Browsing Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία» by Title
Now showing items 63-82 of 187
-
Επαγγελματική εξουθένωση και επαγγελματική ικανοποίηση : διερεύνηση απόψεων φιλολόγων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018) -
Επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και παράγοντες ενδυνάμωσής της
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δηλαδή των εκπαιδευτικών εκτός των ΠΕ60, ΠΕ70), αλλά και τα επίπεδα επαγγελματικής ... -
Επιλογή Διευθυντών και αλλαγή σχολικής μονάδας: Απόψεις διευθυντών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02-23)Τα κριτήρια με τα οποία αξιολογούνται στη χώρα μας οι εκπαιδευτικοί που θα κληθούν να αναλάβουν τη διεύθυνση μιας σχολικής μονάδας είναι η εκπαιδευτική και διοικητική προϋπηρεσία, η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση ... -
Εργασιακή ικανοποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: η επιρροή των δημογραφικών χαρακτηριστικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η παρούσα εργασία σχετίζεται με την εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η εργασιακή ικανοποίηση αποτελεί μια πολυδιάστατη έννοια που εκφράζει μια διαφορετική πραγματικότητα ... -
Εργασιακό άγχος, επαγγελματική εξουθένωση και επαγγελματική ευημερία από την οπτική γωνία των νηπιαγωγών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-07)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Το άγχος, μαζί με την εξουθένωση, και η εργασιακή ευημερία αποτελούν όψεις του νομίσματος που ονομάζεται εργασία και έχουν σχέση με την ψυχοσυναισθηματική και συμπεριφορική κατάσταση των εργαζομένων. Το σχολείο ... -
Ζητήματα εκπαιδευτικής διαχείρισης των προσφύγων μαθητών στην τυπική εκπαίδευση. Απόψεις των εκπαιδευτικών για την ετοιμότητά τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-03)Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση της διαπολιτισμικής ετοιμότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να διαπιστωθεί αν αυτή ανταποκρίνεται στα ζητήματα της διαχείρισης και της αντιμετώπισης των ... -
Ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας των Ειδικών Διαγνωστικών Επιτροπών Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)-Διερεύνηση απόψεων διευθυντών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις ΕΔΕΑΥ οι οποίες αποτελούν Επιτροπές για τη Διαγνωστική Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Υποστήριξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) και Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) μέσα στο Γενικό ... -
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα νομοθετικά κείμενα. Αποτύπωση και σύγκριση των δύο τελευταίων επεισοδίων αξιολόγησης στον ελληνικό χώρο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Η εκπαιδευτική αξιολόγηση στον ελληνικό χώρο αποτελεί ένα ενδιαφέρον πεδίο μελέτης, έχοντας αποτελέσει διαχρονικά ένα ζήτημα σύγκρουσης και αντιπαράθεσης. Παρά το γεγονός ότι υπήρξε μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, δεν ... -
Η Αξιολόγηση ως μέσο για την επιλογή και την επαγγελματική ανάπτυξη των στελεχών της εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-03-28)Η παρούσα μελέτη αφορά στη διερεύνηση και την αποτύπωση των απόψεων-στάσεων-θέσεων των Διευθυντών σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ) σχετικά με την αξιολόγησή τους ως μέσο επιλογής τους σε θέση ευθύνης, ... -
Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική διοίκηση, μέσω της κατανεμημένης ηγεσίας στον εποχή του covid-19
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-11)Η ψηφιακή παγκοσμιοποίηση ανέδειξε τον ηγετικό ρόλο των νέων τεχνολογιών στην Οικονομία και κατ’ επέκταση και στην Εκπαίδευση, δημιουργώντας μια σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ τους. Η επένδυση στην Παιδεία, στον 21ο αιώνα, ... -
Η αποτελεσματικότητα του θεσμού της παράλληλης στήριξης: Απόψεις μετόχων των εκπαιδευτικών μονάδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Σύμφωνα με την πρώτη αρχή του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων:«Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα σε ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, κατάρτιση και διά βίου μάθηση προκειμένου να διατηρήσει και να αποκτήσει ... -
Η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (2010-2014 & 2021). Συγκριτική αποτίμηση εφαρμογής, (αντί)στάσεων και αντιδράσεων των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Το θέμα της αξιολόγησης αποτελεί φλέγον ζήτημα στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα για περισσότερο από 30 χρόνια. Οι τελευταίες προσπάθειες συγκρότησης αξιολογικού συστήματος στην Ελλάδα υπεισέρχονται σε κατάσταση ... -
Η αφηγηματική συμβουλευτική (narrative coaching) ως εργαλείο του ηγέτη για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-02)Η Αφηγηματική Συμβουλευτική Υποβοήθηση αποτελεί ένα νέο, ανεξερεύνητο, μέχρι πρόσφατα, πεδίο στην επίλυση των συγκρούσεων στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η παρούσα έρευνα βασίζεται σε αφηγήσεις προσωπικών ιστοριών και ... -
Η διαδικασία λήψης αποφάσεων στη σχολική μονάδα: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη λήψη αποφάσεων στις σχολικές τους μονάδες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία σκοπό έχει να διερευνήσει τον βαθμό κατά τον οποίο τα διοικητικά στελέχη των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας υιοθετούν κάποιο συγκεκριμένο στυλ ... -
Η διαμεσολάβηση ως δίαυλος ανάπτυξης της Συναισθηματικής Νοημοσύνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Σε μια σύγχρονη κοινωνία παρατηρούνται διαφωνίες και διαμάχες. Πεδίο συγκρούσεων αποτελεί το σχολείο. Τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού και προβληματικών καταστάσεων αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Οι εκπαιδευτικοί ... -
Η διαπολιτισμική επάρκεια του εκπαιδευτή ενηλίκων μεταναστών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η ικανότητα της διαπολιτισμικής επάρκειας αναδεικνύεται ως ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των εκπαιδευτών ενηλίκων, ειδικότερα όταν έχουμε να κάνουμε με μετανάστες εκπαιδευόμενους. Η σχετική με το θέμα βιβλιογραφία αποδεικνύει ... -
Η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των διευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-01)Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των διευθυντών και προϊσταμένων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην έννοια της ηγεσίας στην εκπαίδευση. Ακολουθεί ... -
Η διεύθυνση Δημοσίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης από την οπτική γωνία των διευθυντών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) για το έργο τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 εν ενεργεία διευθυντές των ΔΙΕΚ που υπάγονται στο ... -
Η διευθέτηση του σχολικού χρόνου: Οι απόψεις των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)ΠΕΡΙΛΗΨΗ Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής, καθιστούν αναγκαία την εύρεση περαιτέρω χρόνου επηρεάζοντας καθημερινά όλους τους τομείς της κοινωνίας όπως επίσης και την εκπαίδευση. Ο σχολικός χρόνος έχει γίνει πολύτιμος και η ... -
«Η δυναμική της ομάδας του Συλλόγου Διδασκόντων και η εμπιστοσύνη προς τον διευθυντή ως μεταβλητές του σχολικού κλίματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Η επιτυχημένη πορεία μιας σχολικής μονάδας καθορίζεται από διάφορους παράγοντες όπως είναι η διοίκηση, το σχολικό κλίμα, η επικοινωνία και η σχέση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, η δυναμική του Συλλόγου Διδασκόντων κ.ά. ...