Browsing Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες by Title
Now showing items 144-163 of 659
-
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για την καλλιέργεια στρατηγικών γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας σχετικά με τον ρόλο των στρατηγικών γλωσσικής ανάπτυξης στην κατάκτηση της γλώσσας από τα παιδιά. Ακόμη, διερευνά ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών - υποδιευθυντών των ΕΠΑΛ για τη λειτουργία του θεσμού της μαθητείας και τη συμβολή του διευθυντή στην υλοποίησή του
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η παρουσίαση της λειτουργίας του καινοτόμου θεσμού της μαθητείας στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση μέσω των ΕΠΑΛ και η συμβολή του διευθυντή στην αποτελεσματικότερη υλοποίησή του μέσα ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολικών μονάδων για την ένταξη των μεταναστών/προσφύγων μαθητών στο σχολικό περιβάλλον
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολικών μονάδων για την ένταξη προσφύγων/ μεταναστών μαθητών στο σχολικό περιβάλλον.Συμμετείχαν 120 εκπαιδευτικοί και 7 ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών περιβαλλοντικής αγωγής, για την χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
(2017)Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση θέτει το αίτημα ενός γενικότερου αναπροσδιορισμού του ρόλου του εκπαιδευτικού, βασικότερη διάσταση του οποίου είναι η μετάβαση από τη λειτουργία του ως προμηθευτή της γνώσης ... -
Διερεύνηση των Απόψεων των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις Εναλλακτικές Μεθόδους Αξιολόγησης στο Γλωσσικό Μάθημα
(2018-06)Η παρούσα εργασία εξετάζει και παρουσιάζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τις μεθόδους αξιολόγησης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στο γλωσσικό μάθημα. Συγκεκριμένα, διερευνά τους ... -
Διερεύνηση των απόψεων των μαθητών για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των Καθηγητών στο Λύκειο που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-06-17)Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία θα γίνει λεπτομερής αναφορά στις απόψεις που έχουν οι μαθητές του Λυκείου για τη προσωπικότητα των εκπαιδευτικών τους που επηρεάζει την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως ορίζει και το θέμα ... -
Διερεύνηση των γονεϊκών αντιλήψεων για τις χαρακτηριστικές εκδηλώσεις της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2015-02-25)H παρούσα εργασία αφορά παιδιά νηπιακής ηλικίας στο φάσμα της ΔΕΠ/Υ. Κύριους στόχους της αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά τους, στην προοπτική μιας διατύπωσης πρότασης μιας πλαισιωμένης διδασκαλίας. Συγκεκριμένα, η ... -
Διερεύνηση των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19 στον ψυχισμό των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στάσεις και αντιλήψεις αυτών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-05)Οι εκπαιδευτικοί παίζουν κεντρικό ρόλο στην επιτυχή εκπαίδευση. Λόγω της πανδημίας, η δια ζώσης παρακολούθηση των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είχε διακοπεί για περισσότερο από ένα χρόνο σε πολλές χώρες. ... -
Διερεύνηση των προκλήσεων και ευκαιριών οικοδόμησης της Φλώρινας σε Έξυπνη Πόλη: Μια buttom-up προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-01)Η ΠΕ Φλώρινας είναι η μεγαλύτερη ΠΕ της Δυτικής Μακεδονίας με πλούσιο φυσικό περιβάλλον και αποτελεί πόλο έλξης τουριστών τόσο την χειμερινή όσο και την καλοκαιρινή περίοδο. Η μετατροπή της πόλης της Φλώρινας σε «έξυπνη ... -
Διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπερίληψη μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα εργασία μελετά τη στάση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη καθώς και την επίδραση των ατομικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών στην υπό μελέτη ... -
Διερευνώντας τον Επαγγελματισμό των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)Περίληψη Ο επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών, ως έννοια δυναμική, ιδιαίτερα πολύπλοκη, συνδέεται άμεσα με τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες. Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τις αντιλήψεις που έχουν για τον επαγγελματισμό, ... -
Δόμηση των δεξιοτήτων της έννοιας του αριθμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με χαμηλό βαθμό Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-02-26)Περίπου το 7% των παιδιών και των εφήβων θα διαγνωστούν ως μαθητές με μαθηματικές μαθησιακές δυσκολίες σε τουλάχιστον μία περιοχή των μαθηματικών πριν από την αποφοίτησή τους από το γυμνάσιο, και ένα επιπλέον 10% των παιδιών ... -
Δύο σχολικές γραμματικές: Χρ. Τσολάκη-Ε. Φιλιππάκη: Συγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-21)Το ενδιαφέρον στην παρούσα εργασία στρέφεται στη συγκριτική αντιπαραβολή, ως προς το περιεχόμενο, των δύο τελευταίων σχολικών βιβλίων γραμματικής για τους μαθητές του δημοτικού, ώστε μέσω των ομοιοτήτων και των διαφορών, ... -
Έμφυλες Ανισότητες στην Εκπαίδευση: Οι Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Αξιολόγηση των Μαθητών – Μαθητριών Γυμνασίου στο Γλωσσικό Μάθημα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η κοινωνικοποιητική διαδικασία κι ειδικότερα το έμφυλο μέρος της, που συντελείται κι εντός της εκπαίδευσης, είναι αυτή που δημιουργεί πολλαπλούς «ανδρισμούς» και πολλαπλές «θηλυκότητες»καθότι προτρέπει άλλα χαρακτηριστικά ... -
Έμφυλες και ηλικιακές ταυτότητες στην τηλεοπτική σειρά «Μην Αρχίζεις τη Μουρμούρα»: Μια διδακτική πρόταση κριτικού γραμματισμού για μαθητές/τριες δημοτικού με βάση το μοντέλο των πολυγραμματισμών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-01)Στόχος της εργασίας είναι η προσέγγιση κειμένων μαζικής κουλτούρας και η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο καλλιεργούνται και ... -
Ένα πρόγραμμα ανάπτυξης στρατηγικών λεξιλογίου σε μαθητές της Α δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Οι στρατηγικές διδασκαλίας λεξιλογίου αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γλωσσικής διδασκαλίας και επίσης είναι ένας τρόπος να βοηθηθούν οι μαθητές για να αναπτύξουν και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Ωστόσο, ακόμη δεν ... -
Ένα πρόγραμμα ενίσχυσης δεξιοτήτων και στρατηγικών προφορικού λόγου σε μαθητές της Δ’ τάξης Δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-09)Η γλώσσα είναι «καθρέφτης του νου», είναι προϊόν της ανθρώπινης νόησης, που αναδημιουργείται σε κάθε άτομο, με διαδικασίες που βρίσκονται πολύ πέρα από τη βούληση ή τη συνείδηση (Chomsky, 1975 Φραγκουδάκη, 1987 :13 ) Ως ... -
Έρευνα δράσης για το ποδόσφαιρο και το παιδί. Μελέτη περίπτωσης στην αθλητική κατασκήνωση "Σκούρας"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-07)Ο στόχος της παρούσας έρευνας για το παιδί και το ποδόσφαιρο είναι να παρουσιάσει τις σχετικές θεωρίες για τα οφέλη της άσκησης και του ομαδικού παιχνιδιού. Στόχο να καθοδηγήσει και να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς στην ... -
Έρευνα σε εκπαιδευτικούς ΠΕ για την συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της πανδημίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την συμβολή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της πανδημίαςCOVID- 19. Δεδομένου ότι ... -
Εισάγοντας φοιτητές/φοιτήτριες του Τμήματος Νηπιαγωγών στις ιδιότητες των μαγνητών και τον μαγνητισμό μέσω ενός συμπεριληπτικού διερευνητικού επαυξημένου παιχνιδιού εναλλακτικής πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Η συνεχώς μεταβαλλόμενη εκπαιδευτική πραγματικότητα φέρνει τους εκπαιδευτικούς αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις και ανάγκες. Οι νέες γενιές εκπαιδευομένων μεγάλωσαν μέσα σε ένα διαδραστικό κόσμο, κάτι που αποζητούν φαίνεται ...