Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Title
Now showing items 986-1005 of 1525
-
Ο επιστημονικός λόγος για την αγωγή και εκπαίδευση της προσχολικής ηλικίας. Επισκόπηση της ελληνικής εκπαιδευτικής αρθρογραφίας από το 1946 ως το 1984
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-12-20)Μέσα από τον επιστημονικό λόγο, όπως εκφράζεται στην ελληνική εκπαιδευ-τική αρθρογραφία μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ως τις αρχές της δεκαετίας του ογδόντα, ερευνώνται και αναλύονται ποικίλα θέματα που αφορούν την ... -
Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας: ασκήσεις δημιουργικής γραφής με χρήση σύγχρονων τεχνολογιών για παιδιά πρωτοσχολικής και προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί ένα κίνητρο για κάποιον να μάθει, να αναλύσει και να μελετήσει ως ένα βαθμό την έννοια της δημιουργικής γραφής σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Από την μία υπάρχει το ... -
Ο θάνατος στην επικούρεια φιλοσοφία και η εξοικείωση των παιδιών με αυτόν
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Το θέμα της πτυχιακής εργασίας πραγματεύεται τη σημασία του θανάτου στην επικούρεια φιλοσοφία και την εξοικείωση της παιδικής ηλικίας με αυτήν. Η συγκεκριμένη εργασία εστιάζει σε δύο κύρια μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά τον ... -
Ο κοινωνικός δημοτικισμός μέσα από τα έργα του Δημήτρη Γληνού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-05)Στην παρακάτω πτυχιακή εργασία γίνεται προσπάθεια προσέγγισης στη ζωή και στο έργο του δάσκαλου και παιδαγωγού Δημήτρη Γληνού. Αγγίζει πτυχές των προσωπικών του έργων στα κοινωνικά ζητήματα, είτε αυτά αφορούσαν τα δικαιώματα ... -
Ο κριτικός γραμματισμός ως μέσο κοινωνικής ενδυνάμωσης: Μία διδακτική εφαρμογή σε παιδιά Ρομά του οικισμού Δροσερό Ξάνθης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-02)Η παρούσα παρέμβαση έχει ως βασική επιδίωξη τη διατύπωση μιας πρότασης γλωσσικής διδασκαλίας η οποία ακολουθεί τις βασικές αρχές του κριτικού γραμματισμού και η οποία έχει ως βασικό σκοπό την κοινωνική ενδυνάμωση ... -
Ο Λόγος της Πειθούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ο Διαμεσολαβητικός ρόλος της Νηπιαγωγού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, περιγράφονται τα προσόντα που θεωρούνται κατάλληλα για έναν εκπαιδευτικό, με στόχο να καλλιεργήσει τις δεξιότητες της πειθούς του. Σε πρώτο μέρος παρουσιάζονται κάποιες θεωρητικές γνώσεις, ... -
Ο μικρόκοσμος στο νηπιαγωγείο, απόψεις των νηπίων και δραστηριότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι ο μικρόκοσμος στο νηπιαγωγείο. Πιο συγκεκριμένα ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας, μετά την μελέτη των σχετικών αντιλήψεων που σχετίζονται ... -
«Ο μικρός πρίγκιπας» σε παιχνίδια δημιουργικής γραφής για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασίααπό την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα δεν είναι μόνο αναγνωρισμένη, αλλά και απαραίτητη. Είναι αποδεδειγμένο πως ο παιγνιώδης χαρακτήρας που δίνεται στην διαδικασία μάθησης, ... -
Ο μύθος ως μορφή φιλοσοφίας και η παραγωγή ενός φιλοσοφικού μύθου
(2022-11-29)Στην παρούσα εργασία, γίνεται μία προσπάθεια επεξεργασίας του τρόπου με τον οποίο το λογοτεχνικό είδος του μύθου περικλείει μέσα του φιλοσοφικές θέσεις. Μέσα από τη παρατήρηση της γενικής εμφάνισης των μύθων στην αρχαία ... -
Ο όμορφος και ο άσχημος άνθρωπος στις ζωγραφιές παιδιών νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Ταυτότητες, στερεότυπα και κοινωνικές αναπαραστάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-03)Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την ανάλυση παιδικών ιχνογραφημάτων. Συγκεκριμένα αναλύονται ζωγραφιές με θέμα τον όμορφο και τον άσχημο άνθρωπο από παιδιά 5 έως 8 χρονών. Η μέθοδος ανάλυσης που χρησιμοποιείται ... -
Ο περιβαλλοντολογικός προσανατολισμός της θεματικής των παιδικών βιβλίων στην Ελλάδα τα τελευταία σαράντα χρόνια
(2022-11-28)Κατά τις τελευταίες δεκαετίες η επίδραση του οικολογικού κινήματος είναι ιδιαίτερα εμφανής στο πεδίο της παιδικής λογοτεχνίας. Με βάση τα δεδομένα της βιβλιογραφίας τα παιδικά βιβλία δύναται να επιδράσουν με καταλυτικό ... -
Ο πολιτικός και θρησκευτικός λόγος των κειμένων της Ιεράς Συνόδου στη διδασκαλία των θρησκευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να εξετάσει και να ερμηνεύσει τόσο τον πολιτικό όσο και τον θρησκευτικό λόγο των κειμένων της Ιεράς Συνόδου Ελλάδος όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα ... -
Ο πολιτισμικά άλλος όπως προβάλλεται σε νανουρίσματα του βιβλίου: Τα πιο όμορφα νανουρίσματα του κόσμου. Ταυτότητα και ετερότητα. Αξιοποίηση του υλικού σε ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πολυγραμματισμός και πολυτροπικότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-12)Οι πληθυσμιακές μετακινήσεις στο πλαίσιο των κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων αλλά και του φαινομένου της ευρωπαϊκής ενοποίησης και της διεθνούς επικοινωνίας, δημιούργησαν συνθήκες αλληλεξάρτησης, πολιτισμικής ... -
Ο προσανατολισμός των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας για τον κύκλο του νερού στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-04-03)Οι ερωτήσεις είναι άμεσα συνυφασμένες με την ανάπτυξη της σκέψης, τη διαμόρφωση αξιών και στάσεων και την ανθρώπινη πρόοδο, γενικότερα. Βοηθούν τα άτομα να στοχαστούν τις εμπειρίες τους και να μάθουν από αυτές προσελκύοντας ... -
Ο προσανατολισμός των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τον κύκλο του νερού στο νηπιαγωγείο (Νηπιαγωγός 1)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία μελετά τις ερωτήσεις που χρησιμοποιήθηκαν σε δυο διδασκαλίες που υλοποιήθηκαν στις 10 και 11 Νοεμβρίου το 2014 στο Νηπιαγωγείο Παπαγιάννη Φλώρινας σε 14 νήπια με θέμα τον κύκλο του νερού. Στόχος της ... -
Ο προσανατολισμός των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τον κύκλο του νερού στο νηπιαγωγείο (Νηπιαγωγός 2)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια μιας έρευνας, η οποία υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο του Αρμενοχωρίου Φλώρινας, σε δυο διδασκαλίες στις 1 και 2 Δεκεμβρίου του 2014, με συνολικό δείγμα 17 νηπίων και θέμα τον κύκλο ... -
Ο προσανατολισμός των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία μιας ΔΜΑ για το μαγνητισμό στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-04)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Φλώρινας, τον Απρίλιο του 2015. Σκοπός της, ήταν η μελέτη του περιεχομένου και του προσανατολισμού των ερωτήσεων κατά τη διάρκεια μιας Διδακτικής Mαθησιακής Aκολουθίας με ... -
Ο πύργος του ΟΤΕ ως μέσο αναγνώρισης της Θεσσαλονίκης. Μία εκπαιδευτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται η μελέτη της ιστορίας και ειδικότερα της τοπικής ιστορίας. Ο πρώτος όρος είναι πιο γενικός και αναφέρεται στα γεγονότα του παρελθόντος μέχρι το παρόν, ενώ ο δεύτερος εστιάζει σε έναν ... -
Ο ρήτορας ως μέντορας στον συμβουλευτικό λόγο του Αριστοτέλη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Ο στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται και δρα ο ρήτορας ως μέντορας μέσα από τον συμβουλευτικό λόγο του Αριστοτέλη. Στην πορεία θα γίνει ανάλυση του συμβουλευτικού ... -
Ο ρόλος και η λειτουργεία των παραμυθιών στη κατανόηση μαθηματικών εννοιών στη προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Το κύριο θέμα έρευνας της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι αναζήτηση της προσφοράς των παραμυθιών στα παιδιά και κυρίως της απόκτησης μαθηματικών γνώσεων μέσω αυτών. Κάτι το οποίο μαρτυράτε και από τον τίτλο ...