Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία» by Title
Now showing items 43-62 of 187
-
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις συγκρούσεις στη Σχολική Μονάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονη στροφή των ερευνών των επιστημόνων παγκοσμίως στη μελέτη των παραγόντων που ασκούν επιρροή στην αποτελεσματική λειτουργία του Σχολείου. Ένας από αυτούς είναι οι συγκρούσεις ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών στα δημοτικά σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς για το σύστημα επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Οι εξελίξεις και οι αλλαγές που συμβαίνουν σε παγκόσμια κλίμακα στον πολιτικό, στον κοινωνικό τομέα, καθώς και στον οικονομικό τομέα είναι ραγδαίες. Επηρεάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας και θέτουν επιτακτικά την ... -
Διερεύνηση των απόψεων των προϊσταμένων νηπιαγωγών αναφορικά με τον ρόλο τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας: Μια πιλοτική έρευνα διερευνώντας την αστάθεια, την αβεβαιότητα, την πολυπλοκότητα και την ασάφεια (VUCA ηγεσία)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Στις αρχές του 2020, όλος ο κόσμος αντιμετώπισε την άγνωστη κατάσταση που προκάλεσε ο COVID-19, προκαλώντας ένα ασταθές, αβέβαιο, περίπλοκο και διφορούμενο περιβάλλον (VUCA). Τα σχολεία, στις περισσότερες χώρες, κλήθηκαν ... -
Διερεύνηση των απόψεων των φιλολόγων εκπαιδευτικών Γυμνασίων για την εφαρμογή της ισότιμης πρόσβασης και συμπεριληπτικής διδασκαλίας και μάθησης των μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, δεν υπάρχουν αρκετά ευρήματα για τη συμπερίληψη στο Γυμνάσιο, στα γλωσσικά μαθήματα για μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των ... -
Διερεύνηση των αποτελεσμάτων του προγράμματος Erasmus+ στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-10)Το πρόγραμμα Erasmus με έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για την απασχολησιμότητα και την ενεργό συμμετοχή του πολίτη είναι ένα από τα εμβληματικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρέχει επιχορηγήσεις κινητικότητας ... -
Διερεύνηση των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του έργου των διοικητικών υπαλλήλων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης: Η περίπτωση των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Ο δημόσιος τομέας δραστηριοποιείται σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που επηρεάζεται έντονα από τις τεχνολογικές, πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές. Η αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα βασίζεται στον πολυτιμότερο ... -
Διερεύνηση των Επιμορφωτικών Αναγκών των Εκπαιδευτικών Ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η παρούσα εργασία αποτελεί μία προσπάθεια εντοπισμού της αναγκαιότητας επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτών ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, όπως την αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι εκπαιδευτές. Με δεδομένο ότι ... -
Διερεύνηση ψηφιακής ικανότητας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο αυτό-αξιολόγησης ψηφιακής ικανότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-11)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανίχνευση, μέσω της αυτό-αξιολόγησης, του επιπέδου της ψηφιακής ικανότητας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στους έξι τομείς του «Ευρωπαϊκού Πλαισίου για την ψηφιακή ικανότητα των ... -
Διεύθυνση σχολικής μονάδας και αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων : διερεύνηση απόψεων διευθυντών δημοτικών σχολείων για την εντιμοτητά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-01)Η παρούσα ερευνητική διπλωματική εργασία, που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Π.Μ.Σ. «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσία», επικεντρώνεται στην πραγμάτευση του θέματος της διεύθυνσης σχολικών μονάδων και ... -
Διεύθυνση σχολικής μονάδας και σχολικό κλίμα: διερεύνηση απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας
(2018)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει την επιρροή που ασκεί ο διευθυντής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος. Η θεωρητική προσέγγιση του θέματος οδήγησε στη διαπίστωση ... -
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων και Ιδιωτικότητα. Η προστασία δεδομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάσει του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων 2016/679, γνωστού ως GDPR 2016/679
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η έννοια της ιδιωτικότητας σε αρκετές χώρες παγκοσμίως έχει εξομοιωθεί με την έννοια των προσωπικών δεδομένων, καθώς οι πληροφορίες που προκύπτουν από το άτομο και αφορούν στο άτομο είναι προσωπικά, ιδιωτικά δεδομένα. Τι ... -
Ένταξη νεομεταναστών – προσφύγων μαθητών σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: απόψεις Διευθυντών και εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και τον κόσμο τους τελευταίους δύο αιώνες επιβάλλουν τον επαναπροσδιορισμό εννοιών και υπαγορεύουν αλλαγές στα κράτη σε θεσμικό επίπεδο. Η αυξανόμενη μετακίνηση ... -
Εισαγωγή και εφαρμογή καινοτομιών στο δημοτικό σχολείο από την οπτική γωνία των διευθυντών σχολικών μονάδων
(2018-02)Οι μαθητές του 21ου αιώνα έρχονται στα σχολεία με πολλές γνώσεις και δεξιότητες. Είναι ανάγκη λοιπόν τα εκπαιδευτικά συστήματα να μετατρέψουν τις διδακτικές τους πρακτικές για να μπορέσουν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες ... -
Εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση: απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-10)Εξαιτίας της συνεχούς μεταβολής των δεδομένων της σημερινής εποχής, προκύπτει ως αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός τομέας να τείνει σε βελτίωση των παραδοσιακών πρακτικών εντάσσοντας νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Οι καινοτόμες ... -
Εκπαίδευση και Οικονοµική Ανάπτυξη: Mια εµπειρική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η εργασία αυτή διερευνά τη σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην εκπαίδευση και την οικονομική ανάπτυξη για την Ελλάδα και την Κύπρο για τη χρονική περίοδο 2000-2019 λαμβάνοντας υπόψιν την επίδραση των επενδύσεων, της απασχόλησης, ... -
Εκπαιδευτική διοίκηση και φύλο: οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκθέτουν τις απόψεις τους για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτυπώνει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διοίκηση υπό το πρίσμα του φύλου. Προσεγγίζει το ευρύτατο αυτό πεδίο φωτίζοντας οποιαδήποτε σχέση της με το φύλο, ... -
Εκπαιδευτική πολιτική στο θέμα προσφύγων και οι τρόποι διαχείρισης και προσαρμογής τους, εν μέσω οικονομικής κρίσης στις ελληνικές εκπαιδευτικές μονάδες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Τα τελευταία χρόνια αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των προσφύγων, που εισέρχονται στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό το προσφυγικό ζήτημα. Στο πλαίσιο του προσφυγικού ζητήματος θεωρείται ... -
Εκφοβισμός (bullying) και θυματοποίηση των εκπαιδευτικών και διαχείριση των φαινομένων αυτών από την εκπαιδευτική ηγεσία: Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Καστοριάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στην ελληνική βιβλιογραφία, δεν υπάρχει καμία έρευνα που να μελετά συνδυαστικά τα εκπαιδευτικά στυλ ηγεσίας και τη θυματοποίηση των εκπαιδευτικών, ενώ στη διεθνή βιβλιογραφία, οι σχετικές έρευνες είναι περιορισμένες. Το ... -
Ενδοσχολικές συγκρούσεις: Αίτια, επιπτώσεις και στρατηγικές για την αποτελεσματική διαχείρισή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με το φαινόμενο των συγκρούσεων στο σχολείο. Πιο συγκεκριμένα διερευνήθηκαν οι απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με ... -
Επαγγελματική Ικανοποίηση των Εκπαιδευτικών της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε το επίπεδο επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης καθώς και η επιρροή των δημογραφικών χαρακτηριστικών τους (φύλο, ...