Browsing by Title
Now showing items 1143-1162 of 4626
-
Διερεύνηση του ρόλου των νηπιαγωγών και των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής στην υλοποίηση του προγράμματος της παράλληλης στήριξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-09)Ο βασικός σκοπός της εν λόγω εργασίας, αναφέρεται σχετικά στην συλλογή, ανάλυση και συζήτηση δεδομένων που αναφέρονται στη διερεύνηση του ρόλου των νηπιαγωγών και των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής στην υλοποίησή του ... -
Διερεύνηση του τρόπου ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων μαθητών με δαφ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Οι κοινωνικές δεξιότητες, ως η ικανότητα των ανθρώπων να συμπεριφέρονται με συγκεκριμένο και αποδεκτό από το κοινωνικό περιβάλλον τρόπο, θεωρούνται μία από τις πιο σημαντικές πτυχές της ανθρώπινης ζωής και ως αποτέλεσμα η ... -
Διερεύνηση των αναγκών των εκπαιδευτικών για την αρτιότερη υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η παρούσα εργασία αφορά την διερεύνηση των βασικών αναγκών που πρέπει να κατέχουν οι εκπαιδευτικοί με στόχο την αρτιότερη υποστήριξη και ένταξη των μαθητών/τριών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο πλαίσιο του σχολείου. ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις δέκα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η έρευνα απαντά σε τέσσερα κύρια ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων και των πρακτικών Διευθυντών πλειονοτικών δημοτικών σχολείων νομού Ξάνθης για τη Mειονοτική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Με δεδομένο το γεγονός ότι στην πλειοψηφία των σχολείων της χώρας μας δημιουργούνται συνθήκες επαφής διαφόρων γλωσσών και πολιτισμών, προκλήθηκε η ανάγκη αλλαγής του τρόπου εργασίας των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων μαθητών Δ.Ε. σχετικά με την έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης και κατά πόσο τα φυτά μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της – Πρόταση εκπαιδευτικού πλαισίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021-10)Η έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης αναδύθηκε τη δεκαετία του ΄80 ως γέφυρα σύνδεσης αυτών που υποστήριζαν την οικονομική ανάπτυξη χωρίς όρια κι εκείνων που προ έτασσαν την προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος. Η έννοια ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Τα τελευταία χρόνια, η συμπεριληπτική εκπαίδευση έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών ερευνητών. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία διερεύνησε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με ... -
Διερεύνηση των απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών για την εισαγωγή και την διαχείριση των καινοτομιών στις σχολικές μονάδες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Ένα από τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων αποτελεί η εισαγωγή και η εφαρμογή των καινοτομιών. Ο εκπαιδευτικός τομέας πρέπει να προσαρμοστεί στα ισχύοντα δεδομένα και η παροχή εκπαίδευσης να συμβαδίσει ... -
Διερεύνηση των απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών για το θεσμό και τη λειτουργία της Παράλληλης Στήριξης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης αλλά και των διευθυντών σχολικών μονάδων σχετικά με ζητήματα που αφορούν στον τρόπο αντίληψης του θεσμού παράλληλης στήριξης, ... -
Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την υποστήριξη παιδιών που βιώνουν τραυματικά συμβάντα ζωής.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Λαμβάνοντας υπόψη το συγκείμενο της σύγχρονης πραγματικότητας, οι περιπτώσεις όπου ένα παιδί μπορεί να βιώσει τραυματικές εμπειρίες είναι πολύ συχνές (Παπαδάτου- Πάστου & Τουλουμάκου, 2020). Στο πλαίσιο αυτό οι εκπαιδευτικοί ... -
Διερεύνηση των απόψεων και εμπειριών των αξιολογητών και των αξιολογηθέντων εκπαιδευτικών κατά την εφαρμογή του ΠΔ152/5-11-2013. Ο απόηχος της αξιολογικής διαδικασίας και η προσπάθεια δημιουργίας κουλτούρας αξιολόγησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου είναι αναγκαίο εργαλείο για την ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών. Επί τριάντα και πλέον χρόνια (1982 έως 2014) ακυρώθηκαν αλλεπάλληλες απόπειρες ... -
Διερεύνηση των απόψεων και των εμπειριών νηπιαγωγών για ζητήματα εκπαιδευτικής διαχείρισης των πολυπολιτισμικών τάξεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Η πολυπολιτισμική σύσταση του πληθυσμού διαρκώς αλλάζει για πολλούς και διαφορετικούς λόγους με άμεσο αποτέλεσμα τη δημιουργία πολυπολιτισμικών κοινωνιών. Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις και τις εμπειρίες των ... -
Διερεύνηση των απόψεων της εκπαιδευτικής κοινότητας ενός σχολείου με περιβαλλοντικό προσανατολισμό για τα κύρια παιδαγωγικά του χαρακτηριστικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-06)Η παρούσα εργασία έχει σαν σκοπό να μελετήσει τη σύνδεση της επαφής με τη φύση με τη μαθησιακή ανάπτυξη των παιδιών και την προσωπική τους εξέλιξη μέσα από τα βιώματα στο φυσικό περιβάλλον. Αντικείμενο μελέτης είναι και η ... -
Διερεύνηση των απόψεων των δασκάλων για τις εκπαιδευτικές πρακτικές σε δίγλωσσους μαθητές από μεταναστευτικά πλαίσια
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2016-06-14)Με δεδομένο το γεγονός ότι στην πλειοψηφία των σχολείων της χώρας μας δημιουργούνται συνθήκες επαφής διαφόρων γλωσσών και πολιτισμών, προκλήθηκε η ανάγκη αλλαγής του τρόπου εργασίας των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ... -
Διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών σχολικών μονάδων στην περιφερειακή ενότητα Ημαθίας για τα συστήματα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η επιλογή των διευθυντικών/ηγετικών στελεχών της εκπαίδευσης αποτελεί βασική παράμετρο για τη βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού συστήματος. Το υψηλό επίπεδο κατάρτισης και το προφίλ των ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για την καλλιέργεια στρατηγικών γλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017-06)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας σχετικά με τον ρόλο των στρατηγικών γλωσσικής ανάπτυξης στην κατάκτηση της γλώσσας από τα παιδιά. Ακόμη, διερευνά ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών - υποδιευθυντών των ΕΠΑΛ για τη λειτουργία του θεσμού της μαθητείας και τη συμβολή του διευθυντή στην υλοποίησή του
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-05)Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η παρουσίαση της λειτουργίας του καινοτόμου θεσμού της μαθητείας στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση μέσω των ΕΠΑΛ και η συμβολή του διευθυντή στην αποτελεσματικότερη υλοποίησή του μέσα ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολικών μονάδων για την ένταξη των μεταναστών/προσφύγων μαθητών στο σχολικό περιβάλλον
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-02)Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολικών μονάδων για την ένταξη προσφύγων/ μεταναστών μαθητών στο σχολικό περιβάλλον.Συμμετείχαν 120 εκπαιδευτικοί και 7 ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών περιβαλλοντικής αγωγής, για την χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία
(2017)Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση θέτει το αίτημα ενός γενικότερου αναπροσδιορισμού του ρόλου του εκπαιδευτικού, βασικότερη διάσταση του οποίου είναι η μετάβαση από τη λειτουργία του ως προμηθευτή της γνώσης ... -
Διερεύνηση των Απόψεων των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις Εναλλακτικές Μεθόδους Αξιολόγησης στο Γλωσσικό Μάθημα
(2018-06)Η παρούσα εργασία εξετάζει και παρουσιάζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τις μεθόδους αξιολόγησης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στο γλωσσικό μάθημα. Συγκεκριμένα, διερευνά τους ...