Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 401-420 of 659
-
Μια εμπειρική προσέγγιση για τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η εποχή στην οποία ζούμε είναι γνωστή και αναφέρεται ως ψηφιακή εποχή. Στην εποχή αυτή η τεχνολογία αλλάζει και αναπτύσσεται ταχέως. Οι ψηφιακοί πολίτες πρέπει να διαθέτουν εκτεταμένες δεξιότητες, γνώσεις, πρόσβαση στο ... -
Μια κοινωνιογλωσσική προσέγγιση της ταινίας κινουμένων σχεδίων (Animation): Εγώ, ο Κολοκυθάκης (Ma vie de courgetti) και διδακτική πρόταση αξιοποίησης της ταινίας στην Πέμπτη δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Η κινούμενη εικόνα είναι σημαντική επειδή μας κάνει να είμαστε σε θέση να λέμε ιστορίες, να επικοινωνούμε συναισθήματα και ιδέες με έναν μοναδικό, εύκολο στην αντίληψη τρόπο, που τόσο τα μικρά παιδιά όσο και οι ενήλικες ... -
Μια κριτική προσέγγιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων για την ελληνική ως 2η/ ξένη γλώσσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-16)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει, να παρουσιάσει και να συγκρίνει τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) που αφορούν την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό παρουσιάζοντας παράλληλα και τη διδασκαλία της ... -
ΜΜΕ και πολιτική: το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015 μέσα από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Η προκήρυξη δημοψηφίσματος στις 27 Ιουνίου 2015, λίγο πριν την υπογραφή του τρίτου Μνημονίου μεταξύ Ελλάδας και δανειστών (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ), σήμανε την εκκίνηση μιας προεκλογικής περιόδου, η οποία περιλάμβανε την τραπεζική αργία ... -
ΜΜΕ και πραξικόπημα εναντίον του Ερντογαν: Μια συγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-09)H πολιτική εξουσία ήταν ανέκαθεν θελκτική, ειδικά σε κράτη με μειωμένο δημοκρατικό κεκτημένο, αφού σε αυτά δε συναντά έλεγχο και φραγμούς. Σε ένα τέτοιο κράτος, την Τουρκία, έλαβε χώρα στις 15-16 Ιουλίου 2016 απόπειρα ... -
Μορφές ηγεσίας και επαγγελματική ικανοποίηση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση: οι απόψεις του προσωπικού των ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-13)Η ποιότητα επαγγελματικής ζωής των εργαζομένων σε επαγγέλματα όπου παρέχεται φροντίδα και υποστήριξη έχει αποτελέσει αντικείμενο πολλών ερευνών. Επίσης η ασκούμενη μορφή ηγεσίας και η σχέση της με την επαγγελματική ικανοποίηση ... -
Μουσική εκπαίδευση και νέες τεχνολογίες: ψηφιακή πολυτροπική καταγραφή όλων των μελοποιήσεων και διασκευών του ποιήματος ΘΟΥΡΙΟΣ του Ρήγα Φεραίου και δημιουργία ιστοσελίδας για εκπαιδευτικούς σκοπούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Η παρούσα εργασία έχει δύο βασικούς θεματικούς άξονες: τη Μουσική και τις Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Επιχειρεί να μελετήσει το «πώς» και το «γιατί» ένα ποίημα του 18ου αι., ο «ΘΟΥΡΙΟΣ» του Ρήγα Φεραίου, γίνεται ... -
Μουσική και δημόσιος λόγος. Η περίπτωση του Μάνου Χατζιδάκι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ο Μάνος (Εμμανουήλ) Χατζιδάκις ( Ξάνθη , 23 Οκτωβρίου 1925 Αθήνα , 15 Ιουνίου 1994) ήταν Έλληνας συνθέτης , ποιητής , τραγουδοποιός , μαέστρος και πιανίστας . Θεωρείται ο πρώτος που συνέδεσε μεταπολεμικά, με ... -
Μπύρες ελληνικής προέλευσης: Κοινωνιοσημειωτική ανάλυση των κύριων ετικετών τους (2016)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρασκευή μπύρας είναι ένας κλάδος που τα τελευταία χρόνια, μετά το 2000 κυρίως, ανθίζει στην Ελλάδα. Οι μεγάλες ζυθοποιίες (μακροζυθοποιίες) εξελίσσονται και αρκετές μικροζυθοποιίες έχουν εισέλθει δυναμικά στον χώρο, ... -
Μύθοι και παραμύθια. Η χρήση τους στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Στην προσπάθεια βελτίωσης και εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η συμβολή της λογοτεχνίας, των οπτικοακουστικών μέσων και κυρίως ... -
Νεανική παραβατικότητα στο Νομό Ηρακλείου Κρήτης: μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-03-07) -
Νεότερη ευρωπαϊκή Ιστορία και πόλεμοι: βιβλιογραφική αποδελτίωση των μεταφρασμένων έργων της Julia Kristeva Έθνη χωρίς εθνικισμό, Ξένοι μέσα στον εαυτό μας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Στην μελέτη αυτή στοχεύουμε στην ιστορική θεματική ανάλυση δύο έργων της Julia Kristeva, (1988). Étrangers à nous-mêmes.Collection Folio essais (n° 156), Gallimard και (1993). Nations without nationalism. Extraits de Lettre ... -
Νοηματοδοτώντας το μουσείο στο σχολείο: εφαρμογή της μεθόδου ολοκληρωμένης εκμάθησης ξένης γλώσσας και γνωστικού αντικειμένου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η παγκοσμιοποίηση και η αυξημένη ταχύτητα μετάδοσης των γνώσεων αποτελούν κεντρικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης κοινωνίας κι έχουν μεταβάλλει σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο λειτουργίας των ανθρώπινων ... -
Ξένη γλώσσα και παιχνίδι: μια πιλοτική εφαρμογή στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-06-8)Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διαδικασία εισαγωγής και υλοποίησης μιας παρέμβασης εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας σε μαθητές της προσχολικής ηλικίας μέσα σε ένα παιγνιώδες και υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης. Επικεντρώνεται ... -
Ο Διδακτικός Μετασχηματισμός του περιεχομένου στις Φυσικές Επιστήμες στην περίπτωση των Διδακτικών-Μαθησιακών Ακολουθιών, όπως εμφανίζεται στη βιβλιογραφία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-02)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία βιβλιογραφική επισκόπηση του διδακτικού μετασχηματισμού του περιεχομένου στις Φυσικές Επιστήμες, αρχίζοντας από την εισαγωγή του όρου από τον Yves Chevallard στα μαθηματικά μέχρι και ... -
Ο εθελοντισμός σε δομές κοινωνικής πρόνοιας ως ατομική και κοινωνική δράση. Συγκριτική ανάλυση των κινήτρων εθελοντών κοινωνικής πρόνοιας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, στο πλαίσιο των κοινωνικών αλλαγών στη χώρα μας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-04)Το θέμα της παρούσας εργασίας έχει να κάνει με τον Εθελοντισμό και κυρίως πραγματεύεται τα κίνητρα που ωθούν τα άτομα στην Εθελοντική δραστηριότητα. Αρχικά γίνεται αναφορά στην έννοια και τα χαρακτηριστικά του Εθελοντισμού. ... -
Ο επιστημονικός λόγος για την αγωγή και εκπαίδευση της προσχολικής ηλικίας. Επισκόπηση της ελληνικής εκπαιδευτικής αρθρογραφίας από το 1946 ως το 1984
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-12-20)Μέσα από τον επιστημονικό λόγο, όπως εκφράζεται στην ελληνική εκπαιδευ-τική αρθρογραφία μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ως τις αρχές της δεκαετίας του ογδόντα, ερευνώνται και αναλύονται ποικίλα θέματα που αφορούν την ... -
Ο κριτικός γραμματισμός ως μέσο κοινωνικής ενδυνάμωσης: Μία διδακτική εφαρμογή σε παιδιά Ρομά του οικισμού Δροσερό Ξάνθης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η παρούσα παρέμβαση έχει ως βασική επιδίωξη τη διατύπωση μιας πρότασης γλωσσικής διδασκαλίας η οποία ακολουθεί τις βασικές αρχές του κριτικού γραμματισμού και η οποία έχει ως βασικό σκοπό την κοινωνική ενδυνάμωση ... -
Ο όμορφος και ο άσχημος άνθρωπος στις ζωγραφιές παιδιών νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ταυτότητες, στερεότυπα και κοινωνικές αναπαραστάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-03)Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την ανάλυση παιδικών ιχνογραφημάτων. Συγκεκριμένα αναλύονται ζωγραφιές με θέμα τον όμορφο και τον άσχημο άνθρωπο από παιδιά 5 έως 8 χρονών. Η μέθοδος ανάλυσης που χρησιμοποιείται ... -
Ο πολιτισμικά άλλος όπως προβάλλεται σε νανουρίσματα του βιβλίου: Τα πιο όμορφα νανουρίσματα του κόσμου. Ταυτότητα και ετερότητα. Αξιοποίηση του υλικού σε ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πολυγραμματισμός και πολυτροπικότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-12)Οι πληθυσμιακές μετακινήσεις στο πλαίσιο των κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων αλλά και του φαινομένου της ευρωπαϊκής ενοποίησης και της διεθνούς επικοινωνίας, δημιούργησαν συνθήκες αλληλεξάρτησης, πολιτισμικής ...