Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 89-108 of 1505
-
Αντιλήψεις φοιτητών-τριών μελλοντικών νηπιαγωγών για την χρήση ζώων στην ψυχαγωγία : εκπαιδευτικές διαστάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-03)Στην πτυχιακή μου εργασία διερευνηθήκαν: α) η χρήση ζώων στην ψυχαγωγία, επικεντρωμένη στο τσίρκο και τη σημασία που αυτό έχει στην εκπαίδευση και β) ποια η γνώμη μελλοντικών νηπιαγωγών για την χρήση ζώων στην ψυχαγωγία. ... -
Αντιλήψεις φοιτητών/τριών για τον ρόλο των μοντέλων και της μοντελοποίησης στις ΦΕ στην προσχολική και δημοτική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Οι σύγχρονες τάσεις στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών υποστηρίζουν ότι η κατανόηση της φύσης και του ρόλου των μοντέλων και η ενεργός εμπλοκή σε πρακτικές μοντελοποίησης, μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση ενός ... -
Αντιλήψεις, εμπειρίες και πρακτικές των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους ζωολογικούς κήπους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τις αντιλήψεις, τις εμπειρίες και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους ζωολογικούς κήπους. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε διαδικτυακό ... -
Αντιμετώπιση του ζητήματος της ορθογραφίας από μαθητές Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η εκμάθηση της ορθογραφίας υπό την παιδαγωγική οπτική αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον ακαδημαϊκό, απροσδιόριστο έως όμως και ημιτελώς ανεξερεύνητο ζήτημα αναφορικά με την ελληνική γλώσσα. Μια γλώσσα η οποία είναι πολύμορφη, ... -
Αξίες και ιδεώδη της ολυμπιακής παιδείας. Εφαρμογή ενός προγράμματος στο ειδικό δημοτικό σχολείο Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η ένταξη των παιδιών με αναπηρία στο γενικό σχολείο είναι ένα κοινωνικό ζήτημα που αναζητά λύση. Η στάση των μαθητών/τριών χωρίς αναπηρία θεωρείται ένας από τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ένταξη και ... -
Αξιολόγηση εφαρμογής 2,5 D εμβύθισης στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016)Ελληνική Περίληψη Η έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να αξιολογήσει την εφαρμογή 2,5-D εμβύθισης στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική αναπηρία. Ο σχεδιασμός περιλάμβανε ρυθμικές ασκήσεις με τη χρήση ... -
Αξιολόγηση της Σχολικής Ετοιμότητας κατά την Έναρξη Φοίτησης στην Α' Δημοτικού : Μελέτη Περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την πρόγνωση εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών, την έγκαιρη παρέμβαση και τον περιορισμό της πιθανής επερχόμενης «σχολικής αποτυχίας», καθώς και της ... -
Αξιολόγηση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ευημερίας: Η περίπτωση των γυναικών θυμάτων βίας του Συμβουλευτικού Κέντρου του δήμου Καστοριάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Τα ερευνητικά ζητήματα που πραγματεύεται η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αφορούν στην ψυχική ανθεκτικότητα και στην ευημερία των γυναικών που έχουν κακοποιηθεί. Γίνεται μια προσπάθεια διερεύνησης των δεδομένων εκείνων που ... -
Αξιολόγηση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των σχολικών εγχειριδίων νεοελληνικής γλώσσας του δημοτικού σχολείου
(Ξανθόπουλος, Αναστάσιος, 2010-06)Τα διδακτικά βιβλία θεωρητικά πρέπει να συγγράφονται σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα, γιατί μόνο τότε οι γενικοί αφηρημένοι σκοποί των προγραμμάτων παίρνουν τη μορφή διδάξιμων στόχων. Ωστόσο, το εγχείρημα μιας τέτοιου ... -
Αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλίας στο έργο του Κ.Π. Καβάφη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη του τρόπου αξιοποίησης της γλωσσικής ποικιλίας στο έργο του Καβάφη. Αναλυτικότερα, έπειτα από μια αναφορά στη ζωή, το έργο, τα χαρακτηριστικά της ποίησης και κυρίως της ... -
Αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας στο νηπιαγωγείο. Μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές νηπιαγωγείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά και στον ελληνικό χώρο γίνονται διδακτικές προτάσεις και έρευνες (Κασκαμανίδης & Ντίνας 2004, Ντίνας & Ζαρκογιάννη 2009, Τσιπλάκου & Χατζηιωάννου 2010, Παπαζαχαρίου, Φτερνιάτη, Αρχάκης ... -
Αξιοποίηση της γνώσης και των αρχών του Α.Π. στο γλωσσικό μάθημα και εφαρμογή στην καθημερινή πράξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα Προγράμματα Σπουδών αποτελούν μέρος της καθημερινότητας των εκπαιδευτικών. Η έρευνα αυτή προσπάθησε να χαρτογραφήσει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών, ειδικότερα για το γλωσσικό ... -
Αξιοποίηση της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στην επίτευξη Δημιουργικής Γραφής: Πρακτική εφαρμογή στο Δημοτικό σχολείο
(2021-02-17)Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί η δυνατότητα αξιοποίησης της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, προκειμένου να επιτευχθεί η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, της ανάγνωσης και της γραφής από μαθητές Δημοτικού ... -
Αξιοποίηση της Ρομποτικής Κοινωνικής Υποστήριξης στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-07-10) -
Αξιοποίηση ψηφιακής αφήγησης και απτικών διεπαφών για την διδασκαλία του πολλαπλασιασμού στην τρίτη δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Σκοπός της έρευνας ήταν να μειωθεί το πρόβλημα της μη καταμέτρησης του κρατουμένου με την χρήση των απτικών διεπαφών στην τρίτη δημοτικού. Συγκεκριμένα, έγινε προσπάθεια με την κατασκευή ενός βιντεοπαιχνιδιού και τη χρήση ... -
Αξιοποίηση ψηφιακού υλικού διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-10)Ένας από τους σημαντικότερους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων των περισσοτέρων χωρών παγκοσμίως, είναι η αποτελεσματική διδασκαλία του μαθήματος της μητρικής γλώσσας στο δημοτικό, καθώς αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο, ... -
Αξιοποιώντας τη Δημιουργική Γραφή στο νηπιαγωγείο: Για την Ειρήνη και τον πόλεμο με αφορμή σχετικά έργα παιδικής λογοτεχνίας του Αντώνη Παπαθεοδούλου
(2023-03-20)Η εργασία με τίτλο «Αξιοποιώντας τη δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο: για την ειρήνη και τον πόλεμο με αφορμή σχετικά έργα παιδικής λογοτεχνίας του Αντώνη Παπαθεοδούλου», έχει ως αντικείμενο την προώθηση της Δημιουργικής ... -
Αξιοποιώντας τις ιστορίες του Αστερίξ μέσα στην τάξη ως εργαλείο για την ανάπτυξη γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων στους μαθητές του Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-01-19)Το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά την εφαρμογή της Δημιουργικής Γραφής στην τάξη στην οποία διδάσκεται η γαλλική γλώσσα ως ξένη στο Γυμνάσιο μέσω δύο ιστοριών του Αστερίξ (Ο Γύρος της Γαλατίας και Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς ... -
Από τη βιογραφική αφήγηση ενός εγκλείστου στη λογοτεχνική και κινηματογραφική αναδόμηση
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2019-06-26)Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) είναι ένα δωρεάν, καινοτόμο δημόσιο σχολείο εκπαίδευσης ενηλίκων, με διάρκεια φοίτησης δύο εκπαιδευτικά έτη. Απευθύνεται σε πολίτες ενήλικες, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την ... -
Από τη Δημιουργική στη Σεναριακή Γραφή: Διδάσκοντας χαρακτήρες μέσα από ελληνικές τηλεοπτικές σειρές με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Λογοτεχνίας Λυκείου (2021)
(2022-06-22)Η παρούσα διπλωματική στοχεύει στην ανάδειξη των ελληνικών τηλεοπτικών σειρών ως διδακτικό εργαλείο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα προτείνει την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία συνδυαστικά με τη Σεναριακή ...