Now showing items 441-460 of 1049

    • Παρουσίαση των συνεδρίων της ΔΟΕ έτη 1981-1988 

      Μπέη, Αγαθή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Το θέμα της παρούσας εργασίας περιστρέφεται γύρω από το πώς οι νομοθετικές αλλαγές, που έγιναν κατά το διάστημα 1981 -1988 επηρέασαν την εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας, κυρίως όσον αφορά την πρωτοβάθμια ...
    • Γλωσσικά και λαογραφικά στοιχεία της κοινότητας Παπαγιάννη Φλώρινας 

      Σολάκη, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)
      Περίληψη Το χωριό Παπαγιάννη είναι κεφαλοχώρι του κάμπου της Φλώρινας, του οποίου η ιστορία ξεκινάει από την αρχαιότητα και φτάνει μέχρι σήμερα.. Έχουν διασωθεί πολλά ντοκουμέντα από την περίοδο της τουρκοκρατίας τα οποία ...
    • Οι γλώσσες των προσφύγων και η διδασκαλία της ελληνικής 

      Καβαθάς, Χρήστος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      Περίληψη Η ελληνική γλώσσα μαθαίνεται από ανθρώπους οι οποίοι είτε είναι Έλληνες, είτε είναι ομογενείς. Από το 1990 παρατηρείται έξαρση του μεταναστευτικού πληθυσμού στην Ελλάδα αλλά το 2010 μειώθηκε. Από την άλλη πλευρά ...
    • Αναβλητικότητα, κίνητρα και συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών- υποψήφιων δασκάλων 

      Βλάχου, Όλγα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      Περίληψη Η ακαδημαϊκή αναβλητικότητα των φοιτητών/τριών έχει διερευνηθεί κυρίως σε σχέση με την έλλειψη παρακίνησης. Επιπλέον, πολλοί ερευνητές συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στην συναισθηματική νοημοσύνη φοιτητών/τριών, ...
    • Η χρήση των εκπαιδευτικών λογισμικών σε μαθητές με αναπηρία σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 

      Σμιξιώτη, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)
      Περίληψη Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά λογισμικά που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί σε μαθητές με αναπηρίες και εξετάζει τον τρόπο που λειτουργούν , την κατηγορία μαθητών που εξυπηρετεί το ...
    • Στρατηγικές κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου που χρησιμοποιούν μαθητές με μεταναστευτικό προφίλ οι οποίοι έχουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα 

      Εφραιμίδου, Χρυσούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)
      Περίληψη Η παρούσα εργασία μελετά την χρήση μαθησιακών στρατηγικών για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας από μαθητές Ε’ Δημοτικού, ΣΤ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η ...
    • Ανέκδοτα Προικοσύμφωνα 

      Χατζηδημητρίου, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)
      Περίληψη Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, παρατίθενται μια σύντομη εισαγωγή, που παρουσιάζονται ο ορισμός του όρου προίκα, καθώς και η ιστορική αναδρομή της προίκας από την αρχαιότητα, όπου γίνεται μία ανάλυση για το τι ...
    • Ενσυναίσθηση, θετικό/αρνητικό συναίσθημα και ετοιμότητα φοιτητών/τριών παιδαγωγικών τμημάτων να διδάξουν μαθητές/τριες με διαφορετικό πολυπολιτισμικό υπόβαθρο 

      Ζουμπουρίδου, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      Περίληψη Οι αυξανόμενες μεταναστευτικές τάσεις των τελευταίων ετών στην Ελλάδα έχουν επιφέρει αλλαγές μέχρι και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ο τρόπος λειτουργίας των σχολικών μονάδων, οι συνήθειες των εκπαιδευτικών και ...
    • Διερεύνηση των ρόλων και της συνεργασίας των συνδιδασκάλων στην υλοποίηση του προγράμματος της Παράλληλης στήριξης: Θέσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών από την Ημαθία 

      Χρυσάφη, Αναστασία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)
      Περίληψη: Το πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης είναι ένα πρόσφατο μοντέλο της συνδιδασκαλίας που υλοποιείται στην Ελλάδα και απευθύνεται σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες. Σκοπός της παρούσας πτυχιακής ...
    • Η τέχνη του κοσμήματος στην ανάπτυξη των δημιουργικών δεξιοτήτων των μαθητών 

      Κούρτης, Δημήτριος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)
      Περίληψη Η πτυχιακή αυτή εργασία, πραγματεύεται την παιδαγωγική αξιοποίηση της τέχνης της αργυροχρυσοχοΐας στην διδασκαλία των εικαστικών με στόχο την ανάπτυξη των καλλιτεχνικών δεξιοτήτων των παιδιών. Η εργασία ακολουθεί ...
    • Σχολικές Αυλές Συμπερίληψης και Έμφυλα Στερεότυπα Μια μελέτη καταγραφής στα Δημοτικά Σχολεία 

      Βουκάντση, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)
      Περίληψη Στην παρούσα εμπειρική μελέτη επιχειρείται μια έμφυλη προσέγγιση στον σχεδιασμό του χώρου της σχολικής αυλής και βασίζεται στο ότι ένας σχεδιασμένος χώρος δεν είναι a priori ένα ουδέτερο πεδίο με ίσες ευκαιρίες ...
    • Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την φοίτηση παιδιών με νοητική αναπηρία σε τάξεις συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στους Νομούς Ημαθίας και Θεσσαλονίκης. 

      Λουκανοπούλου, Αγγελική (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      Περίληψη Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την φοίτηση παιδιών με νοητική αναπηρία σε τάξεις συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Μελετήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών ...
    • Εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στη Β΄ και Γ΄ τάξη Δημοτικού Σχολείου 

      Παυλοπούλου, Μαρία Σωτηρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      Περίληψη Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικότερα εκείνων που φοιτούν στην β΄ και γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου. Σε πρώτο επίπεδο, παρατίθενται ...
    • Ιστορική Πολυπρισματικότητα: Έρευνα στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού 

      Χατζηαδαμίδης, Κωνσταντίνος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εργασία εξετάζει τη χρησιμότητα της πολυπρισματικότητας στη διδασκαλία της ιστορίας με βάση μια έρευνα που αναφέρεται σε θέματα που αφορούν διαιρεμένες κοινωνίες και σε αυτές που προκύπτουν από συγκρούσεις. Η ...
    • «Οι παιδαγωγικές αντιλήψεις του Χαρίσιου Παπαμάρκου» 

      Γαλάνη, Ευαγγελία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)
      Περίληψη Η παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρεί τη σκιαγράφηση των παιδαγωγικών αντιλήψεων του Χαρίσιου Παπαμάρκου, οι οποίες τον κατεύθυναν προς τη διαμόρφωση της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής γραμμής την οποία ακολούθησε ...
    • Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας του πολλαπλασιασμού με τη χρήση Scratch 

      Πουαρίδου, Ελισσάβετ (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-05)
      Περίληψη Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μία έρευνα σχετικά με τη διδασκαλία τριών διαφορετικών τρόπων εκτέλεσης της πράξης του πολλαπλασιασμού, αξιοποιώντας το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Οι τρόποι αυτοί, ...
    • Ιστορική Ενσυναίσθηση και Τραυματικά Γεγονότα: Μια μελέτη περίπτωσης των αντιλήψεων των υποψήφιων δασκάλων 

      Ματσκαλίδης, Χαράλαμπος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)
      Περίληψη Η σύγχρονη Ιστορική εκπαίδευση φέρνει στο προσκήνιο τη διδακτική προσέγγιση τραυματικών και επίμαχων ιστορικών γεγονότων, τα οποία μέχρι πρότινος εξοβελίζονταν ή επιδερμικώς αναφέρονταν στη σχολική Ιστορία. ...
    • Οι Μουσουλμάνοι της Θεσσαλονίκης από την απελευθέρωση της πόλης έως τη Συνθήκη της Λωζάννης 

      Μισκέτης, Ηλίας (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)
      Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την ιστορική διαδρομή του μουσουλμανικού πληθυσμού της Θεσσαλονίκης, από την απελευθέρωση της πόλης από την Οθωμανική κυριαρχία το 1912 έως τη συνθήκη της Λωζάννης το 1923. ...
    • Η σχεδιαστική σκέψη στο δημοτικό σχολείο 

      Κετικίδου, Ευθυμία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)
      Περίληψη Προηγούμενες έρευνες ανέδειξαν τη σπουδαιότητα ύπαρξης σχεδιαστικής σκέψης στους ανθρώπους. Σε ένα περιβάλλον που συνεχώς τροποποιείται και προκύπτουν νέες ανάγκες, τα άτομα οφείλουν να είναι καταρτισμένα ούτως ...
    • Η διεύθυνση Δημοσίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης από την οπτική γωνία των διευθυντών 

      Ιωαννίδου, Σοφία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)
      Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) για το έργο τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 εν ενεργεία διευθυντές των ΔΙΕΚ που υπάγονται στο ...