Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 863-882 of 993
-
Πτυχές της Εθνικής Αντίστασης & Αντίποινα κατακτητών στην περιοχή της Καστοριάς κατά την Κατοχή (1941-1944)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018) -
Πώς καταγράφηκε ο 20ός αιώνας στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας από την χούντα (1967) μέχρι σήμερα (2022): ερμηνευτικά σχήματα, ιδεολογικές κατευθύνσεις και ο μετασχηματισμός τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται στην διερεύνηση, καταγραφή και σύγκριση των ερμηνευτικών σχημάτων και ιδεολογικών κατευθύνσεων στις αφηγήσεις με τις οποίες τα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας από την ... -
Ρύπανση και Περιβαλλοντική Προστασία στην Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας: Περιβαλλοντικός Γραμματισμός και αντιλήψεις των εμπλεκομένων ομάδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μια προσπάθεια να εξεταστούν οι στάσεις, ο περιβαλλοντικός γραμματισμός και η περιβαλλοντική συμπεριφορά 125 πολιτών της Π.Ε. Φλώρινας αναφορικά με θέματα που άπτονται της ρύπανσης και ... -
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Πειραιά, αναφορικά με τη συμβολή του διευθυντή στην αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-10)Τον Ιανουάριο του 2017 κρίθηκε αντισυνταγματικός ο νόμος για την επιλογή των διευθυντών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την ψήφισή τους από τους Συλλόγους Διδασκόντων. Αυτό ήταν και το ερέθισμα για ... -
Στάσεις και ετοιμότητα δασκάλων ως προς την ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο
(Πέννα, Αλεξία, 2008)Η ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο θεωρείται αναμφίβολα ένα πολύ σημαντικό και δύσκολο παιδαγωγικό καθήκον. Η ένταξη στοχεύει στο να παίζουν, να μαθαίνουν και να συνεργάζονται μεταξύ ... -
Στρατηγικές κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου που χρησιμοποιούν μαθητές με μεταναστευτικό προφίλ οι οποίοι έχουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Περίληψη Η παρούσα εργασία μελετά την χρήση μαθησιακών στρατηγικών για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας από μαθητές Ε’ Δημοτικού, ΣΤ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η ... -
Στρατηγικές νοερού υπολογισμού σε πρόσθεση και αφαίρεση με ακεραίους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Η σημασία των νοερών υπολογισμών και των στρατηγικών τους είναι αδιαμφισβήτητη, εάν σκεφτεί κανείς τη χρησιμότητά τους στην καθημερινή ζωή έναντι των γραπτών αλγορίθμων. Επιπλέον, οι νοεροί υπολογισμοί συμβάλλουν στην ... -
Στρατηγικές νοερών υπολογισµών µε ρητούς αριθµούς από µαθητές Β΄ Γυµνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)To µεγαλύτερο ποσοστό υπολογισµών στη ζωή του ανθρώπου γίνονται νοερά. Οι στρατηγικές που χρησιµοποιούνται ποικίλουν ανάλογα µε το είδος της πράξης και το είδος των αριθµητικών δεδοµένων που συµµετέχουν στην πράξη ... -
Στρατηγικές που χρησιμοποιούν μαθητές ειδικού σχολείου στην υπολογιστική εκτίμηση και η επιρροή της αριθμομηχανής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η υπολογιστική εκτίμηση αποτελεί μια από τις κύριες συνιστώσες της αίσθησης του αριθμού και είναι πολύ σημαντική για την υπολογιστική ευχέρεια ενός ατόμου στην καθημερινή του ζωή. Η χρήση στρατηγικών υπολογιστικής ... -
Στρατηγικές υπολογιστικής εκτίμησης εν-ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε προβλήματα με ποσοστά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η υπολογιστική εκτίμηση αποτελεί μια από τις κύριες συνιστώσες της αίσθησης του αριθμού και είναι πολύ σημαντική για την υπολογιστική ευχέρεια ενός ατόμου στην καθημερινότητά του. Η χρήση στρατηγικών υπολογιστικής εκτίμησης ... -
Σύγκριση του νέου με το παλαιό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο αποτελεί διαχρονικά την βάση πάνω στην οποία στηρίζεται η διδασκαλία του μαθήματος. Ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε εποχής αλλάζουν και ... -
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις της Ευκλείδειας γεωμετρίας με αξιοποίηση ιστορικών κειμένων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-03)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τα αποτελέσματα που επέφερε στη μάθηση, στις στάσεις και αντιλήψεις των μαθητών / τριων της Α΄ Λυκείου η εισαγωγή της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία της θεωρητικής ... -
Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας της Τριγωνομετρίας στο Λύκειο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-03)Η παρούσα εργασία διερευνά την αποτελεσματικότητα της χρήσης σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, όπως είναι οι Νέες Τεχνολογίες και η Ιστορία των Μαθηματικών, στην κατανόηση και στην αντιμετώπιση παρανοήσεων των τριγωνομετρικών ... -
Σύγχρονες πρακτικές στην εκπαίδευση: οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στα γλωσσικά μαθήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Φλώρινας σχετικά με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στα γλωσσικά μαθήματα. Πιο συγκεκριμένα σκοπός ... -
Σύγχρονη τέχνη και Παιδαγωγική της κοινωνικής δικαιοσύνης. Μια κριτική προσέγγιση του εκπαιδευτικού και δημοσίου προγράμματος της documenta 14 “Learning from Athens
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Η παρούσα εργασία εξετάζει το σύνθετο ζήτημα της παιδαγωγικής για την κοινωνική δικαιοσύνη και τον ρόλο που διαδραματίζει σε αυτήν η σύγχρονη τέχνη. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται προσπάθεια ανίχνευσης του περιεχομένου του ... -
Σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στο γλωσσικό μάθημα: Απόψεις εκπαιδευτικών Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-12)Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε Δημοτικά Σχολεία από ποικίλες περιοχές της Ελλάδας αναφορικά με την αξιοποίηση της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό ... -
Σύνδρομο διάσπασης ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Τα προβλήματα των παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) στην γλωσσική ανάπτυξη προκύπτουν από τα πρωτογενή συμπτώματα της ΔΕΠΥ, που είναι η απροσεξία, η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα ... -
Συγκρίνοντας την ενσώματη μάθηση σε περιβάλλοντα μεικτής και συμβατικής πραγματικότητας: η περίπτωση των νοερών αριθμογραμμών για τα κλάσματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Έρευνες υποστηρίζουν ότι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν αναπτύξει την έννοια της αίσθησης του αριθμού, καθώς χρησιμοποιούν συχνότερα στρατηγικές που βασίζονται στους κανόνες παρά στην αίσθηση ... -
Συγκριτική μελέτη εκπαιδευτικού σχεδιασμού του ελληνικού και του κυπριακού εκπαιδευτικού συστήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Με την παρούσα έρευνα έγινε προσπάθεια να εντοπιστούν οι ομοιότητες και οι διαφορές ανάμεσα στην διαδικασία χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής σε Ελλάδα και Κύπρο, και μέσα από αυτό να ανιχνευτούν ο σκοπός, τα μέσα, οι φορείς, ... -
Συγκριτική μελέτη και ανάλυση των συστημάτων αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Φιλανδία-Αγγλία-Πορτογαλία- Γαλλία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η συγκριτική μελέτη τεσσάρων εκπαιδευτικών συστημάτων ως προς το ζήτημα της αξιολόγησης. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας γίνεται αναφορά στο Φιλανδικό, Γαλλικό, Αγγλικό ...