Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 671-690 of 993
-
Μελέτη της εξέλιξης των αντιλήψεων μελλοντικών δασκάλων για τη διερευνητική προσέγγιση στις φυσικές επιστήμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα έρευνα μελετά την εξέλιξη των αντιλήψεων μελλοντικών Α/θμιων εκπαιδευτικών αναφορικά με τη Διερευνητική προσέγγιση στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών [ΦΕ] μέσα από ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα ... -
Μελέτη της εξέλιξης των στρατηγικών στην υπολογιστική εκτίμηση σε μαθητές Β' Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η διδασκαλία των Μαθηματικών στο γυμνάσιο επικεντρώνεται κυρίως στην εφαρμογή διαδικασιών, μέσω των οποίων προκύπτουν ακριβή αποτελέσματα. Αυτή η προσέγγιση περιθωριοποιεί την εκτίμηση, η οποία αποτελεί μία από τις θεμελιώδεις ... -
Μελέτη της Χωρικής Ικανότητας σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην εργασία αυτή διερευνώνται τα χωρικά χαρακτηριστικά 200 μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από Β’ Γυμνασίου έως και Β’Λυκείου. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε κατάλληλο δοκίμιο – δοκίμιο, το οποίο αναπτύσσεται σε ... -
Μελέτη του πλαισίου συνεργασίας μεταξύ σχολικών ψυχολόγων, εκπαιδευτικών και γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως σκοπό να εξετάσει θεωρητικά το πλαίσιο συνεργασίας που υπάρχει στην Ελλάδα μεταξύ των σχολικών ψυχολόγων, των εκπαιδευτικών σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και σε μονάδες ειδικής αγωγής και ... -
Μελέτη του ύφους: Διδακτικές παρεμβάσεις στην Α΄ βάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Γλώσσα (2011), η κατάκτηση του ύφους αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους της διδασκαλίας της γλώσσας στην Α΄ βάθμια εκπαίδευση αφού το ύφος διατρέχει και συνδέεται άρρηκτα ... -
Μελέτη των αρχικών ιδεών μαθητών και φοιτητών παιδαγωγικού τμήματος για όψεις του περιεχομένου της νανοτεχνολογίας, μέγεθος και κλίμακα, προσκόλληση και υπερ-υδροφοβικότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Στην παρούσα εργασία καταγράφονται οι αρχικές ιδέες των μαθητών του δημοτικού και των φοιτητών για το μέγεθος και κλίμακα, καθώς και την υπέρ–υδροφοβικότητα στο πέταλο του τριαντάφυλλου. Σύμφωνα με την περιορισμένη ... -
Μελέτη των αρχικών ιδεών των φοιτητών/τριών για την αλλαγή των ιδιοτήτων των υλικών στη νανοκλίμακα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Ένα σύγχρονο και καινοτόμο πεδίο έρευνας αποτελεί ο κλάδος της Νανοτεχνολογίας και Νανοεπιστήμης, ο οποίος αναπτύσσεται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς, προσφέροντας στην καθημερινότητά μας χρήσιμα προϊόντα και εφαρμογές. ... -
Μελέτη των ικανοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους νοερούς υπολογισμούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Ένα από τα κομβικά σημεία της Μαθηματικής εξέλιξης ενός μαθητή είναι η διδασκαλία και η κατανόηση των αρνητικών αριθμών, των πράξεων αλλά και των συσχετίσεων μεταξύ τους είτε πρόκειται για ακέραιους είτε για ... -
Μελέτη των κειμενικών αποσπασμάτων στα βιβλία Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Δημοτικού και του Γυμνασίου: Διαχρονική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-12)Το μάθημα της λογοτεχνίας, σύμφωνα με το περιεχόμενο του ισχύοντος Προγράμματος Σπουδών για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο (2004), διδάσκεται μέσω ανθολογίων, κυρίως, με αποσπάσματα ποιημάτων, διηγημάτων και μυθιστορημάτων ... -
Μελέτη των προσδοκιών των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την τεχνολογική ηγεσία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο ΄΄ Μελέτη των προσδοκιών των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την τεχνολογική ηγεσία΄΄ έχει ως αρχικό στόχο να διερευνηθούν οι προσδοκίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί ... -
Μελέτη, σχεδιασμός και ανάπτυξη προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στα ζητήματα διδακτικής αξιοποίησης της Ιστορίας των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Η χρήση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία τους έχει γίνει ένα δημοφιλές αντικείμενο έρευνας τα τελευταία χρόνια. Διάφορα επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί για την υποστήριξη της ενσωμάτωσης αυτής και διάφοροι τρόποι ... -
Μελετώντας τον διδακτικό σχεδιασμό επιμορφωτών με αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-03)Η παρούσα έρευνα εστιάζεται στην μελέτη του διδακτικού σχεδιασμού επιμορφωτών με αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην διδασκαλία των μαθηματικών. Μελετήθηκαν οι πόροι που χρησιμοποιούν ... -
Μεντορική σχέση και καθοδήγηση: οφέλη και προκλήσεις για το σύγχρονο σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Εισαγωγή: Μέσα από τη διαδικασία του mentoring και της καθοδήγησης είναι δυνατό να ενισχυθούν και να ενδυναμωθούν οι εκπαιδευτικοί ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις υποχρεώσεις του απαιτητικού και σύνθετου έργου ... -
Μεταμνήμη και ιστορικό τραύμα: Έρευνα στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη διαγενεακή μεταβίβαση της τραυματικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η διπλωματική εργασία με τίτλο «Μεταμνήμη και ιστορικό τραύμα: Έρευνα στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη διαγενεακή μεταβίβαση της τραυματικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου» εκπονήθηκε στα πλαίσια ... -
Μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης (1989-2008): Η αποτύπωση της έρευνας και η συγκρότηση του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου στην Ελλάδα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016) -
Μετασχηματιστική ηγεσία και εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ των μετασχηματιστικών δεξιοτήτων των διευθυντών και της εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών τους. Πολλές έρευνες έλαβαν χώρα διεθνώς προκειμένου να ... -
Μετασχολικά Προγράμματα: Η Περίπτωση των ΚΔΑΠμεΑ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της λειτουργίας των Κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών με Αναπηρία (ΚΔΑΠμεΑ) στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Στην έρευνα επιδιώκεται η ποσοτική αποτίμηση των ... -
Μετασχολικά προγράμματα: Η περίπτωση των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-11)Οι ώρες εκτός σχολείου αποτελούν μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο καθώς πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά και νέοι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο που περνούν τις ώρες εκτός σχολείου. Τα ... -
Μετατροπή προβλήματος σε σύστημα εξισώσεων και χρήση αναπαραστάσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει τις ενέργειες που ακολουθούν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου, προκειμένου να μετατρέψουν ένα λεκτικό πρόβλημα σε σύστημα εξισώσεων με δύο αγνώστους, τους τρόπους αναπαράστασης ... -
Μετρώ το χρόνο και διαβάζω το ρολόϊ με φυσικές διεπαφές
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η εργασία αυτή αφορά μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές της Δ’ τάξης ορισμένων Δημοτικών σχολείων της Φλώρινας σε διάστημα δύο ημερών 23-24 Μαΐου, με σκοπό να μελετηθεί κατά πόσο οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν με τη χρήση ...