Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 1026-1045 of 1525
-
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση- ο διαμεσολαβητικός ρόλος του εκπαιδευτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Οι άνθρωποι στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν χρησιμοποιούν δύο εκφάνσεις του λόγου που λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους: τον προφορικό και γραπτό λόγο, που μεταδίδει πληροφορίες και δεδομένα και τη γλώσσα του ... -
Ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων: Η περίπτωση των Ν.Π.Δ.Δ. των δήμων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Στους σύγχρονους οργανισμούς, η ηγεσία αποτελεί παράγοντα – κλειδί, στο πλαίσιο σύγχρονων μεθόδων διοίκησης και θεωρείται απόλυτα συνδεδεμένη με την παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια θεωρητική ... -
Ο ρόλος του ηγέτη – διαμεσολαβητή στην άμβλυνση διαφορών στον εργασιακό χώρο Μελέτη περίπτωσης: Cosmote
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-09)Η επίλυση διαφορών στον εργασιακό χώρο αποτελεί, αναμφίβολα, ένα καίριο ζήτημα. Οι συγκρούσεις στο χώρο εργασίας είναι μια αδήριτη και πανταχού παρούσα πραγματικότητα, ειδικά στις μέρες μας, όπου η ανεργία και η εργασιακή ... -
Ο ρόλος του μαθήματος της Μουσικής στη βελτίωση της συναισθηματικής νοημοσύνης και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών στα γενικά σχολεία της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης και στα Μουσικά Σχολεία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να προσδιορίσει το ρόλο του μαθήματος της Μουσικής στη βελτίωση της συναισθηματικής νοημοσύνης και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών στα Γενικά Σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ... -
Ο ρόλος του παιχνιδιού και της παιχνιδοθεραπείας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Με το πέρασμα των χρόνων πολλά είναι αυτά που έχουν ειπωθεί για το παιχνίδι, ωστόσο η εξέλιξη του είναι μεγάλη. Για το παιδί από τα πρώτα του κιόλας χρόνια συμβολίζει την διέξοδό του από άσχημες εμπειρίες αλλά ταυτοχρόνως ... -
Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού προσχολικής ηλικίας στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών δομών λόγω της υγειονομικής κρίσης Covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η παρούσα έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο της πτυχιακής μου εργασίας και αφορά στις απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τον ρόλο τους στα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα κατά την περίοδο αναστολής ... -
Ο ρόλος των ελληνικών παραδοσιακών χορών για τη σωματική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών στην προσχολική ηλικία: μια ποιοτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Ο παραδοσιακός χορός αποτελεί τρόπο μάθησης, γνώσης και έκφρασης πνεύματος και σώματος. Η μη λεκτική χορική και μουσική νοημοσύνη περιλαμβάνεται στον χορό, ενώ ανακαλείται η γλωσσική νοημοσύνη, την χρονική στιγμή που τα ... -
Ο ρόλος, η οργάνωση και η λειτουργία εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής: η διδασκαλία του ποιητικού λόγου σε ενήλικες
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2019-06-10)Στην παρούσα διπλωματική εργασία ερευνάται ο ρόλος και η παιδαγωγική προσέγγιση ενός εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής για ενήλικες, με τις ιδιαιτερότητες που διακρίνει τη διαφορετική προσέγγιση της εκπαίδευσης ενηλίκων. ... -
Ο σεβασμός προς το περιβάλλον ως αξία στην παιδική ζωγραφική: σημειωτική ανάλυση της περιβαλλοντικής ηθικής στο παιδικό ιχνογράφημα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-20)Ο σεβασμός προς το περιβάλλον αποτελεί αξία - στόχο για αρκετές δεκαετίες στην ατζέντα διεθνών συνδιασκέψεων. Η εκπαίδευση θεωρείται το μεγάλο και ελπιδοφόρο όπλο παγκοσμίως για τους μελλοντικούς πολίτες καθώς η επικράτηση ... -
Ο σημαίνων ρόλος της ενσυναίσθησης στις επικοινωνιακές δεξιότητες του εκπαιδευτικού και η συμβολή του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την μελέτη της ενσυναίσθησης η οποία σχετίζεται με την όξυνση της συναισθηματικής νοημοσύνης των ανθρώπων. Στην εργασία αυτή η έννοια της ενσυναίσθησης και τα θετικά της χαρακτηριστικά ... -
Ο συγγραφέας Ε.Τ.Α. Χόφμαν και το ρεύμα του Μαύρου Ρομαντισμού στη γερμανική λογοτεχνία
(ΠΜΣ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ", 2020-06-30)O E.T.A. Χόφμαν (1776 – 1822) ήταν νομικός και κρατικός λειτουργός, που εργάστηκε σε διάφορες δικαστικές θέσεις στο Γκλόγκαου, το Βερολίνο, το Πόζεν και παράλληλα δούλευε ως καλλιτέχνης. Από λογοτεχνικής πλευράς υπήρξε ο ... -
Ο συμβουλευτικός- επικοινωνιακός λόγος στην ρητορική του Αριστοτέλη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)«Ρητορική του Αριστοτέλη προσφέρει διαχρονικά μια ποικιλότητα των μορφών του πρακτικού λόγου από τον οποίο πηγάζει ο χαρακτήρας και το ήθος του ρήτορα. Για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο η δύναμη του πρακτικού λόγου είναι η ... -
Ο σχολικός εκφοβισμός και οι σχέσεις συνομηλίκων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Η παρούσα εργασία εστιάζει στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και στον ρόλο της φιλίας στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς το bullying είναι μια μορφή παραβατικότητας, η ... -
Ο σχολικός εκφοβισμός μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και ψηφιακής αφήγησης για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η συγκεκριμένη εργασία εστιάζει στο φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού και στις διαστάσεις του. Επισημαίνονται, τα χαρακτηριστικά των προφίλ των θυτών, των θυμάτων καθώς και των παρατηρητών. Αναλύονται, επίσης, οι συνέπειες ... -
Ο σχολικός εκφοβισμός στην παιδική λογοτεχνία: αξιοποίηση της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου για τον σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος Κριτικού Γραμματισμού στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε, αρχικά, τον τρόπο με τον οποίο οικοδομούνται οι αναπαραστάσεις του σχολικού εκφοβισμού στην παιδική λογοτεχνία. Πιο συγκεκριμένα, έπειτα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση, ταξινομούμε το ... -
Ο σχολικός ηγέτης στον ρόλο τοπυ διαμεσολαβητή για την επίλυση συγκρούσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μελέτη περίπτωσης σε σχολικές μονάδες της Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Στην παρούσα εργασία διερευνούμε το ρόλο που καλείται να διαδραματίσει ο σχολικός ηγέτης, για να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί τις συγκρούσεις που αναφύονται στο περιβάλλον του σχολείου ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Η ... -
Ο σχολικός κήπος και οι 17 στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης: Στστηματική βιβλιογραφική διερεύνηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)Τα τελευταία χρόνια, η έννοια του σχολικού κήπου λαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις στα σχολικά προγράμματα παγκοσμίως, καθώς αποτελεί ένα πολυδιάστατο εκπαιδευτικό εργαλείο το οποίο προωθεί την βιώσιμη ανάπτυξη ... -
Ο Σωκράτης ως εμπνευστής στην διαλεκτική του Πλάτωνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται το πως ο Σωκράτης υπήρξε εμπνευστής στη διαλεκτική του Πλάτωνα. Ο Σωκράτης χρησιμοποιούσε την μέθοδο της διαλεκτικής για τις φιλοσοφικές του προσεγγίσεις. Η διαλεκτική μέθοδος που χρησιμοποιούσε ... -
Ο Τόνος αφηγείται… η γλωσσική διδασκαλία μέσα από την παραγωγή παραμυθιού
(2021-06-23)«…Εγώ πιστεύω πρώτα για τον Ελληνισμό ότι στην ιστορία του λαού μας, των Ελλήνων, το παραμύθι έχει παίξει ρόλο κιβωτού του Γένους. Ο Ελληνισμός διασώθηκε χάρη στα παραμύθια του …ο Ελληνισμός διασώθηκε ακούγοντας παραμύθια» Τα ... -
Ο Τρομάρας του Γ. Μ. Βιζυηνού : διδακτική προσέγγιση στα παιδιά προσχολικής ηλικίας
(2022-11-29)Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια, μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής - παιδαγωγικής διαδικασίας, το διήγημα «Ο Τρομάρας» του Γ. Μ. Βιζυηνού να αποτελέσει το έναυσμα, ώστε παιδιά προσχολικής ηλικίας να εξοπλιστούν με ...