Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 187
-
Η επιλογή στελεχών εκπαίδευσης στον λόγο των εκπονητών της εκπαιδευτικής πολιτικής (2006-2017)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση του λόγου που κατά καιρούς έχουν παραγάγει οι εκπονητές της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής αναφορικά με το ρόλο και τη διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών στελεχών. Η εργασία ... -
Η αφηγηματική συμβουλευτική (narrative coaching) ως εργαλείο του ηγέτη για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η Αφηγηματική Συμβουλευτική Υποβοήθηση αποτελεί ένα νέο, ανεξερεύνητο, μέχρι πρόσφατα, πεδίο στην επίλυση των συγκρούσεων στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η παρούσα έρευνα βασίζεται σε αφηγήσεις προσωπικών ιστοριών και ... -
Το ελληνικό δημόσιο σχολείο ως μανθάνων οργανισμός και ο ρόλος του κριτικού στοχασμού των εκπαιδευτικών: Πραγματικότητα ή ουτοπία;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η έννοια του μανθάνοντος οργανισμού έχει προσελκύσει έντονα το ενδιαφέρον θεωρητικών και επαγγελματιών τα τελευταία χρόνια. Εντούτοις, επικρατεί ακόμη διανοητική σύγχυση σχετικά με τη φύση και τη σημασία του «μανθάνοντος ... -
Ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας των Ειδικών Διαγνωστικών Επιτροπών Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)-Διερεύνηση απόψεων διευθυντών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις ΕΔΕΑΥ οι οποίες αποτελούν Επιτροπές για τη Διαγνωστική Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Υποστήριξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) και Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) μέσα στο Γενικό ... -
Διερεύνηση των απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών για το θεσμό και τη λειτουργία της Παράλληλης Στήριξης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης αλλά και των διευθυντών σχολικών μονάδων σχετικά με ζητήματα που αφορούν στον τρόπο αντίληψης του θεσμού παράλληλης στήριξης, ... -
Απόψεις διευθυντών και προσωπικού για το θεσμό, τη λειτουργία και το ρόλο του Ειδικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να διερευνήσει τις απόψεις του προσωπικού αλλά και των διευθυντών ειδικών σχολικών μονάδων σχετικά με ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία, το ρόλο και το θεσμό των ειδικών σχολείων. Προκειμένου ... -
Μορφές και διαστάσεις της δέσμευσης των εκπαιδευτικών και συσχετίσεις με το στυλ σχολικής ηγεσίας. Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η αποτελεσματικότητα των σχολικών οργανισμών, βασική απαίτηση της σύγχρονης εποχής, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποτελούν τον βασικό πυλώνα της εκπαιδευτικής ... -
Η συμβολή της παρακίνησης του διευθυντή στην επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού: απόψεις εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης Νομού Πέλλας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Οι οικονομικές, τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα συνεχώς ανά την υφήλιο, απαιτούν απαντήσεις και εξειδίκευση των ανθρώπινων πόρων, καθιστώντας, κατ’ επέκταση, επιτακτική ανάγκη την υψηλής ποιότητας ... -
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την τεχνολογική ηγεσία στο σχολείο: Αξιολόγηση και προσδοκίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την τεχνολογική ηγεσία στο σχολείο: Αξιολόγηση και προσδοκίες» απέβλεπε στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ... -
Διερεύνηση της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-11)Τις τελευταίες δεκαετίες η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών μελετάται συστηματικά στο διεθνή χώρο, καθώς οι ίδιοι αποτελούν καθοριστικό παράγοντα ενός επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος. Για το λόγο αυτό ... -
Η κατασκευή της ταυτότητας των διευθυντών της δημοτικής εκπαίδευσης: Μια κοινωνικοψυχολογική ανάλυση του λόγου τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-10)Οι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης είναι ραγδαίες και οι μελέτες στρέφονται όλο και περισσότερο στην εκπαιδευτική ηγεσία και τη σύνδεση της με τη σχολική αποτελεσματικότητα. Και ενώ οι περισσότεροι μελετητές ερευνούν ... -
Η σχολική αποτελεσματικότητα και ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται από έντονες αλλαγές στον οικονομικό, στον πολιτικό, στον τεχνολογικό τομέα, οι οποίες αυξάνουν τις απαιτήσεις της κοινωνίας για τους σχολικούς οργανισμούς. Το σχολείο οφείλει να παρέχει ... -
Η οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η σχέση της με την επαγγελματική τους ικανοποίηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η οργανωσιακή δέσμευση στον εργασιακό χώρο αποτελεί μία από τις σημαντικές προϋποθέσεις τόσο ατομικής, όσο και επαγγελματικής ευημερίας του εργαζόμενου ατόμου. Το αίσθημα του ανήκειν και της δέσμευσης στον επαγγελματικό ... -
Η ίδρυση και η λειτουργία του Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας (1989-1993). Ένα παράδειγμα νεοθεσμικής ανάλυσης διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής στο μικροπλαίσιό της
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η εργασία αυτή αποσκοπεί στο να ερευνήσει τη λειτουργία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας από την περίοδο της ίδρυσής του και των πρώτων χρόνων λειτουργίας του μέχρι την απόκτηση της αυτοδυναμίας ... -
Η τεχνολογία ως πλατφόρμα επικοινωνίας μέσα στη σχολική μονάδα. Ευκαιρίες και περιορισμοί για τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Ένα καλό επίπεδο επικοινωνίας και η δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την εύρυθμη λειτουργίας μιας σχολικής μονάδας ώστε να επιτύχει στο εκπαιδευτικό της έργο. Πλέον, οι τεχνολογίες ... -
Η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Τις τελευταίες δεκαετίες, η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών ερευνάται συστηματικά σε όλο τον κόσμο. Η εργασιακή ικανοποίηση επηρεάζεται από κοινωνικούς, οργανωτικούς και θεσμικούς παράγοντες και αποτελεί έναν ... -
Teacher Leadership as an approach to Distributed Leadership: evidence, practices and prospects in Greek high schools
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η σύνδεση της ηγεσίας με επίσημες θέσεις ευθύνης και η ηγεσία των εκπαιδευτικών αμφισβητήθηκαν και μια νέα αντίληψη σχετικά με την ηγεσία προέκυψε, η οποία πρότεινε την άσκηση της κατανεμημένης ηγεσίας ως μια αποτελεσματική ... -
Το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η παρούσα μελέτη επιχείρησε να διερευνήσει το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης ως προς τις τρεις διαστάσεις, τη συναισθηματική εξάντληση, την αποπροσωποποίηση και τη μειωμένη προσωπική επίτευξη, σε εκπαιδευτικούς ... -
Η επιρροή της οργανωσιακής κουλτούρας και του τύπου ηγεσίας στην επαγγελματική ικανοποίηση και στην οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05-05)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η επιρροή της οργανωσιακής κουλτούρας και του τύπου ηγεσίας ενός σχολικού οργανισμού στην επαγγελματική ικανοποίηση και οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών. Η ... -
Επαγγελματική εξουθένωση και επαγγελματική ικανοποίηση : διερεύνηση απόψεων φιλολόγων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)