Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 152-171 of 993
-
Διαδικασίες αφομοίωσης ή ενσωμάτωσης των "ξενόφωνων" της Μακεδονίας από το Ελληνικό κράτος, μέσα από τον εκπαιδευτικό μηχανισμό: το παράδειγμα της εκπαιδευτικής ιστορίας της Μελίτης (19ος αι.-1931)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-04-24)Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ανάδειξη των μηχανισμών αφομοίωσης ή ενσωμάτωσης με τους οποίους το Ελληνικό κράτος επιδίωξε να διαχειριστεί, την περίοδο 1912-1936, την ύπαρξη των ξενόφωνων πληθυσμιακών ... -
Διαδραστική περιήγηση στην αρχαία Αθήνα σε περιβάλλοντα μεικτής πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα έρευνα αφορά την αποτελεσματικότητα των περιβαλλόντων μεικτής πραγματικότητας στη διδασκαλία της Ιστορίας μέσω των νέων τεχνολογιών και φυσικών διεπαφών. Για την επίτευξη αυτής της έρευνας σχεδίασα και ... -
Διαθεματική Προσέγγιση της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, Κινητικά Παιχνίδια/Δραστηριότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η παροχή κινήτρων μάθησης για όλους τους μαθητές μιας τάξης, ακόμη και εκείνων που δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για να συμμετέχουν στο μάθημα. Ειδικότερα, επιδιώκεται τα παιδιά, να ... -
Διαμόρφωση και λειτουργία Εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής στην Άτυπη Εκπαίδευση Ενηλίκων: δυνατότητες και όρια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Εκπαίδευση Ενηλίκων: δυνατότητες και όρια.» Η παρούσα Διδακτορική Διατριβή (Δ.Δ.) έχει ως θέμα τη διαμόρφωση και τη λειτουργία Βιωματικών Εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής (Β.Ε.Δ.ΓΡ.) στην άτυπη εκπαίδευση ενηλίκων. Αρχικά, ... -
Διαστάσεις του ελεύθερου χρόνου στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η έρευνα για τον ελεύθερο χρόνο στην παιδική ηλικία εστιάζει στις δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου των παιδιών που διακρίνονται σε δομημένες και μη δομημένες. Οι έρευνες που εξετάζουν τον ελεύθερο χρόνο στην παιδική ... -
Διατυπώνοντας τα διαφορετικά προβλήματα που προκύπτουν από την ίδια πολλαπλασιαστική κατάσταση: Μια μελέτη παρέμβασης με παιδιά της Γ΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η κατανόηση των αριθμητικών πράξεων του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης και της αντίστροφης σχέσης τους, αποτελεί μια πρόκληση για τους μαθητές του Δημοτικού αλλά και για τους εκπαιδευτικούς που καλούνται να ... -
Διαφήμιση γλωσσών, από τη θεωρία στην πράξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Η εκμάθηση μιας γλώσσας είναι μια δυναμική κοινωνική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές αποκτούν γνώση μέσω της παρατήρησης, της πρακτικής και της εμπειρίας. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η ανάπτυξη και εφαρμογή ... -
Διαφορετικές πτυχές και επιδόσεις στη γνώση περιεχομένου του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης κλασμάτων από υποψηφίους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει διάφορες πτυχές της Γνώσης Περιεχομένου των υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση κλασμάτων. Ειδικότερα, η μελέτη επιδίωκε να ... -
Διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές στο σύγχρονο σχολείο μέσα από την οπτική των φιλολόγων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στην παρούσα μελέτη διερευνήθηκαν οι οπτικές των φιλολόγων αναφορικά με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στο γλωσσικό μάθημα και τα ζητήματα εφαρμογής της στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας ... -
Διαφοροποιημένες καινοτόμες προσεγγίσεις σε πολυπολιτισμικά μαθητικά πλαίσια : απόψεις εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας Α/θμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα μελέτη επιχειρήθηκε διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών της αγγλικής γλώσσας, αναφορικά με την εφαρμογή της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης στο ξενόγλωσσο μάθημα, σε πολυπολιτισμικά μαθητικά ... -
Διαχείριση καινοτομιών στη σχολική μονάδα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05) -
Διαχείριση σεισμικού κινδύνου στα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης από τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητας στην Ευρώπη και την έκτη παγκοσμίως. Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, επομένως, το ζήτημα της πρόληψης καταστροφών σε σχολικές μονάδες που φιλοξενούν παιδιά, μια πληθυσμιακή ... -
Διαχείριση της καινοτομίας στη σχολική μονάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σε ένα κόσμο που αλλάζει συνεχώς και μεταβάλλεται το σχολείο που αποτελεί το βασικό πυρήνα μόρφωσης και του συνδετικού ιστού ανάμεσα στον άνθρωπο ,στην κοινωνία και στην παγκόσμια κοινότητα ,δεν είναι δυνατόν να είναι ... -
Διγλωσσία και IB World Schools: Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της διγλωσσίας και την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα διακυβεύεται τη διαχείριση της διγλωσσίας και την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών στα IB δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Αναλυτικότερα, τα επιμέρους θέματά της είναι ο προσδιορισμός της ... -
Διδακτικές δραστηριότητες σε περιβάλλον μη τυπικής εκπαίδευσης για το φαινόμενο του λωττού και της σαύρας gecko: εφαρμογή και αξιολόγηση σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η Νανοεπιστήμη- Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ), αποτελεί έναν σύγχρονο ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο με εφαρμογές ήδη σε πάρα πολλά πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αφορά τη μελέτη της συμπεριφοράς και το χειρισμό της ύλης στην ... -
Διδακτικές παρεμβάσεις για την βελτίωση παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες της Γ' τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η συγκεκριμένη επιστημονική εργασία πραγματεύεται το ζήτημα των δυσκολιών του γραπτού λόγου που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει την επίδραση αποτελεσματικών διδακτικών παρεμβάσεων ... -
Διδακτικές προσεγγίσεις για το μνημείο του Ρώσου στρατιώτη και για το μνημείο των μαχητών του ΔΣΕ στην Φλώρινα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Το δείγμα της έρευνας που παρουσιάζω, ανήκει στο πεδίο της γλυπτικής, η οποία ως τέχνη εικαστική αντέχει περισσότερο στον δημόσιο χώρο σε αντίθεση με άλλες τέχνες όπως η ζωγραφική. Τα μνημεία αποτελούν τρισδιάστατες εικόνες, ... -
Διδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές διαπολιτισμικής λογοτεχνίας των βαλκανικών λαών στην ελληνική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Μόνο και μόνο από τη στιγμή που μία ομάδα ανθρώπων κατάφερε να χαράξει μια κοινή πορεία στην ιστορία, δημιουργώντας μια κοινωνία ή γενικότερα ένα έθνος, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται από ... -
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των κωνικών τομών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Η παρούσα εργασία αφορά στην υλοποίηση διδακτικού σχεδιασμού σχετικά με τη διδασκαλία των κωνικών τομών. Το συγκεκριμένο αντικείμενο εντάσσεται στην ύλη των μαθηματικών της θετικής κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου που φέρνει ... -
Διδακτική διαχείριση του Θεωρήματος του Θαλή και της ομοιότητας τριγώνων από μαθηματικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Περίληψη Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να μελετήσει τη γνώση περιεχομένου και τη παιδαγωγική γνώση περιεχομένου μαθηματικών πάνω στη ομοιότητα και το Θεώρημα του Θαλή. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται διερεύνηση της μεθόδου διδασκαλίας ...