Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 659
-
Σημειωτική ανάλυση των ιστορικών μνημείων της πόλης της Βέροιας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη Σημειωτική Ανάλυση των Ιστορικών Μνημείων της πόλης της Βέροιας, σύμφωνα με την ερμηνευτική – εικονογραφική πρόταση του Burke. Η συγκεκριμένη πρόταση αποτελεί ερμηνευτικό εργαλείο για ... -
Οι εικόνες και τα στερεότυπα στα βιβλία για την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη (πρόγραμμα παιδεία ομογενών)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Στην παρούσα εργασία μελετάται το ζήτημα των στερεοτύπων που προβάλλονται μέσω των εικόνων των σχολικών εγχειριδίων για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης μέσω του προγράμματος παιδεία ομογενών. Συγκεκριμένα, στην ... -
"Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση μαθητών διαφορετικής εθνικής καταγωγής στο Δημοτικό σχολείο, ο ρόλος του δασκάλου." Καταγραφή απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Θέρμης, Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η Ελληνική κοινωνία μετατρέπεται σταδιακά τα τελευταία χρόνια σε πολυπολιτισμική και πολυφυλετική, με την είσοδο των χιλιάδων οικονομικών μεταναστών και προσφύγων από διάφορες χώρες. Κάτω από αυτές τις συνθήκες το σχολείο ... -
Παραγωγή γραπτού λόγου σε ενήλικες με προβλήματα ακοής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Οι όροι κώφωση και βαρηκοΐα αφορούν την αναπηρία του ακουστικού οργάνου. Ωστόσο, η εννοιολογική αποσαφήνιση των δύο όρων δεν είναι εύκολη, εξαιτίας των διαφορετικών προσεγγίσεων που έχουν υιοθετήσει οι επιστημονικοί κλάδοι ... -
Τα παραμύθια συνομιλούν – οι πολιτισμοί συναντιούνται»: Ένα διαθεματικό project στο Δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Πώς και με ποιο τρόπο μπορεί κανείς να πείσει τον άλλο ότι δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι πολιτισμοί, αλλά διαφορετικοί που αναπτύχθηκαν σε διαφορετικές γεωγραφικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες; Ένας και μόνο ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση της διαλέκτου στην εκπαίδευση: Η περίπτωση της κρητικής διαλέκτου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η παρούσα εργασία, επικεντρώνεται στο να αντλήσει την επικρατούσα άποψη και στάση των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση της κρητικής διαλέκτου τόσο από τους ίδιους όσο και από τους μαθητές τους κατά τη διδακτική και ... -
Παραγωγή γλωσσικού υλικού για αλλόγλωσσα παιδιά 10-12 χρονών - Πρόταση Αναλυτικού Προγράμματος για την Ελληνική ως ξένη γλώσσα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής» με κατεύθυνση «Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας». Το θέμα που πραγματεύεται εμπίπτει στον τομέα της διαπολιτισμικής ... -
Πρακτικές γραμματισμού και ψυχαγωγίας μαθητών της Α΄ τάξης Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τα αποτελέσματα μιας ποσοτικής έρευνας με χρήση ερωτηματολογίου σχετικά με τις πρακτικές γραμματισμού και ψυχαγωγίας μαθητών/τριών της Α΄ τάξης λυκείου. Συγκεκριμένα, ... -
Οι Βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης ως χώροι εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας για παιδιά: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά 8 – 12 χρονών της πενταετίας 2012 – 2017. Μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό στόχο της λειτουργίας του θεσμού της βιβλιοθήκης. Η μάθηση δεν λαμβάνει χώρα μόνο μέσα στη σχολική τάξη αλλά και μέσα από επισκέψεις και άλλου είδους εκπαιδευτικές εμπειρίες εκτός σχολείου. ... -
Διδασκαλία και Αξιολόγηση Γλωσσικού Υποστηρικτικού Υλικού σε Πρόσφυγες Μαθητές: μελέτη περίπτωσης από το κέντρο φιλοξενίας προσφύγων στα Διαβατά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Στη σημερινή εποχή που βιώνουμε ο κόσμος γύρω μας μεταβάλλεται με γοργούς ρυθμούς. Οι κοινωνίες πλέον χαρακτηρίζονται από μεγάλες διαφορές που αφορούν την καταγωγή, το γλωσσικό υπόβαθρο, τις θρησκευτικές και ατομικές ... -
Αρχειακή έρευνα στα Συμβουλευτικά Κέντρα Γυναικών Δυτικής Μακεδονίας: Ανάδειξη της συμβουλευτικής σε θέματα φύλου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η ισότητα των φύλων αποτελεί οικουμενική αρχή και ως τέτοια εντάσσεται στους «Αναπτυξιακούς στόχους της Χιλιετίας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Οι εξουσιαστικές σχέσεις ανάμεσα στα φύλα, ως παράγωγο της ανισότητας εις ... -
Η αξιοποίηση της πολυτροπικότητας στο γλωσσικό μάθημα του γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Στην παρούσα εργασία μελετάται η έννοια του κριτικού και οπτικού γραμματισμού και η έννοια της πολυτροπικότητας στα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας του Γυμνασίου. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο, ... -
Το portfolio ως ‘εργαλείο’ εναλλακτικής αξιολόγησης: Πιλοτική εφαρμογή για το γλωσσικό μάθημα στην Γ΄ τάξη Δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-06)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της αξιολόγησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας μας. Αναφέρεται, αρχικά, στην τυπική αξιολόγηση που εφαρμόζεται σχεδόν αποκλειστικά στα Ελληνικά σχολεία υπογραμμίζοντας τα ... -
Απόψεις των εκπαιδευτικών για την πολυγλωσσία και τη ‘διαχείριση’ γλωσσών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Στην παρούσα έρευνα εξετάζονται οι απόψεις των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα σχετικά με το ζήτημα της πολυγλωσσίας και της ‘διαχείρισης’ των γλωσσών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. ... -
Η θέση του μαθήματος της Γλώσσας σε διαθεματικές προσεγγίσεις. Διάχυση της διαθεματικότητας στις ενότητες του βιβλίου της Γλώσσας της Στ’ τάξης του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με τη θέση του μαθήματος της γλώσσας σε διαθεματικές προσεγγίσεις. Ειδικότερα θα μας απασχολήσει σε τι βαθμό η έννοια της διαθεματικότητας εμφανίζεται στις γλωσσικές δραστηριότητες του ... -
Μελέτη περίπτωσης του βίντεο του Ken Robinson: "Changing Education Pardigms" 14-10-2010
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-02)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη περίπτωσης του βίντεο του Ken Robinson με τίτλο «Changing Education Paradigms», που προβλήθηκε στο διαδίκτυο στις 14-10-2010. Στο πολυτροπικό αυτό κείμενο παρουσιάζονται τα ... -
Διερεύνηση διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών για την προαγωγή της ένταξης μαθητών με ΔΑΦ και των δυσκολιών που συναντούν οι ειδικοί παιδαγωγοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-01)Η εκπαίδευση των ατόμων με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) αποτελεί πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής και αντικείμενο σημαντικού επιστημονικού ενδιαφέροντος επί σειρά ετών και η σχολική και ... -
Η μουσική ως εργαλείο στη διδασκαλία μαθηματικών μοτίβων: μια εφαρμογή σε μαθητές/τριες της Α΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Στην παρούσα εργασία εξετάζεται κατά πόσον μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων διαθεματικών μαθημάτων, που συνδυάζουν μουσική και μαθηματικά, μπορεί να έχει θετική επίδραση στη μαθηματική απόδοση των παιδιών. Η ερευνητική ... -
Η Φυγή Νέων Επιστημόνων στο Εξωτερικό (Brain Drain): Μια Βιογραφική Προσέγγιση Ανέργων Εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Στην παρούσα εργασία αρχικά πραγματοποιείται αδρομερής ανάλυση του φαινομένου της διαρροής επιστημονικού προσωπικού, του αποκαλούμενου «brain drain». Εντοπίζονται τα αίτια που οδηγούν στη μετανάστευση νέους πτυχιούχους, ... -
Στάσεις των Φιλολόγων του Νομού Ημαθίας ως προς τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η εργασία αυτή, η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εκπόνησης διπλωματικής εργασίας, επιχειρεί να καταγράψει τις στάσεις των φιλολόγων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ημαθίας απέναντι στις διαδικασίες ενσωμάτωσης ...