Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» by Title
Now showing items 123-142 of 171
-
Μαθητές με διακρίσεις και επίλυση προβλήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Στην εργασία αυτή ερευνώνται τα χαρακτηριστικά που εμφανίζουν μαθητές με διακρίσεις σε διαγωνισμούς μαθηματικών κατά τη διάρκεια επίλυσης προβλημάτων «εκτός ρουτίνας» ή «ανοιχτού τύπου» και η σύνδεση των χαρακτηριστικών ... -
Μεθοδολογίες διδασκαλίας λειτουργικών μαθηματικών για μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές συνυπάρχουσες με νοητικές δυσκολίες στο πλαίσιο λειτουργικών προγραμμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η έρευνα που ακολουθεί αποσκοπεί να διερευνήσει το εάν ένα παιδί με νοητική ανεπάρκεια αναμένεται να είναι σε θέση να αποκτήσει δεξιότητες αυτόνομης διαχείρισης αγορών και συναλλαγών, αν εκπαιδευτεί μέσα σε πραγματικές ... -
Μελέτη της Αίσθησης του Αριθμού σε φοιτητές και απόφοιτους Μαθηματικών τμημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της ανάπτυξης της αίσθησης του αριθμού σε φοιτητές και απόφοιτους μαθηματικών τμημάτων. Η αίσθηση του αριθμού αποτελεί σημαντικό τομέα της μαθηματικής ... -
Μελέτη της εξέλιξης των στρατηγικών στην υπολογιστική εκτίμηση σε μαθητές Β' Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η διδασκαλία των Μαθηματικών στο γυμνάσιο επικεντρώνεται κυρίως στην εφαρμογή διαδικασιών, μέσω των οποίων προκύπτουν ακριβή αποτελέσματα. Αυτή η προσέγγιση περιθωριοποιεί την εκτίμηση, η οποία αποτελεί μία από τις θεμελιώδεις ... -
Μελέτη της Χωρικής Ικανότητας σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην εργασία αυτή διερευνώνται τα χωρικά χαρακτηριστικά 200 μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Β’ Γυμνασίου έως και Β’Λυκείου. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε κατάλληλο δοκίμιο – δοκίμιο, το οποίο αναπτύσσεται σε ... -
Μελέτη, σχεδιασμός και ανάπτυξη προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στα ζητήματα διδακτικής αξιοποίησης της Ιστορίας των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η χρήση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία τους έχει γίνει ένα δημοφιλές αντικείμενο έρευνας τα τελευταία χρόνια. Διάφορα επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί για την υποστήριξη της ενσωμάτωσης αυτής και διάφοροι τρόποι ... -
Μελετώντας τον διδακτικό σχεδιασμό επιμορφωτών με αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)Η παρούσα έρευνα εστιάζεται στην μελέτη του διδακτικού σχεδιασμού επιμορφωτών με αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην διδασκαλία των μαθηματικών. Μελετήθηκαν οι πόροι που χρησιμοποιούν ... -
Μετατροπή προβλήματος σε σύστημα εξισώσεων και χρήση αναπαραστάσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει τις ενέργειες που ακολουθούν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου, προκειμένου να μετατρέψουν ένα λεκτικό πρόβλημα σε σύστημα εξισώσεων με δύο αγνώστους, τους τρόπους αναπαράστασης ... -
Μία Πολυδιάστατη ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων : Η περίπτωση των αρρήτων αριθμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-01)Η κριτική παρατήρηση των σχολικών βιβλίων των Μαθηματικών σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, αποτελεί σχετικά πρόσφατο πεδίο της Διδακτικής έρευνας το οποίο συντελεί στην εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων για το είδος και την ποιότητα ... -
Νοερά Μαθηματικά στο Λύκειο, η περίπτωση επίλυσης των εξισώσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η έρευνα έχει σκοπό την μελέτη των νοερών μαθηματικών, δηλαδή τις μαθηματικές πρακτικές που παράγονται προφορικά χωρίς τη χρήση γραπτών αλγορίθμων των πράξεων και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των υπολογισμών στην ... -
Νοερές αφαιρέσεις με τριψήφιους αριθμούς: Επιδόσεις και στρατηγικές ενηλίκων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-10)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των νοερών υπολογισμών ενηλίκων σε αφαιρέσεις με τριψήφιους αριθμούς και των στρατηγικών τους. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 32 εκπαιδευτικοί ... -
Νοερή διαχείριση συναρτήσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των συμπεριφορών των μαθητών όταν διαχειρίζονται συναρτήσεις νοερά σε γραφικό περιβάλλον. Τα νοερά μαθηματικά δεν συμπεριλαμβάνονται ως διδακτική πρακτική στα ΑΠΣ της ... -
Νοεροί υπολογισμοί με ρητούς: Διαφορές ανάμεσα στις διαθέσιμες συλλογές στρατηγικών και στην στρατηγική που επιλέγουν οι λύτες.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-04)Στην εργασία αυτή, μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλήθηκαν να απαντήσουν στην ίδια συλλογή δραστηριοτήτων νοερών υπολογισμών με ρητούς αριθμούς (κυρίως κλάσματα και μεικτούς αριθμούς). Αρχικά, οι ... -
Ο αριθμητικός γραμματισμός στην εκπαίδευση ενηλίκων. Μια μελέτη πέντε εκπαιδευόμενων σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Τα μαθηματικά αποτελούν βασική συνιστώσα της ζωής κάθε πολίτη σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο. Σχετικά με τον ενήλικο πληθυσμό, τα ευρήματα της βιβλιογραφίας δείχνουν πως το επίπεδο των μαθηματικών τους ... -
Ο ρόλος των προβλημάτων στην οικοδόμηση των εννοιών της ανάλυσης : μια ιστορικο-διδακτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Οι βασικές έννοιες της Ανάλυσης όπως το όριο, η παράγωγος και το ορισμένο ολοκλήρωμα διδάσκονται στο Λύκειο και οι μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εννοιολογική κατανόησή τους. Στην παρούσα διπλωματική εργασία ... -
Ο σχηματισμός της έννοιας της γωνίας κατά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπό το πρίσμα του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-09)Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να κατανοήσουμε το πως αντιλαμβάνονται την έννοια της γωνίας οι μαθητές που ολοκληρώνουν το δημοτικό σχολείο. Για τη διερεύνηση αυτού του ζητήματος δόθηκε σε δύο τάξεις της ΣΤ ... -
Όψεις της μαθηματικής γνώσης για τη διδασκαλία σχετικά με την έννοια του αριθμού. Μια εμπειρική μελέτη με εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια ποιοτική έρευνα με στόχο τη διερεύνηση της Μαθηματικής Γνώσης για τη Διδασκαλία εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας σχετικά με βασικές ιδιότητες των πραγματικών αριθμών, όπως η πυκνή ... -
Οι εκτιμήσεις στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η ενσωμάτωση των εκτιμήσεων στη μαθηματική εκπαίδευση είναι σημαντική, καθώς αφενός αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής των μαθητών και αφετέρου συμβάλλουν στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και της αίσθησης ... -
Οι παρεμβάσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας σε ζητήματα Μαθηματικής Εκπαίδευσης – Μια ιστορική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η παρούσα εργασία ερευνά το ρόλο που διαδραμάτισε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) στην εξέλιξη της μαθηματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, μέσω των δημόσιων παρεμβάσεών της. Ως ερευνητική μέθοδος, χρησιμοποιείται η μελέτη ... -
Παίζοντας κατασκευάζω τις μαθηματικές έννοιες της Α' Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η παρούσα εργασία προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας στα μαθηματικά, την Παιγνιώδη Διδασκαλία. Μέσα από 29 παιχνίδια που δημιουργήθηκαν με γνώμονα τους μαθησιακούς στόχους του Α.Π.Σ. (Νέο Σχολείο, 2011) ...