Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 331
-
Εφαρμογή διδακτικής - μαθησιακής ακολουθίας στο νηπιαγωγείο: η προσέγγιση του νανόκοσμου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στη παρούσα εργασία περιγράφεται η πιλοτική εφαρμογή μίας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) με κύριο στόχο την εισαγωγή του περιεχομένου της Νανοτεχνολογίας – Νανοεπιστήμης (Ν-ΕΤ) σε μαθητές Νηπιαγωγείου. Η ΔΜΑ ... -
Αγωγή ορθού λόγου για εκπαιδευτικούς: Η ένταξη της σε προπτυχιακό επίπεδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει αλλά και να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης ζητημάτων που σχετίζονται με δυσκολίες του προφορικού λόγου. Τα πιο βασικά προβλήματα στην άρθρωση είναι ο τραυλισμός, ο ρωτακισμός ... -
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του πληροφορητή που εμπιστεύονται τα παιδιά;
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Μεγάλο μέρος της γνώσης μας για τον κόσμο έχει αποκτηθεί έμμεσα, από ό, τι οι άλλοι άνθρωποι μας λένε, και όχι από τη δική μας άμεση εμπειρία. Αυτή η ικανότητα να μάθουμε από τους άλλους παρέχει μεγάλα πλεονεκτήματα αλλά ... -
Ο δεσμός μητέρας-βρέφους και πώς συνδέεται με τη μοναξιά στην παιδική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει, αν ο δεσμός που θα αναπτύξει το βρέφος με τη μητέρα του είναι μια μεταβλητή που επηρεάζει την εκδήλωση της μοναξιάς στην παιδική ηλικία. Παράλληλα, θέλει να ελέγξει ποιος ... -
Η ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη και οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις με τους συμμαθητές τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην μελέτη των κοινωνικών σχέσεων και αλληλεπιδράσεων που διαδραματίζονται μεταξύ των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (εεα) και των συμμαθητών τους στην τάξη του γενικού σχολείου. ... -
Hands – on Ιστορία των Μαθηματικών: Το πρόβλημα του Ανόι
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διαπιστωθεί αν τα υλικά και μέσα, και πιο συγκεκριμένα ένα μαθηματικό παιχνίδι όπως είναι ο πύργος του Ανόι, έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν και να βελτιώσουν τη μαθηματική εκπαίδευση ... -
Τοπική ιστορία: το Ξινό Νερό στα χρόνια του εμφυλίου και της κατοχής
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται ιστορικά γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στην τοπική κοινότητα Ξινού Νερού του νομού Φλώρινας. Ειδικότερα, δίνεται έμφαση στα γεγονότα που έλαβαν χώρα στην γερμανική κατοχή (1941- 1944) αλλά και ... -
Διερεύνηση των βασικών τομέων της συναισθηματικής νοημοσύνης σε φοιτητές με βάση την κλίμακα WLEIS
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)This paper aims to explore the main sections of emotional intelligence to students. The sample was consisted of 409 students, of whom 207 were women and 202 were male. The participants come from different departments and ... -
Σχολικό κλίμα: ο ρόλος του στα κίνητρα των εκπαιδευτικών στην εργασία τους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Παρόλο που οι συναισθηματικές ικανότητες των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στην κινητοποίηση στην εργασία τους (Brackett, et al., 2008), μόλις πρόσφατα αυτές άρχισαν να συμπεριλαμβάνονται στις έρευνες ... -
Τοπική ιστορία: όψεις του εμφυλίου στη Φλώρινα (1944-1949)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το πολυσύνθετο θέμα του Ελληνικού εμφύλιου πολέμου. Πιο συγκεκριμένα, ασχολείται με τα γεγονότα που εκτυλίχτηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Δυτική ... -
Σύνδρομο διάσπασης ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Τα προβλήματα των παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) στην γλωσσική ανάπτυξη προκύπτουν από τα πρωτογενή συμπτώματα της ΔΕΠΥ, που είναι η απροσεξία, η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα ... -
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρέμβασης για την κατανόηση μαθηματικών εννοιών σε μαθητή με δυσαριθμησία με τη χρήση ψηφιακού παιχνιδιού: μια μελέτη περίπτωσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Στην εποχή μας, παρακολουθούμε την τεχνολογία να εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, να γίνεται διαθέσιμη σε όλο και περισσότερο πληθυσμό μέρα με τη μέρα και να μην είναι πλέον τόσο ακριβή και δύσχρηστη. Κατά συνέπεια, η ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής για την ένταξη μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες σε κανονική τάξη
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να καταγράψει τις αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σχετικά με την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές ανάγκες σε μια τυπικώς αναπτυσσόμενη τάξη. Όργανο μέτρησης αποτέλεσε ... -
"Παίζουμε και εξερευνούμε το δικό μας και τους άλλους πολιτισμούς": κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές Β΄ Δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)The main purpose of the present work is the construction of educational material aimed at developing the multicultural consciousness of students. Through language activities, students will learn about our own but also other ... -
Η επίδραση της ηλικίας και του φύλου στην ανάπτυξη γραφοκινητικών δεξιοτήτων παιδιών του δημοτικού
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των γραφοκινητικών δεξιοτήτων σε παιδιά του δημοτικού, η επίδραση της ηλικίας και του φύλου. Στην εργασία συμμετείχαν αγόρια και κορίτσια της Β’ και της Ε’ τάξης του δημοτικού ... -
Διερεύνηση και ανάλυση τεχνικής αποδοτικότητας του δημόσιου ελληνικού σχολείου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και η καταγραφή καθώς και η μελέτη της τεχνικής αποδοτικότητας των εκπαιδευτικών μονάδων ... -
Αδρή κινητικότητα σε παιδιά με σύνδρομο Down: μια πιλοτική παρέμβαση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη και η παρατήρηση της αδρής κινητικότητας σε παιδιά με σύνδρομο down, Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πιλοτική παρέμβαση στο Ειδικό Σχολείο Φλώρινας, σε μαθητή που επιλέχθηκε ... -
Το επιχειρηματολογικό άρθρο: ένα σενάριο διδασκαλίας για το Δημοτικό Σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό της την εκπόνηση ενός διδακτικού σεναρίου για τους μαθητές. Πιο συγκεκριμένα, αποβλέπει στην επαφή των μαθητών με το κειμενικό είδος “επιχειρηματολογικό άρθρο”. Υπό αυτή τη θεώρηση, λοιπόν, ... -
Γραφή-ανάγνωση και φιλαναγνωσία στο σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η Λογοτεχνία ως ξεχωριστό γνωστικό πεδίο, όπως καταχωρίζεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ), με τις διάφορες μορφές έργων που την συναπαρτίζουν είναι δυνατόν να βοηθήσει τον μαθητή ... -
Φιλαναγνωσία και βιβλιοθήκη: σύγχρονες πρακτικές προώθησης του λογοτεχνικού βιβλίου για παιδιά και νέους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-05)Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως στόχο να προωθήσει το λογοτεχνικό βιβλίο και γενικά τη φιλαναγνωσία σε παιδιά και νέους. Επίσης, η εργασία αποσκοπεί στο να μας ενημερώσει για τη σημερινή κατάσταση των βιβλιοθηκών, τις δράσεις ...