Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 124-143 of 192
-
Μαθαίνοντας με τη χρήση αλληλεπιδραστικού βίντεο: οι απόψεις υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη δημιουργία και τη συμβολή του στη μαθησιακή διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των εκπαιδευτικών βίντεο σύμφωνα με τη βιβλιογραφία είναι ότι οι μαθητές δεν είναι σε θέση να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό τους και παραμένουν παθητικοί θεατές. Το αλληλεπιδραστικό ... -
Μαρτυρίες λαϊκού πολιτισμού στον Άγιο Ευστάθιο Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-11)Ο άγιος Ευστάθιος Θεσσαλονίκης είναι μία μεγάλη μορφή και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της αποτύπωσης των λαογραφικών στοιχείων της εποχής του. Ήταν ένα εξαίρετο δείγμα της συνειδητής πνευματικής ελίτ του ... -
Μελέτη της διεύρυνσης απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης στην εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη μελέτη της διεύρυνσης των απόψεων και των πρακτικών αναφορικά με τις σύγχρονες τάσεις της εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών δύο δευτεροβάθμιων εκπαιδευτικών μετά τη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα ... -
Μελέτη της εξέλιξης των αντιλήψεων μελλοντικών δασκάλων για τη διερευνητική προσέγγιση στις φυσικές επιστήμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα έρευνα μελετά την εξέλιξη των αντιλήψεων μελλοντικών Α/θμιων εκπαιδευτικών αναφορικά με τη Διερευνητική προσέγγιση στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών [ΦΕ] μέσα από ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα ... -
Μελέτη των ικανοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους νοερούς υπολογισμούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ένα από τα κομβικά σημεία της Μαθηματικής εξέλιξης ενός μαθητή είναι η διδασκαλία και η κατανόηση των αρνητικών αριθμών, των πράξεων αλλά και των συσχετίσεων μεταξύ τους είτε πρόκειται για ακέραιους είτε για ... -
Μελέτη των κειμενικών αποσπασμάτων στα βιβλία Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Δημοτικού και του Γυμνασίου: Διαχρονική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-12)Το μάθημα της λογοτεχνίας, σύμφωνα με το περιεχόμενο του ισχύοντος Προγράμματος Σπουδών για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο (2004), διδάσκεται μέσω ανθολογίων, κυρίως, με αποσπάσματα ποιημάτων, διηγημάτων και μυθιστορημάτων ... -
Μετασχολικά Προγράμματα: Η Περίπτωση των ΚΔΑΠμεΑ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της λειτουργίας των Κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠμεΑ) στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Στην έρευνα επιδιώκεται η ποσοτική αποτίμηση των ... -
Μετασχολικά προγράμματα: Η περίπτωση των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-11)Οι ώρες εκτός σχολείου αποτελούν μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο καθώς πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά και νέοι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο που περνούν τις ώρες εκτός σχολείου. Τα ... -
Ο «ακήρυκτος» πόλεμος των γλωσσών- Η επιλογή της β΄ ξένης γλώσσας από τους μαθητές της Δ΄ τάξης του ελληνικού δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την ύπαρξη ή μη ενός «ακήρυκτου» πολέμου μεταξύ των ξένων γλωσσών στην ελληνική εκπαίδευση και την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας, γαλλικής ή γερμανικής από τους μαθητές της Δ΄ τάξης του ... -
Ο Ελεύθερος Χρόνος στην Πρώτη Παιδική και Προσχολική Ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Ο ελεύθερος χρόνος και ο τρόπος που τα παιδιά τον διαθέτουν στην καθημερινότητά τους, υπήρξε και θα συνεχίσει να είναι ένα σημαντικό αντικείμενο μελέτης, καθώς έχει διαπιστωθεί πως αποτελεί βασικό παράγοντα μάθησης και ... -
Ο ενιαίος κλάδος των Φιλολόγων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Απόψεις εκπαιδευτικών για την ανάθεση και κατανομή των διδακτικών αντικειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Ανάμεσα στις δεκάδες εκπαιδευτικές ειδικότητες, ο ενιαίος κλάδος των φιλολόγων (ΠΕ02) αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση. Πρώτον, είναι τυπικά ο αρχαιότερος εκπαιδευτικός κλάδος και βασικός πυλώνας της δημόσιας εκπαίδευσης. ... -
Ο εποικισμός των Βλάχων στις Πρέσπες κατά την πρώτη δεκαετία μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Στην εν λόγω εργασία, θα γίνει μία προσπάθεια εθνογραφικής επιτόπιας έρευνας με αρχειακό υλικό και ποικίλα μέσα καταγραφής, που σχετίζονται με την προσάρτηση του πληθυσμού των Βλάχων στην περιοχή των Πρεσπών σε συνδυασμό ... -
Ο θεσμός της σχολικής διαμεσολάβησης – Θεωρία και έρευνα μελέτης περίπτωσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Οι συγκρούσεις είναι ένα καθημερινό φαινόμενο. Υπήρχαν και υπάρχουν όπου υπάρχουν άνθρωποι. Πεδίο συχνών συγκρούσεων είναι και το σχολείο. Τα φαινόμενα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού φαίνεται να αυξάνονται συστηματικά. ... -
Ο θεσμός του Επιθεωρητή Δημοτικής Εκπαίδευσης ως μηχανισμός εκπαιδευτικής αξιολόγησης και κοινωνικού ελέγχου. Η περίπτωση του κ. Μπέντα (1950-51)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Ζητούμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του θεσμού της επιθεώρησης μέσα από το παράδειγμα του Κ. Μπέντα, επιθεωρητή Καστοριάς κατά τη χρονική περίοδο 1950-1951. Για το σκοπό αυτό η έρευνα στηρίχθηκε σε αρχειακό ... -
Ο θεσμός του μέντορα: απόψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με προϋπηρεσία 0-5 έτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Το θέμα που πραγματεύεται η παρούσα έρευνα είναι οι απόψεις των νέων αναπληρωτών εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ70, σχετικά με τον θεσμό του Μέντορα για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς. Αναλυτικότερα, μέσω της συγκεκριμένης ... -
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό σχολείο. Αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη διαπολιτισμική ικανότητά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας οι 31 εκπαιδευτικοί της Β/θμιας Εκπαίδευσης της πόλης των Γιαννιτσών, της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, που πήραν μέρος στην έρευνα διατύπωσαν τις απόψεις τους για το ... -
Ο ρόλος των χρονικών διευθετήσεων στο Ημιημερήσιο και Ολοήμερο Σχολείο στη βελτίωση της μάθησης και της σχολικής ζωής: Οι απόψεις των Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Έρευνες έχουν αποδείξει την ύπαρξη αιτιακής σχέσης μεταξύ του σχολικού χρόνου και της μάθησης, που μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στη σχολική επιτυχία των μαθητών. Στην ουσιαστική διαμόρφωση λοιπόν του σχολικού ωρολόγιου ... -
Ο Φίλιππος Δραγούμης και το ζήτημα των ξενοφώνων: προβληματισμοί και εφαρμογές στην εκπαιδευτική πράξη της Δυτικής Μακεδονίας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014) -
Όψεις της αειφορίας στα προγράμματα των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-04-02)Στην παρούσα έρευνα αναλύονται οι στόχοι των προγραμμάτων των τεσσάρων Κέντρων Περιβαλλοντικής (ΚΠΕ) Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, ως προς τον προσανατολισμό τους στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, όπως αυτή ... -
Όψεις των μοντέλων και της μοντελοποίησης στη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών: διερεύνηση αντιλήψεων μελλοντικών εκπαιδευτικών για τα μοντέλα στις Φυσικές Επιστήμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2012)Ο ρόλος των μοντέλων και της μοντελοποίησης στις Φυσικές Επιστήμες είναι πολύ σημαντικός καθώς η ορθή χρήση τους και η ανάπτυξη ικανοτήτων μοντελοποίησης αποτελεί βασικό στόχο στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών. Στην ...