Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 351-370 of 993
-
Η ¨παιδαγωγική της φρίκης" και η αξιοποίηση των κινηματογραφικών ταινιών στη διδασκαλία της Ιστορίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-06)Η «παιδαγωγική της φρίκης» στην ελληνική βιβλιογραφία αποτελεί μία αντιπαιδαγωγική πρακτική η οποία χαρακτηρίζεται από τον υπερτονισμό της βίας και της φρίκης κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ανάμεσα στον ελληνικό και ... -
Η αγροβιοποικιλότητα στην ελληνική επαγγελματική εκπαίδευση: αντιλήψεις μαθητών κι εκπαιδευτικών και ανάλυση σχολικών εγχειριδίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν: α) Η η ύπαρξη και η καταγραφή της έννοιας της αγροβιοποικιλότητας καθώς και θεμάτων που σχετίζονται με τη σημασία της στα σχολικά εγχειρίδια β) Οι αντιλήψεις των μαθητών/τριών των ΕΠΑ.Λ ... -
Η αίσθηση του αριθμού σε πλαισιωμένα και μη πλαισιωμένα προβλήματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει αφενός την ικανότητα παιδιών Δ΄ και Ε΄ τάξης για αίσθηση του αριθμού σε έργα με δεκαδικούς αριθμούς και αφετέρου να μελετήσει τον ρόλο του πλαισίου στην ικανότητα αυτή. Για ... -
Η αίσθηση του αριθμού στους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-01)Στην παρούσα έρευνα γίνεται αναφορά στην αίσθηση του αριθμού των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδος. Εξετάστηκαν εκπαιδευτικοί στην γνώση περιεχομένου και στη παιδαγωγική γνώση περιεχομένου αναφορικά ... -
Η ανάγνωση μαθηματικού κειμένου ως δραστηριότητα επίλυσης προβλήματος: η περίπτωση του θεωρήματος της μαθηματικής επαγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03-27)Η ανάγνωση μαθηματικού κειμένου σε σχέση με την επίλυση προβλήματος (Mαμωνά-Downs & Παπαδόπουλος, 2017) εντάσσεται στον γενικότερο προβληματισμό σχετικά με την ταυτότητα της επίλυσης προβλήματος και με την αναζήτηση και ... -
Η ανάδειξη της τοπικής ιστορίας μέσα από στοιχεία πολιτισμού ως διδακτική πρόταση για το δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Αφετηρία της παρούσας εργασίας αποτελεί η ανάλυση του όρου της Ιστορίας ως επιστήμη .Το επόμενο κεφάλαιο σχετίζεται με έναν κλάδο της Ιστορίας , ο οποίος ονομάζεται τοπική ιστορία. Γίνεται λόγος για το τι ακριβώς είναι η ... -
Η ανάπτυξη πιθανολογικής σκέψης, με την χρήση ΤΠΕ (Ψηφιακής Αφήγησης) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-11)Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας επηρέασε και τον χώρο της εκπαίδευσης. Η είσοδος των ΤΠΕ στον χώρο της εκπαίδευσης δημιούργησε καινούργιες μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας. Η ψηφιακή αφήγηση είναι μέρος αυτών των ... -
Η αναγνωστική κατανόηση και η ζωντάνια νοερών οπτικών εικόνων ως προβλεπτές της ικανότητας εικονικής αναπαράστασης κλασμάτων σε μαθητές ε' τάξης δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-02-23)Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να καθοριστεί η πιθανή σχέση μεταξύ της ικανότητας αναγνωστικής κατανόησης, της ζωντάνιας νοερών οπτικών εικόνων και της ικανότητας αναπαράστασης κλασμάτων. Οι συμμετέχοντες ήταν Ε’ τάξης ... -
Η αναπηρία στην αρχαία ελληνική περίοδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός βίωσε το απόγειό του κατά τον 4ο και 5ο π. Χ. αιώνα. Εκφραστές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ήταν κυρίως οι φιλόσοφοι που αναδύθηκαν κατά τη χρονική αυτή περίοδο. Οι θεωρίες των αρχαίων ... -
Η Αντίσταση και ο Εμφύλιος στη Μακεδονία: Τα πρόσωπα και οι ιστορίες του (Νομός Φλώρινας)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2014)H παρούσα εργασία εντάσσεται στο πλαίσιο της μελέτης των ιστορικών περιόδων της Κατοχής, της Αντίστασης και του Εμφυλίου, καθοδηγούμενη από μαρτυρίες των κατοίκων της Φλώρινας. Σκοπός της εργασίας είναι να καταγράψει, να ... -
Η αντίστροφη συνάρτηση υπό το πρίσμα του Μαθηματικού Χώρου Εργασίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να πραγματοποιήσει μια διδακτική προσέγγιση της αντίστροφης συνάρτησης σε δεκαεπτά μαθητές/μαθήτριες του προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής με τη βοήθεια του μοντέλου ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Ειδικότερα, η μελέτη επιδίωξε να διερευνήσει ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα νομοθετικά κείμενα. Αποτύπωση και σύγκριση των δύο τελευταίων επεισοδίων αξιολόγησης στον ελληνικό χώρο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η εκπαιδευτική αξιολόγηση στον ελληνικό χώρο αποτελεί ένα ενδιαφέρον πεδίο μελέτης, έχοντας αποτελέσει διαχρονικά ένα ζήτημα σύγκρουσης και αντιπαράθεσης. Παρά το γεγονός ότι υπήρξε μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, δεν ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Απόψεις εκπαιδευτικών περιφερειακών ενοτήτων Φλώρινας και Πέλλας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Απόψεις εκπαιδευτικών των περιφερειακών ενοτήτων Φλώρινας και Πέλλας», εκπονήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο ... -
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού τους έργου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η παρούσα εργασία αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού τους έργου. Στο θεωρητικό μέρος αυτής (εισαγωγή) αρχικά αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος τα οποία έχουν ... -
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-05)Η παντελής έλλειψη αξιολόγησης των παραγόντων που επιδρούν στο εκπαιδευτικό έργο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της ταύτισης της αξιολόγησης με την καχυποψία, την καταπίεση, τον έλεγχο και τη χειραγώγηση ... -
Η Αξιολόγηση ως μέσο για την επιλογή και την επαγγελματική ανάπτυξη των στελεχών της εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03-28)Η παρούσα μελέτη αφορά στη διερεύνηση και την αποτύπωση των απόψεων-στάσεων-θέσεων των Διευθυντών σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ) σχετικά με την αξιολόγησή τους ως μέσο επιλογής τους σε θέση ευθύνης, ... -
Η αξιοποίηση παιχνιδιών στην διδασκαλία μαθηματικών στην Β' Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη πάνω στην αξία του παιχνιδιού στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Τα τελευταία χρόνια το παιχνίδι, στις διάφορες μορφές του, έχει ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και αναγνωρίζεται ... -
Η Αξιοποίηση της μεθόδου CLIL στην δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση: καταγραφή των απόψεων και εμπειριών των εκπαιδευτικών των ξένων γλωσσών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η πρόσφατη εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ), ή όπως αναφέρεται στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία της μεθόδου CLIL, στα πιλοτικά σχολεία της Ελλάδας, αλλά και η ευρεία εφαρμογή της στην Ευρώπη, ... -
Η αξιοποίηση της μουσικής στη στήριξη της εννοιολογικής κατανόησης μαθηματικών ιδεών από μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Η σχέση μουσικής και μαθηματικών, δυο ιδιαίτερων πεδίων της ανθρώπινης δημιουργίας, έχει ελκύσει από νωρίς το ενδιαφέρον των ερευνητών στο πεδίο της μαθηματικής εκπαίδευσης. Είναι γνωστό πως η ακρόαση και η δημιουργία ...