Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 201-220 of 307
-
Μαθητές με κινητικές δυσκολίες στο δημοτικό – εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρουσία πτυχιακή αποτελείται από θεωρητικό και ερευνητικό κομμάτι. Η παρουσία εργασία αναφέρει τις κυριότερες κινητικές αναπηρίες που εμφανίζονται σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με κινητική αναπηρία. Ειδικότερα, ... -
Μέσα από τον παραδοσιακό χορό μαθαίνω τον τόπο μου και την υπόλοιπη Ελλάδα: μία πιλοτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05-23)Στον χώρο της εκπαίδευσης τον 21ο αι. το στοιχείο της ελληνικής παράδοσης είτε τοπικά είτε εθνικά τείνει να εξαλειφθεί. Υποκειμενική είναι η αντίληψη και η εννοιολογική τοποθέτηση του όρου «παραδοσιακός». Ανασκοπήσεις της ... -
Μέσα απ’τον χορό στους γείτονες μιλώ. Ένα διαθεματικό πρότζεκτ των γειτονιωκών λαών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-04)Η παρούσα εργασία αναφέρεται σε ένα διαθεματικό project που αφορά τους παραδοσιακούς χορούς των γειτονικών λαών της Ελλάδας, αλλά και σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που προωθούν τη συνεργασία και τη φιλία των λαών. ... -
Μέτρηση απρόσιτων αποστάσεων και Γεωμετρικοί Χώροι Εργασίας: σχεδιασμός διδακτικής σειράς με αξιοποίηση ιστορικών πηγών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-05)Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία μιας σειράς πέντε ωριαίων μαθημάτων τα οποία περιλαμβάνουν δραστηριότητες που αφορούν τη μέτρηση απρόσιτων αποστάσεων. Οι μετρήσεις αυτές γίνονται με τη χρήση ενός εργαλείου ... -
Μελέτη διδακτικών δραστηριοτήτων στο δημοτικό σχολείο για την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης: η περίπτωση του περιεχομένου της νανοτεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Το περιεχόμενο της Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ) έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, καθώς προσπαθούν να μιμηθούν φαινόμενα της Ν-ΕΤ για να δημιουργήσουν εφαρμογές χρήσιμες στην καθημερινή ... -
Μελέτη του πλαισίου συνεργασίας μεταξύ σχολικών ψυχολόγων, εκπαιδευτικών και γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως σκοπό να εξετάσει θεωρητικά το πλαίσιο συνεργασίας που υπάρχει στην Ελλάδα μεταξύ των σχολικών ψυχολόγων, των εκπαιδευτικών σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και σε μονάδες ειδικής αγωγής και ... -
Μελέτη του ύφους: Διδακτικές παρεμβάσεις στην Α΄ βάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Γλώσσα (2011), η κατάκτηση του ύφους αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους της διδασκαλίας της γλώσσας στην Α΄ βάθμια εκπαίδευση αφού το ύφος διατρέχει και συνδέεται άρρηκτα ... -
Μελέτη των αρχικών ιδεών μαθητών και φοιτητών παιδαγωγικού τμήματος για όψεις του περιεχομένου της νανοτεχνολογίας, μέγεθος και κλίμακα, προσκόλληση και υπερ-υδροφοβικότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην παρούσα εργασία καταγράφονται οι αρχικές ιδέες των μαθητών του δημοτικού και των φοιτητών για το μέγεθος και κλίμακα, καθώς και την υπέρ–υδροφοβικότητα στο πέταλο του τριαντάφυλλου. Σύμφωνα με την περιορισμένη ... -
Μελέτη των αρχικών ιδεών των φοιτητών/τριών για την αλλαγή των ιδιοτήτων των υλικών στη νανοκλίμακα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Ένα σύγχρονο και καινοτόμο πεδίο έρευνας αποτελεί ο κλάδος της Νανοτεχνολογίας και Νανοεπιστήμης, ο οποίος αναπτύσσεται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς, προσφέροντας στην καθημερινότητά μας χρήσιμα προϊόντα και εφαρμογές. ... -
Μετρώ το χρόνο και διαβάζω το ρολόϊ με φυσικές διεπαφές
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η εργασία αυτή αφορά μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές της Δ’ τάξης ορισμένων Δημοτικών σχολείων της Φλώρινας σε διάστημα δύο ημερών 23-24 Μαΐου, με σκοπό να μελετηθεί κατά πόσο οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν με τη χρήση ... -
Μία παρέμβαση στο μάθημα των Γαλλικών της Ε' Δημοτικού μέσα από το παιχνίδι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στη διαδικασία υλοποίησης μιας παρέμβασης εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας σε μαθητές της Ε’ Δημοτικού, μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες. Η παρέμβαση, διάρκειας 1 ώρας, είχε ως βασικό ... -
Μια (δια)φορά και έναν καιρό: Όψεις της διαφορετικότητας μέσα από το παραμύθι σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)«Μία φορά και έναν καιρό» το ανθρώπινο γένος μεγάλωνε και εξελισσόταν στις απαρχές μιας πανδαισίας ομοιοτήτων και διαφορών. Όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί αλλά όλοι είναι ίσοι και μοναδικοί και η μοναδικότητα τους ... -
Μουσείο και ιστορική εκπαίδευση- Διδακτική πρόταση για τον προϊστορικό οικισμό Αρμενοχωρίου Φλώρινας με τη χρήση μουσειοσκευής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα έρευνα αφορά την ιστορική εκπαίδευση και πως αυτή επιτυγχάνεται στο χώρο του σχολείου, αξιοποιώντας πτυχές της «δημόσιας Ιστορίας», που προέρχονται από το μουσείο, ως χώρος μη τυπικής εκπαίδευσης. Πιο ... -
Μυθολογία και ιστορική πραγματικότητα: έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών για την διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η συγκεκριμένη εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των μαθητών του Δημοτικού και συγκεκριμένα της Δ΄ Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, αναφορικά με διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας. Στην αρχή έγινε μια εισαγωγή σχετικά με τον μύθο, ... -
Νέοι και ελεύθερος χρόνος: αντιλήψεις φοιτητών για τον ελεύθερο τους χρόνο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Στην παρούσα μελέτη γίνεται διερεύνηση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητών/τριών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η έρευνα επικεντρώνεται στη διάθεση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητών, τη συμμετοχή σε δραστηριότητες του ... -
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, οι Διδαχές του και η λαϊκή απήχησή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-03)Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είναι μια από τις πιο εμβληματικές μορφές της Ορθοδοξίας μας.Ήταν γνωστός και ως Πατροκοσμάς.Το κοσμικό του όνομα ήταν Κώνστας.Οι προφητείες του αποκάλυψαν όλα τα μελλούμενα που σιγά σιγά ξεδιπλώνονται ... -
Ο Αλμπάν και ο Ελλήν σε περιπέτειες: εκπαιδευτικό υλικό για διαπολιτισμική επίγνωση σε μαθητές Δ΄ Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σε αυτή την εργασία τονίζεται η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στη γλώσσα και στο πολιτισμό και στην διαπολιτισμική επίγνωση και επικοινωνία, που αποτελούν τις βασικές παραμέτρους τόσο για την προώθηση της επικοινωνίας ... -
Ο Γεώργιος Μόδης ως πηγή της τοπικής ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-09)Η παρούσα Πτυχιακή εργασία µε τίτλο «Ο Γεώργιος Μόδης ως πηγή της τοπικής ιστορίας» εκπονήθηκε στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των προϋποθέσεων, για την λήψη του πτυχίου µου από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης με ... -
Ο δεσμός μητέρας-βρέφους και πώς συνδέεται με τη μοναξιά στην παιδική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει, αν ο δεσμός που θα αναπτύξει το βρέφος με τη μητέρα του είναι μια μεταβλητή που επηρεάζει την εκδήλωση της μοναξιάς στην παιδική ηλικία. Παράλληλα, θέλει να ελέγξει ποιος ... -
Ο θεσμός του Επιθεωρητή και η λειτουργία των Δημοτικών σχολείων στην Εκπαιδευτική Περιφέρεια Κοζάνης την περίοδο 1930-1970
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Το σχολείο είναι ο δεύτερος σημαντικότερος φορέας κοινωνικοποίησης των παιδιών και ανήκει στους δευτερογενείς φορείς, αφού ασκεί σημαντική επίδραση κυρίως στα μετέπειτα στάδια της ζωής του ανθρώπου. Σαφέστατα, ο σημαντικότερος ...