμπεριέχονται μέσα σε αυτό. Στόχος της εργασίας είναι η καταγραφή, η ανάλυση και ο σχολιασμός ...
    • Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας 

      Μαυρίδου, Μαργαρίτα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα εργασία με θέμα: «Η διδακτική προσέγγιση του ελέγχου μεταβλητών για την κατανόηση φαινομένων τριβής από παιδιά προσχολικής ηλικίας» ανήκει στο χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας και στηρίζεται στη μέθοδο του διδακτικού ...
    • Το Παιχνίδι στην Πλατωνική και Αριστοτελική Αγωγή 

      Καλπατσινίδου, Βικτώρια (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Πολλά έχουν γραφτεί από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα για το παιχνίδι, που για το παιδί είναι το καθαυτό περιεχόμενο της ύπαρξής του. Στα πρώτα χρόνια της ζωής και ανάπτυξης , το παιχνίδι είναι αυτό που δημιουργεί τις ...
    • Οι καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης την δεκαετία του '80 

      Γιουψάνη, Σπυριδούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα εργασία με θέμα « Οι Καλλιτέχνες της Θεσσαλονίκης την δεκαετία του 80’» εκπονήθηκε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών της Φλώρινας και πρόκειται για ερευνητική εργασία. Στόχος ...
    • Ανιχνεύοντας τα ιχνογραφήματα των νηπίων 

      Μαλέα, Ειρήνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Στην εργασία θα μας απασχολήσουν τα υλικά που παρέχονται στα παιδιά προσχολικής ηλικίας στο νηπιαγωγείο προκειμένου να εκφραστούν μέσω των εικαστικών, καθώς και τα αποτελέσματα που παράγονται με τη χρήση αυτών των υλικών. ...
    • Οι συγκρούσεις στο χώρο του νηπιαγωγείου 

      Αντύπα, Αικατερίνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Ο αριθμός των παιδιών που φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα συμπεριφοράς και να οδηγούνται πολλές φορές στις συγκρούσεις έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες δεκαετίες και αυτό αναπόφευκτα οφείλεται στα πιο σύνθετα ...
    • Ο ρόλος του παιχνιδιού και της παιχνιδοθεραπείας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας 

      Κοφίτσα, Βασιλική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Με το πέρασμα των χρόνων πολλά είναι αυτά που έχουν ειπωθεί για το παιχνίδι, ωστόσο η εξέλιξη του είναι μεγάλη. Για το παιδί από τα πρώτα του κιόλας χρόνια συμβολίζει την διέξοδό του από άσχημες εμπειρίες αλλά ταυτοχρόνως ...
    • Ο σχολικός εκφοβισμός και οι σχέσεις συνομηλίκων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 

      Βελισσάρη, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα εργασία εστιάζει στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και στον ρόλο της φιλίας στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς το bullying είναι μια μορφή παραβατικότητας, η ...
    • Η παιδαγωγική χρήση του παραμυθιού στη μαθησιακή διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση 

      Καραγεώργου, Άννα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Αναντίρρητα, η παιδική ηλικία ενός ανθρώπου είναι συνυφασμένη και συνδεδεμένη σε ένα μεγάλο ποσοστό από γλυκιές αναμνήσεις. Μία εξ’ αυτών αποτελεί και η ανάμνηση των αφηγήσεων των παραμυθιών. Το παραμύθι, εμφανιζόμενο από ...
    • Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές που σπουδάζουν νηπιαγωγοί μιλούν για τη σχέση του φύλου με το επάγγελμά τους: Μια μελέτη στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ψυχολογίας του Λόγου 

      Κουτίδου, Κυριακή Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Στην έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε μια μελέτη για τη σχέση του φύλου και του επάγγελμα του νηπιαγωγού. Στο επάγγελμα αυτό συνηθίζεται το μεγαλύτερο ποσοστό να είναι γυναίκες. Οι άνδρες όπως είναι γνωστό είναι αρκετά λιγότεροι. ...
    • Το παραμύθι ως μέσο ανάδειξης της διαφορετικότητας 

      Καλεμκερίδου, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Παραμύθια και διαφορετικότητα· δυο διαφορετικοί όροι που κατά κάποιο τρόπο συνδέονται. Τι είναι τα παραμύθια; Ποιος είναι ο αποδέκτης των παραμυθιών; Ποιες είναι οι θεματικές που προσεγγίζονται σε αυτά και από την άλλη ...
    • Η επιθετικότητα στην παιδική ηλικία και ο ρόλος της οικογένειας 

      Μπώλου, Χριστίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να αναλύσει τις μεταβλητές ιδιοσυγκρασίας και γονικής μέριμνας, καθώς σχετίζονται με την προληπτική και αντιδραστική επιθετικότητα στα παιδιά. Οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι γονείς ...