Browsing by Title
Now showing items 1323-1342 of 4626
-
Εκπαίδευση έξω από το σχολείο, μέσα στο μουσείο. Η περίπτωση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Η μουσειακή αγωγή δύναται να παρέχει εκπαίδευση «έξω» από τις αίθουσες του σχολείου. Η κατάκτηση της γνώσης, η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, η καλλιέργεια της ψυχής, η βιωματική μάθηση, η δημιουργικότητα, η ... -
Εκπαίδευση και Κοινωνία στο Αμύνταιο από τον 19ο έως το 1950
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-03)Η παρούσα έρευνα με τίτλο «Εκπαίδευση και Κοινωνία στο Αμύνταιο από τον 19ο αιώνα ως το 1950» επιχειρεί να καταγράψει την ιστορία του Αμυνταίου από τα τελευταία χρόνια της Οθωμανοκρατίας ως το 1950 δίνοντας ιδιαίτερη ... -
Εκπαίδευση και κοινωνικός αποκλεισμός παιδιών με χρόνια νοσήματα. Η περίπτωση των σχολείων εντός των νοσοκομείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η εν λόγω έρευνα επιχειρεί να εντοπίσει τις αποτελεσματικές διδακτικές πρακτικές, καθώς και τους όποιους φραγμούς ή δυσκολίες παρουσιάζονται κατά την εκπαίδευση των παιδιών με χρόνια νοσήματα. Επιπλέον, επιχειρεί ... -
Εκπαίδευση και Οικονοµική Ανάπτυξη: Mια εµπειρική ανάλυση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η εργασία αυτή διερευνά τη σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην εκπαίδευση και την οικονομική ανάπτυξη για την Ελλάδα και την Κύπρο για τη χρονική περίοδο 2000-2019 λαμβάνοντας υπόψιν την επίδραση των επενδύσεων, της απασχόλησης, ... -
Εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη συμπεριληπτική τάξη: Η οπτική των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικής αγωγής αναφορικά με τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Ειδικότερα, εστιάζει στην οπτική των ... -
Εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων σε ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα μάθησης: η εξέλιξη των αντιλήψεών τους για τα μοντέλα και τη μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην εξέλιξη των αντιλήψεων μελλοντικών δασκάλων1 για τα μοντέλα και τη μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ) μέσα από τη συμμετοχή τους σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, ... -
Εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων σε Ανοιχτά Διερευνητικά Περιβάλλοντα Μάθησης: οι αντιλήψεις τους για τον επιστημονικό γραμματισμό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-06)Ο επιστημονικός γραμματισμός συνοψίζει τους βασικούς σκοπούς της εκπαίδευσης των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες. Οι εκπαιδευτικοί είναι οι φορείς που καλούνται να υποστηρίξουν την εφαρμογή των επιδιώξεων των Προγραμμάτων ... -
Εκπαίδευση προπτυχιακών εκπαιδευτικών στο διδακτικό σχεδιασμό με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Μελέτης Περιβάλλοντος και παράγοντες που τον επηρεάζουν
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-06)Η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων και χαρακτηριστικών στη διδασκαλία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα για τους εκπαιδευτικούς οποιασδήποτε βαθμίδας. Στην παρούσα έρευνα μελετούμε την εξέλιξη προπτυχιακών εκπαιδευτικών στο ... -
Εκπαίδευση, κοινωνική κινητικότητα και μετανάστευση στη Χίο (1960-2011)
(2017)Η παρούσα πτυχιακή εργασία με θέμα “Εκπαίδευση, κοινωνική κινητικότητα και μετανάστευση στη Χίο”, περιλαμβάνει στοιχεία για το πως διαμορφώθηκε πληθυσμιακά το νησί καθώς και για την εκπαίδευση των παιδιών στη Χίο. Αυτό ... -
Εκπαίδευση, Πολιτισμός και Ταυτότητες στη Μελίτη Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η εν λόγω εργασία αποτελεί μια διατριβή της τοπικής ιστορίας του χωριού της Μελίτης, ένα κοινωτικό διαμέρισμα που υπάγεται στον νομό Φλώρινας. Ειδικότερα, η παρούσα εργασία συνθέτει την παρουσίαση του ιστορικού πλαισίου ... -
Εκπαιδεύοντας μελλοντικούς εκπαιδευτικούς στον ομαδικό διδακτικό σχεδιασμό και στην αξιοποίηση μη τυπικών περιβαλλόντων μάθησης για τη διδασκαλία περιβαλλοντικών θεμάτων
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Σήμερα, η απαίτηση για την ύπαρξη πολιτών με περισσότερες γνώσεις και ικανότητες σε σχέση με το παρελθόν θεωρείται αναγκαία προϋπόθεση για την ικανοποιητική διαβίωση τους. Παράλληλα, η πληθώρα των περιβαλλοντικών ζητημάτων ... -
Εκπαιδευτικά μοντέλα επιστημονικής σκέψης στα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΣΙ-ΠΕ) από το 2015 και μετά: το ελληνικό παράδειγμα και οι διεθνείς συνιστώσες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-06)Η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό από τα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας και επηρεάζεται από τις σύγχρονες αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα. Στην ... -
Εκπαιδευτικές διαστάσεις της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας : Η περίπτωση της Ννανοτεχνολογίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-01)H Νανοτεχνολογία- Νανοεπιστήμη (Ν-ΕΤ) αποτελεί έναν διεπιστημονικό και σύγχρονο πεδίο έρευνας, ο οποίος έχει ως στόχο την ανάπτυξη καινοτομιών σε διάφορους τομείς της κοινωνικής ζωής (ιατρική, υδρόφοβα υφάσματα, ... -
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την εξοικείωση παιδιών μικρής ηλικίας με εφαρμογές της Νανοτεχνολογίας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-07)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (ΝΕ-Τ) αποτελεί ένα νέο δι-επιστημονικό πεδίο, το οποίο έχει γνωρίσει την τελευταία δεκαετία ταχεία ανάπτυξη σε πολλούς τομείς. Κατά συνέπεια είναι φυσικό να αποτελέσει αντικείμενο εκπαιδευτικής ... -
Εκπαιδευτικές εφαρμογές της νανοτεχνολογίας σε θέματα πολιτισμού στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η νανοεπιστήμη-νανοτεχνολογία ασχολείται με τη διαχείριση και ανασυγκρότηση της ύλης σε ατομικό και μοριακό επίπεδο, σε πεδίο που κυμαίνεται, από 1-100 nm. Αξιοποιεί τις διακριτές ιδιότητες που πραγματοποιούνται στη ... -
Εκπαιδευτικές πολιτικές που επηρεάζουν την εκπαίδευση των μαθητών/τριών Ρομά του Δροσερού, απόψεις εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019-06)Η παρούσα έρευνα διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τις εκπαιδευτικές πολιτικές που επηρεάζουν την εκπαίδευση των Ρομά μαθητών/τριών του Δροσερού Ξάνθης. Μέσω ποιοτικής έρευνας και συγκεκριμένα με τη διεξαγωγή ... -
Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις σε μαθήματα υπολογιστικής νέφους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίες., 2022-12)Η Υπολογιστική Νέφους (Cloud Computing) είναι μια τεχνολογία που τα τελευταία χρόνια έχει διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό Δημόσιους, Ιδιωτικούς Φορείς, Οργανισμούς, Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται, εξυπηρετούν και προσφέρουν ... -
Εκπαιδευτικές τομές στην Ειδική Εκπαίδευση: Ανάλυση περιεχομένου δημοσιευμάτων στον ημερήσιο τύπο 2000-2016
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Η διάχυση της γνώσης, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η ανάπτυξη του διαπολιτισμικού διαλόγου αλλά και η εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων έχουν προκαλέσει ποικίλες αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης. Προτεραιότητα του ... -
Εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στη Β΄ και Γ΄ τάξη Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικότερα εκείνων που φοιτούν στην β΄ και γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου. Σε πρώτο επίπεδο, παρατίθενται ... -
Εκπαιδευτική διοίκηση και φύλο: οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκθέτουν τις απόψεις τους για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-10)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτυπώνει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διοίκηση υπό το πρίσμα του φύλου. Προσεγγίζει το ευρύτατο αυτό πεδίο φωτίζοντας οποιαδήποτε σχέση της με το φύλο, ...