Ιδρυματικό Καταθετήριο: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 4919
-
Η μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη και η συνάφειά της με σύγχρονες αντιλήψεις για τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Στην παρούσα διπλωματική εργασία σκιαγραφείται η σωκρατική διδασκαλία και ιδιαίτερα – κυρίως μέσα από τους πλατωνικούς διαλόγους Μένων, Λάχης και Θεαίτητος – η μαιευτική μέθοδος του Σωκράτη. Διερευνώνται οι εκφάνσεις της ... -
Αξιολόγηση στα Μαθηματικά του Γυμνασίου με τη Μέθοδο της Γενικευμένης μη Παραμετρικής Κατηγοριοποίησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η Γνωστική Διαγνωστική Αξιολόγηση (ΓΔΑ) είναι μια σύγχρονη προσέγγιση στην εκπαιδευτική αξιολόγηση που στοχεύει στη λεπτομερή ανάλυση των απαντήσεων των μαθητών. Η ΓΔΑ επιτρέπει την αναγνώριση των συγκεκριμένων ... -
Σύγκριση μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και τυπικών συνομηλίκων τους ως προς την κατασκευή μαθηματικού προβλήματος
(2023)Οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση που δύναται να ενσωματωθεί στη διδασκαλία τους είναι η Κατασκευή ... -
Η αξιολόγηση του βιβλίου των Μαθηματικών της Α' τάξης Δημοτικού για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην αξιολόγηση της χρήσης του σχολικού βιβλίου των Μαθηματικών της Α’ Δημοτικού από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή μαθητές σε κίνδυνο εμφάνισης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Ειδικότερα, ... -
Εκτιμήσεις πάνω σε αριθμογραμμή και η σχέση τους με τις χωρικές ικανότητες στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-07)Η παρούσα εργασία είχε σκοπό να εξετάσει αφενός την ικανότητα των παιδιών για την πραγματοποίηση εκτιμήσεων με φυσικούς αριθμούς πάνω σε αριθμογραμμή και αφετέρου τη σχέση αυτής με τις χωρικές τους ικανότητες. Για τον ... -
Παρανοήσεις και επίπεδα βεβαιότητας μαθητών Δημοτικού στη σύγκριση δεκαδικών αριθμών: Μια διδακτική παρέμβαση με ανατρεπτικό κείμενο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη των παρανοήσεων στη σύγκριση δεκαδικών αριθμών, εξετάζοντας τα λάθη και τα επίπεδα βεβαιότητας των απαντήσεων των μαθητών. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η εκτίμηση ... -
Διερεύνηση για την ύπαρξη μεταφοράς γνώσης μεταξύ των μουσικών και των μαθηματικών κλασμάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Ο βασικός σκοπός με την παρούσα έρευνα είναι να μελετηθεί η πιθανή σύνδεση και εναλλαγή της γνώσης μεταξύ μουσικών και μαθηματικών κλασμάτων σε Επαγγελματίες Μουσικούς και σε Μαθητές που ασχολούνται με τη μουσική. Εξετάζεται ... -
Η εξέλιξη των προγραμμάτων σπουδών και διδακτικών βιβλίων Άλγεβρας στην Ελληνική μαθηματική εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-03)Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών είναι ο οδηγός και ο βοηθός του εκπαιδευτικού που τον καθοδηγεί στο εκπαιδευτικό του έργο. Πρέπει να προσαρμοστεί στις σύγχρονες κοινωνικές απαιτήσεις και να συνδεθεί με τον σημερινό τρόπο ... -
Ανάπτυξη Αλγορίθμου Προσομοίωσης Δοκιμής Ελικοστρόβιλου Κινητήρα - Καταγραφή Επεξεργασία και Ανάλυση Ευαισθησίας των Μετρήσεων
(Γεωργιοπούλου, Σταυρούλα, 2024-10)Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας με τον τομέα των Α/Κ να αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Η λειτουργία ενός τέτοιου κινητήρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια απαιτητική χορογραφία, ... -
Πως σχεδιάζουν το μέλλον τους οι νέοι στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, 2024)Κατά την πραγματοποίηση της πτυχιακής μελέτης επιλέχθηκε να διενεργηθεί μία έρευνα σχετικά με το πώς βλέπουν οι νέοι το μέλλον τους στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία μελέτη που εστιάζει το ενδιαφέρον της στον τρόπο με τον ... -
Development of maintenance application using the mixed reality tool HoloLens, to support technicians with the main gearbox maintenance of the Airbus Helicopter H145
(Κοϊμτζόγλου, Βασιλική, 2024-10)The Airbus Training Academy in Donauwörth is part of Airbus Helicopters Deutschland. The training academy’s main purpose is to train helicopter maintenance technicians on maintenance practices for the H135 and H145 ... -
Αλγόριθμος ανακατασκευής περιγράμματος για την ενίσχυση του σχεδιασμού CAD με βάση τα χαρακτηριστικά, στην αντίστροφη μηχανική
(Λάζος, Μιχαήλ, 2024-10)Η παρούσα διπλωματική περιγράφει μια προσέγγιση για την αυτοματοποίηση της ανακατασκευής τμημάτων περιγράμματος από σαρωμένες γεωμετρίες, επιταχύνοντας έτσι τον σχεδιασμό CAD με βάση τα χαρακτηριστικά και την αντίστροφη ... -
Μαθηματική εκπαίδευση και ανάπτυξη πολιτειότητας. Η περίπτωση της κλιματικής αλλαγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Ο σημερινός κόσμος μαστίζεται από μια σειρά από κρίσεις: η οικονομική, περιβαλλο-ντική, υγειονομική και ανθρωπιστική κρίση είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Οι πόλεμοι, οι αντιμεταναστευτικές ... -
Αλγεβρική σκέψη στην πρωτοσχολική ηλικία: η κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Πρόσφατες έρευνες από το πεδίο της πρώιμης άλγεβρας υποστηρίζουν πως μαθητές νηπιακής και πρωτοσχολικής ηλικίας, έπειτα από διδασκαλία στοχευμένων δραστηριοτήτων, είναι σε θέση να κατανοήσουν και να αναπαραστήσουν συμβολικά ... -
Μια ανάλυση εμπειρικών ερευνών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα για τη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας σύμφωνα με το μοντέλο Van Hiele
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-09)Η παρούσα εργασία εστιάζει στο μοντέλο Van Hiele για τη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας και στα αποτελέσματα από εμπειρικές έρευνες που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα σχετικά με το μοντέλο αυτό. Αναλύονται τα βασικά ... -
Οι Απόψεις των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για τον ρόλο του Διευθυντή ΕΠΑΛ ως ηγέτη Κοινωνικής Δικαιοσύνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-02)Η σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας έχει να αντιμετωπίσει πολλα-πλές προκλήσεις, όπως η ανέχεια μέρους του μαθητικού δυναμικού, οι δυσκολίες μα-θητών που προέρχονται από πληθυσμιακές ομάδες οι οποίες υφίστανται ... -
Τα κίνητρα και οι ανησυχίες των εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) κατά την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η παρούσα ποσοτική μελέτη εξέτασε τα κίνητρα και τις ανησυχίες 103 εκπαιδευτικών των ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ) σχετικά με την εισαγωγή των καινοτομιών στην εκπαίδευση, η οποία βασίστηκε στην θεωρία της αυτοπραγμάτωσης του Garl ... -
Το σχολικό κλίμ α στο Δημοτικό Σχολείο: διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η παρούσα μελέτη ερευνά το σχολικό κλίμα στο δημοτικό σχολείο, εστιάζοντας στ ις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Το σχολικό κλίμα ορίζεται ως το σύνολο των αξιών, πεποιθήσεων και αντιλήψεων που επικρατούν σε ένα σχολείο ... -
Η εισαγωγή καινοτομιών στην Α΄θμια εκπαίδευση και ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη της συνεργατικής μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-06)Η εισαγωγή καινοτομιών στην α’ βάθμια εκπαίδευση, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό επίκεντρο συζήτησης στον τομέα της εκπαίδευσης. Οι καινοτομίες αυτές επιδιώκουν να αναδείξουν νέες προσεγγίσεις και μεθόδους που θα ενισχύσουν ... -
Η δέσμευση και η ενσυνειδητότητα των εκπαιδευτικών: διασυνδέσεις και προεκτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Η δέσμευση των εκπαιδευτικών αποτελεί δείκτη εργασιακής ευημερίας των ίδιων και παράγοντα μαθησιακής αποτελεσματικότητας για τους μαθητές των σχολείων τους. Η δέσμευση δύναται να αφορά στο ρόλο των εκπαιδευτικών και γίνεται ...