Browsing Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 261-280 of 307
-
Πρόγραμμα ενίσχυσης γραφής και γραφοκινητικών δεξιοτήτων σε παιδί με ελαφρά νοητική αναπηρία και ΔΕΠ-Υ. Μια μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η παρούσα εργασία είχε ως στόχο τη διερεύνηση της γραφής και των γραφοκινητικών δεξιοτήτων αλλά και την ενίσχυση και την βελτίωση αυτών μέσα από ένα πρόγραμμα παρέμβασης. Για τον σκοπό αυτόν, επιλέχθηκε παιδί με Ελαφρά ... -
Προγράμματα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων για μαθητές με συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τρόπους με τους οποίους ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να βοηθήσει αλλά και να αναπτύξει τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών του, οι οποίοι κατακλίζονται από συναισθηματικές ή ... -
Προγραμματισμός ρομπότ σε περιβάλλοντα μεικτής πραγματικότητας για την απόκτηση γεωγραφικών και ιστορικών γνώσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η ενσωμάτωση των τεχνολογιών των ΤΠΕ στη διδασκαλία της ιστορίας και της γεωγραφίας μπορεί να προωθήσει την κριτική σκέψη και να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ απλής συσσώρευσης πληροφοριών και διερευνητικής και κριτικής ... -
Προσέγγιση της Νανοτεχνολογίας σε μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης: Εφαρμογή στην υποχρεωτική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η εργασία αυτή πραγματεύεται ... -
Προσεγγίζοντας διερευνητικά φαινόμενα της κλίμακας του Νάνο στο Δημοτικό Σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία περιγράφουμε την εισαγωγή ενός σύγχρονου επιστημονικού πεδίου σε μαθητές Δημοτικού σχολείου της περιοχής της Φλώρινας, αυτό της Νανοεπιστήμης/Νανοτεχνολογίας. Συγκεκριμένα, επικεντρωνόμαστε ... -
Στρατηγικές κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου που χρησιμοποιούν μαθητές με μεταναστευτικό προφίλ οι οποίοι έχουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Περίληψη Η παρούσα εργασία μελετά την χρήση μαθησιακών στρατηγικών για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας από μαθητές Ε’ Δημοτικού, ΣΤ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η ... -
Σύγκριση του νέου με το παλαιό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο αποτελεί διαχρονικά την βάση πάνω στην οποία στηρίζεται η διδασκαλία του μαθήματος. Ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε εποχής αλλάζουν και ... -
Σύνδρομο διάσπασης ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Τα προβλήματα των παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) στην γλωσσική ανάπτυξη προκύπτουν από τα πρωτογενή συμπτώματα της ΔΕΠΥ, που είναι η απροσεξία, η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα ... -
Συμβουλευτική γονέων των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Αντιλήψεις για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Δεδομένου ότι το σύγχρονο σχολείο έχει ως στόχο να υποστηρίξει όχι μόνο τους μαθητές αλλά και τις οικογένειες τους, προέκυψε η ανάγκη για ψυχοπαιδαγωγική στήριξη και για τους γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ... -
Συμβουλευτική σε γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Όλα τα παιδιά του κόσμου, έχουν μεταξύ τους μικρές διαφορές ως προς τα σωματικά τους χαρακτηριστικά και τις μαθησιακές τους ικανότητες. Όταν όμως οι διαφορές αυτές έχουν μεγάλη απόκλιση σε βαθμό που να απαιτούν εξατομικευμένο ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη και θετική ψυχολογία μέσα από ζωγραφιές παιδιών στην καραντίνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Μέσω της ζωγραφικής τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Η παρούσα εργασία αξιοποίησε τη ζωγραφική, για να εξετάσει πώς τα παιδιά ερμηνεύουν τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους στη διάρκεια της καραντίνας ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη και στάσεις μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στους/στις συμμαθητές/τριες τους με αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η συναισθηματική νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό γνώρισμα αναφέρεται στις προδιαθέσεις της συμπεριφοράς και στις εκτιμήσεις του ατόμου για τις συναισθηματικές του ικανότητες και φαίνεται ότι επηρεάζει τις σχέσεις που αναπτύσσουν ... -
«Συναισθηματική Νοημοσύνη και Συναίσθημα Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Οι έρευνες για τη συναισθηματική νοημοσύνη και το συναίσθημα, παρόλο που έχουν σημαντικά ευρήματα, είναι περιορισμένες, πόσο μάλλον όταν αυτές επικεντρώνονται στους εκπαιδευτικούς. Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη: Η σχέση της με τους στόχους επίτευξης, το θετικό και αρνητικό συναίσθημα και την ανταγωνιστικότητα των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ό όρος Συναισθηματική Νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο γνωστός στις μέρες μας, ενώ πολλοί ερευνητές ενδιαφέρονται για τον ρόλο της στην συμπεριφορά και την ψυχολογία των ατόμων. Η συναισθηματική νοημοσύνη στα πλαίσια του ... -
Συνεργασία σχολείου- οικογένειας: Διερεύνηση απόψεων δασκάλων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η παρούσα εργασία αποτυπώνει τις απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις σχέσεις ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Ειδικότερα, διερευνήθηκαν οι τρόποι συνεργασίας δασκάλων – γονέων, η συχνότητα αυτής ... -
Σχέσεις συνομηλίκων στον ελεύθερο χρόνο και στην σχολική τάξη
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)H παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση ανάμεσα στον ελεύθερο χρόνο των παιδιών και την κοινωνική τους θέση (social status) στη σχολική τάξη. Για να διερευνήσουμε κατά πόσο η κοινωνική θέση (status) του μαθητή επηρεάζεται από ... -
Σχολικές Αυλές Συμπερίληψης και Έμφυλα Στερεότυπα Μια μελέτη καταγραφής στα Δημοτικά Σχολεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)Περίληψη Στην παρούσα εμπειρική μελέτη επιχειρείται μια έμφυλη προσέγγιση στον σχεδιασμό του χώρου της σχολικής αυλής και βασίζεται στο ότι ένας σχεδιασμένος χώρος δεν είναι a priori ένα ουδέτερο πεδίο με ίσες ευκαιρίες ... -
Σχολικό κλίμα και συναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτικών ως προβλεπτικοί παράγοντες για την ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Παρόλο που οι συναισθηματικές ικανότητες των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στην κινητοποίηση στην εργασία τους (Brackett, et al., 2008), μόλις πρόσφατα αυτές άρχισαν να συμπεριλαμβάνονται στις έρευνες ... -
Σχολικό κλίμα: Απόψεις εκπαιδευτικών για την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών-μαθητών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες διερεύνησης του σχολικού κλίματος. Αρκετές έρευνες κατέδειξαν πως αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία αποτελεσματικών σχολείων. ... -
Σχολικό κλίμα: ο ρόλος του στα κίνητρα των εκπαιδευτικών στην εργασία τους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Παρόλο που οι συναισθηματικές ικανότητες των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στην κινητοποίηση στην εργασία τους (Brackett, et al., 2008), μόλις πρόσφατα αυτές άρχισαν να συμπεριλαμβάνονται στις έρευνες ...