Now showing items 144-163 of 496

    • Η αναγκαιότητα της διαμεσολάβησης στα σχολεία σήμερα 

      Τσιούλη, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Οι συγκρούσεις και οι παραβάσεις των κανόνων αποτελούν αναπόφευκτο κομμάτι στη ζωή των ανθρώπων. Συνήθως , εμφανίζονται σε εντονότερο βαθμό σε περιστάσεις όπου αυξάνετε η κοινωνική η οικονομική και η πολιτισμική ...
    • Η αξιοποίηση της ιστορίας "Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων" και ο σχεδιασμός δραστηριοτήτων με βάση το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου (2021) 

      Κοϊμτζή, Εμμανουέλα; Koimtzi, Emmanouela (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-05)
      Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την παιδική λογοτεχνία ήδη από τη βρεφική ηλικία, είτε μέσω της αφήγησης παραμυθιών είτε μέσω της ανάγνωσης ενός παιδικού βιβλίου ή παραμυθιού. Ως αποτέλεσμα αυτής της αυξανόμενης εξοικείωσης, ...
    • Η αξιοποίηση των κόμικς ως διδακτικό εργαλείο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 

      Περούλη, Λουίζα; Perouli, Louiza (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Περίληψη Είναι γεγονός πως τα Κόμικς έχουν μια πολύ παλιά και ενδιαφέρουσα ιστορία, η οποία ξεκινάει περίπου από τον 18ο αιώνα. Η ανάπτυξή τους πάντως επρόκειτο να ξεκινήσει πιο εντατικά από την διάρκεια του 19ου αιώνα ...
    • Η απεικόνιση των ατόμων με αναπηρία μέσα από την παιδική λογοτεχνία 

      Αλεξίου, Νικολέτα; Alexiou, Nikoleta (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)
      Σκοπός του παρόντος ερευνητικού θέματος, ορίζεται η διερεύνηση των απεικονίσεων διαφόρων μορφών αναπηρίας, μέσα από τα κείμενα παιδικής λογοτεχνίας και της σχέση τους με την οικογένεια, το σχολείο και το φιλικό τους ...
    • Η αποτελεσματικότητα της παράλληλης στήριξης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 

      Χατζηκυριάκου, Ειρήνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)
      Τόσο η ειδική αγωγή όσο και η παράλληλη στήριξη αποτελούν πτυχές της εκπαίδευσης οι οποίες αναπτύσσονται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια. Μετά την παγκόσμια αναγνώριση της ειδικής αγωγής σαν ειδικής μορφής εκπαίδευσης έχουν ...
    • Η γλωσσική ανάπτυξη και ο οικογενειακός γραμματισμός 

      Σβορώνου, Κωνσταντίνα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)
      Το περιεχόμενο της παρούσας εργασίας αποτελείται από τρία επιμέρους θέματα, τη Γλωσσική Ανάπτυξη, τον Οικογενειακό Γραμματισμό καθώς και την επιρροή του Οικογενειακού Γραμματισμού στη Γλωσσική Ανάπτυξη. Στο πρώτο μέρος της ...
    • Η γλωσσική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας και η συμβολή του παιχνιδιού ως μέσου ψυχοκινητικής αγωγής 

      Παπαπασχάλη, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)
      Τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία εκφράζουν την έντονη επιθυμία τους για κίνηση και παιχνίδι∙ Δύο παράγοντες που συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη των παιδιών (Hewes, 2007), αφού έτσι γνωρίζουν στοιχεία του χαρακτήρα και του ...
    • Η γλωσσική διμορφία στην Κύπρο και η επίδραση που έχει στην εκπαίδευση 

      Χούτρη, Χρυστάλλω (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-05)
      Βασικός σκοπός της πτυχιακής μου εργασίας είναι να αναδείξω και να ερευνήσω το πρόβλημα της γλωσσικής διμορφίας στην Κύπρο και την επίδραση που έχει στην εκπαίδευση και πως αυτό επηρεάζει την καθημερινότητα μας. Διακρίνω ...
    • Η Γυναικεία Παρουσία Στο Σύγχρονο Ελληνικό Και Αγγλικό Παιδικό Βιβλίο 

      Κολλάρου, Ελένη Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η εργασία με τίτλο «Η Γυναικεία Παρουσία Στο Σύγχρονο Ελληνικό Και Αγγλικό Παιδικό Βιβλίο», αφορά μια ενδοσκόπηση στους κόλπους της σύγχρονης Παιδικής Λογοτεχνίας, με σκοπό την ανίχνευση της μορφής και της θέσης του ...
    • Η δημιουργική γραφή μέσα από παιχνίδι κίνησης και γνώσεως 

      Ρούδη, Ελένη; Roudi, Eleni (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)
      Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά πως θα μπορούσαμε να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με την δημιουργική γραφή μέσα από ένα παιχνίδι. Έχει αποδειχθεί ότι η δημιουργική γραφή έχει πολλαπλά οφέλη στην ψυχοσύνθεση των ατόμων και ...
    • Η Δημιουργική Γραφή στα Νέα Προγράμματα του Νηπιαγωγείου 

      Μίχα, Μαρία Ασημίνα; Micha, Maria Asimina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-01)
      Στην παρούσα εργασία με θέμα «Δημιουργική Γραφή στα νέα Προγράμματα του Νηπιαγωγείου» παρουσιάζονται τα νέα προγράμματα που έχουν κατατεθεί στο Νηπιαγωγείο, καθώς και την εμπλοκή της Δημιουργικής γραφής. Η εργασία χωρίζεται ...
    • Η Δημιουργική Γραφή ως εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης των Μαθησιακών Δυσκολιών 

      Κόλκα, Μαρία; Kolka, Maria (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναλύει την προσέγγιση των μαθησιακών δυσκολιών μέσω της δημιουργικής γραφής στο σχολικό πλαίσιο. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται ο τρόπος και οι μέθοδοι συνεισφοράς της δημιουργικής ...
    • Η δημιουργικότητα μέσα από τα παραμύθια 

      Γιώτη, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)
      Η εργασία δομείται ως εξής, αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο δίνεται ο ορισμός της έννοιας του παραμυθιού, ενώ παρουσιάζονται και οι θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί για την προέλευση του από το 1800 έως και σήμερα. Επιπλέον γίνεται ...
    • Η δημιουργικότητα στη γλωσσική διδασκαλία: Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό 

      Τσεσμετζής, Κωνσταντίνος; Tsesmetzis, Konstantinos (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-06)
      ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια ερευνητική βιβλιογραφική ανασκόπηση για την συμπερίληψη της δημιουργικότητας στα αναλυτικά προγράμματα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Μέσω ...
    • Η διαθεματική προσέγγιση μέσα από τους Μύθους του Αισώπου 

      Παπαδοπουλου, Σοφία; Papadopoulou, Sofia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)
      Περίληψη Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, η επιζητούμενη αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της, συνεπάγεται αλλαγές στους τρόπους των διδακτικών προσεγγίσεων αλλά και της ...
    • Η Διαμεσολάβηση ως μέτρο αντιμετώπισης του Σχολικού Εκφοβισμού σε σχολεία 

      Τζιούτζια, Όλγα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)
      Ο σχολικός εκφοβισμός λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια στον εκπαιδευτικό χώρο. Το φαινόμενο έχει τις ρίζες του σε πολλαπλά αίτια και οι συνέπειές του είναι αρνητικές τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και σε ...
    • Η διαμεσολάβηση ως μορφή επικοινωνίας στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού 

      Αραμπατζή, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)
      Η παρούσα εργασία, εστιάζει στο κοινωνικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού που τείνει να λαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς και στον ρόλο της σχολικής διαμεσολάβησης που έχει ως στόχο να καταπολεμήσει το ...
    • Η διαμόρφωση των χώρων στα σύγχρονα νηπιαγωγεία 

      Καστάνη, Αδαμαντία Δήμητρα; Kastani, Adamantia Dimitra (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-01)
      Περίληψη. Σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο E. Hall, ο χώρος διαθέτει μια «κρυφή» διάσταση, διαπερνάται από μια «σιωπηλή» γλώσσα που καθορίζει τη χρήση και τις σχέσεις των ανθρώπων. Ο σχολικός χώρος, δεν αποτελεί απλά το υλικό ...
    • «Η διαφορετικότητα σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά προσχολικής ηλικίας στην εκπαίδευση 

      Παντελείου, Μαρίνα; Panteleiou, Marina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)
      Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μια προσπάθεια διερεύνησης της έννοιας της διαφορετικότητας και των αναπαραστάσεων της σε βιβλία παιδικής λογοτεχνίας για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στόχος της εργασίας ήταν να ...
    • Η διαφορετικότητα σε λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά του νηπιαγωγείου στην εκπαίδευση 

      Φιοραλντα, Γκρέτσα; Fioralda, Greca (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-05)
      Η διαφορετικότητα στο πέρασμα των αιώνων, ως έννοια, απασχόλησε και συνεχίζει να απασχολεί τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις κοινωνικές επιστήμες. Ο όρος «διαφορετικότητα» αναφέρεται για να περιγράψουμε κάτι ή κάποιο ...