Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 1086-1105 of 1525
-
Οι αυτοσχέδιες ιστορίες που χρησιμοποιούν οι νηπιαγωγοί για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη χρησιμότητα και τον τρόπο χρήσης των αυτοσχέδιων ιστοριών στο νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, με την ευρεία έννοια του όρου, οι αυτοσχέδιες ιστορίες ανήκουν στην οικογένεια των παραμυθιών. ... -
Οι Βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης ως χώροι εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας για παιδιά: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά 8 – 12 χρονών της πενταετίας 2012 – 2017. Μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό στόχο της λειτουργίας του θεσμού της βιβλιοθήκης. Η μάθηση δεν λαμβάνει χώρα μόνο μέσα στη σχολική τάξη αλλά και μέσα από επισκέψεις και άλλου είδους εκπαιδευτικές εμπειρίες εκτός σχολείου. ... -
Οι γλωσσικές αναπαραστάσεις των φύλων στα παραμύθια του Ευγένιου Τριβιζά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Τα κείμενα μαζικής κουλτούρας όπως είναι τα παραμύθια είναι μία πολύ διαδεδομένη μορφή ψυχαγωγίας για τα παιδιά. Ωστόσο στα συγκεκριμένα κείμενα προβάλλονται κοινωνικά μηνύματα και έμφυλες ιδεολογίες. Η γλώσσα είναι ένας ... -
Οι γλωσσικές δεξιότητες των νηπίων υπό το πρίσμα του αναδυόμενου γραμματισμού: η συμβολή των κειμένων
(Γιώτη, Ευθυμία, 2010)Η εργασία αυτή παρουσιάζει τις γλωσσικές δεξιότητες των νηπίων υπό το πρίσμα του αναδυόμενου γραμματισμού. Αφετηρία του ερευνητικού μας ενδιαφέροντος αποτέλεσε η διαπίστωση - βάσει της βιβλιογραφικής ανασκόπησης - ότι η ... -
Οι δεξιότητες επικοινωνίας στην εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης σε φοιτητές ΣΔΟ: Marketing & Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας και συγκεκριμένα των τμημάτων Marketing και Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων του ... -
Οι δίγλωσσες πρακτικές γραμματισμού στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Η διγλωσσία (ή γενικότερα η πολυγλωσσία) είναι το φαινόμενο της ομιλίας και της κατανόησης δύο ή περισσοτέρων γλωσσών. Ο όρος μπορεί να αναφέρεται σε άτομα (ατομική διγλωσσία) καθώς και σε μια ολόκληρη κοινωνία (κοινωνική ... -
«Οι διαλεκτικές ποικιλκίες της νέας ελληνικής γλώσσας στο σχολέιο: Οι διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης τους στα σχολικά εγχειρίδια της Β/μιας Εκπαίδευσης»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στις γλωσσικές ποικιλίες και πιο συγκεκριμένα στις γεωγραφικές καθώς και στην αποδοχή τους σε κοινωνικό και σχολικό επίπεδο. Επίσης, εξετάζει τη θέση των διαλέκτων στο ελληνικό εκπαιδευτικό ... -
Οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-05)Η διατροφή στην παιδική ηλικία μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την μετέπειτα υγεία του ατόμου, καθώς και την ανάπτυξή του. Η παρούσα εργασία, έχει ως στόχο την διερεύνηση των διατροφικών συνηθειών των παιδιών προσχολικής ... -
Οι δύο όψεις της ρητορικής στον Γοργία του Πλάτωνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015) -
Οι δυσκολίες επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών ειδικής αγωγής που τους ωθούν σε συγκρούσεις και ο ρόλος της διαμεσολάβησης. Η περίπτωση των ειδικών σχολείων του νομού Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Στη συγκεκριμένη εργασία διερευνάται το ζήτημα των συγκρούσεων που υπάρχουν ανάμεσα σε μαθητές ειδικής αγωγής και στο ρόλο και την ισχύ της διαμεσολάβησης για την εξάλειψή τους. Απώτερος στόχος της έρευνας αυτής είναι να ... -
Οι έμφυλες ταυτότητες μέσα από τα κλασσικά παραμύθια - η διαδικασία που απο την αφήγηση αναδύονται κοινωνικά στερεότυπα : μια παιδαγωκοινωνική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Τα κλασικά παραμύθια διαχρονικά αποτελούν εργαλεία στην παιδαγωγική και στην ψυχαγωγία των νηπίων. Μέσα από την αφήγηση είναι εφικτή η γνωριμία του νηπίου με διάφορες καταστάσεις και ορισμένα συναισθήματα, αλλά και η ... -
Οι εθελοντές/ριες στη Δημιουργική Απασχόληση στα Κέντρα Φιλοξενίας Προσφύγων: Το κοινωνικό προφίλ και τα κίνητρά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση του κοινωνικού προφίλ και των κινήτρων των εθελοντών/ριών που δραστηριοποιούνται στη Δημιουργική Απασχόληση στα Κέντρα Φιλοξενίας Προσφύγων. Για την υλοποίηση της έρευνας πραγ ... -
Οι εθνικές εορτές στο νηπιαγωγείο. Θέσεις και απόψεις των νηπιαγωγών για την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναφέρεται στις εθνικές εορτές στο νηπιαγωγείο και κυρίως στις απόψεις που έχουν οι νηπιαγωγοί για την ένταξη αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εθνικές εορτές αποτελούν ένα αναπόσπαστο ... -
Οι εικόνες και τα στερεότυπα στα βιβλία για την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη (πρόγραμμα παιδεία ομογενών)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Στην παρούσα εργασία μελετάται το ζήτημα των στερεοτύπων που προβάλλονται μέσω των εικόνων των σχολικών εγχειριδίων για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης μέσω του προγράμματος παιδεία ομογενών. Συγκεκριμένα, στην ... -
Οι εικόνες της παιδικής ηλικίας σε ενήλικες διαφημίσεις: μια κριτική ανάλυση λόγου των παιδιών ως δρώντων χαρακτήρων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-05)Στη σημερινή εποχή έχει διαπιστωθεί πως η τηλεόραση αποτελεί το πιο διαδεδομένο Μέσο Ενημέρωσης. Στον ελεύθερο χρόνο τους οι περισσότεροι άνθρωποι με σκοπό την ενημέρωσή τους αλλά και την ψυχαγωγία τους επιλέγουν ... -
Οι εκπαιδευτικές απόψεις του Μεγάλου Βασιλείου και οι επιδράσεις στο ΔΕΠΠΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)ο μέγας Βασίλειος άφησε σπουδαίο παιδαγωγικό έργο το οποίο τον καθιστά έναν από τους σημαντικότερους φωστήρες της εποχής του. μέσα από τα έργα του και την δράση του προσπάθησε να διαμορφώσει την αγωγή των νέων ανθρώπων, ... -
Οι εκπαιδευτικοί "μιλούν" για την αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην ένταξη και ενσωμάτωση μεταναστών μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιοποίηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην ένταξη μεταναστών μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες. ... -
Οι εκπαιδευτικοί αναστοχάζονται στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των μαθητών τους: Μια ποιοτική έρευνα σε πολυπολιτισμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Ως αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης και της κινητικότητας σε όλο τον κόσμο, η ανάγκη για αποτελεσματική επικοινωνία σε πολυπολιτισμικά πλαίσια έφερε την αναγνώριση της διδασκαλίας του πολιτισμού στο πεδίο της διδασκαλίας ... -
Οι Εκπαιδευτικοί μιλούν για τα συναισθήματα στον εργασιακό τους χώρο: Μια μελέτη στο πλαίσιο της κοινωνικής ψυχολογίας του λόγου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Το συναίσθημα ερευνήθηκε ως θέμα σε ένα πλήθος πεδίων στις κοινωνικές επιστήμες, στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Η φύση, οι ρόλοι και οι συνέπειες των συναισθημάτων στην εργασία αναδεικνύονται ως θέματα με ολοένα ... -
Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για την επικοινωνία και τα εμπόδια επικοινωνίας στον εργασιακό τους χώρο. Μια μελέτη στα πλαίσια της κοινωνικής ψυχολογίας του λόγου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η παρούσα έρευνα, βασίστηκε στην κοινωνική ψυχολογία του λόγου προκειμένου να μελετήσει το περιεχόμενο και τη μορφή του λόγου των εκπαιδευτικών σε σχέση με την επικοινωνία και τα εμπόδια επικοινωνίας στη σχολική μονάδα που ...