Ιδρυματικό Καταθετήριο: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 5108
-
Η θεραπευτική διάσταση της Δημιουργικής Γραφής στην Ειδική Αγωγή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-02)Αυτή η μελέτη διερευνά τα θεραπευτικά και εκπαιδευτικά οφέλη της δημιουργικής γραφής σε ένα πλαίσιο ειδικής αγωγής, με επίκεντρο τις νεαρές γυναίκες με αναπηρίες. Μέσω μιας σειράς πέντε εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, ... -
Ο ζωγραφικός λόγος ως μέσο ανίχνευσης της ψυχικής εικόνας των νηπίων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)Η παρακάτω έρευνα με τίτλο «Ο ζωγραφικός λόγος ως μέσο ανίχνευσης της ψυχικής εικόνας των νηπίων» πραγματοποιήθηκε σε νηπιαγωγείο της Φλώρινας. Σκοπός ήταν, να μελετηθεί ο ζωγραφικός τους λόγος σε σχέση με τα χρώματα ... -
Οι χαρακτήρες ως ενοποιητικά στοιχεία του βιβλίου και του σεναρίου: «Η ζωή είναι ωραία». Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία, εξετάζει τη σπουδαιότητα της δημιουργικής γραφής και των συναφών δραστηριοτήτων της στην εκπαίδευση των παιδιών του νηπιαγωγείου, με προσέγγιση την έννοια του πολέμου και τις αρνητικές του ... -
Βεργίνα / Αρχαίος μακεδονικός πολιτισμός, παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η παρούσα εργασία περιγράφει τη Βεργίνα και τις αρχαιολογικές ανακαλύψεις της. Στο πρώτο κεφάλαιο, εξετάζεται η γεωγραφική και ιστορική σημασία της περιοχής, οι ανασκαφές και οι τύμβοι, καθώς και η αποκάλυψη των βασιλικών ... -
Η διδακτική προσέγγιση του Ιμπρεσιονισμού και Εξπρεσιονισμού στο σχολικό περιβάλλον και στην εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει την διδακτική προσέγγιση των καλλιτεχνικών κινημάτων του ιμπρεσιονισμού και εξπρεσιονισμού στην προσχολική εκπαίδευση. Εστιάζει στην σημασία της ενσωμάτωσης αυτών των καλλιτεχνικών ... -
Το φαινόμενο της τυφλότητας απέναντι στα φυτά στα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης: από την οπτική των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-06)Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται το φαινόμενο της τυφλότητας απέναντι στα φυτά για τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης. Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής προσχολικής εκπαίδευσης και ... -
Έμφυλες ταυτότητες και στερεότυπα σε κείμενα μαζικής κουλτούρας για παιδιά: μια συγκριτική κοινωνιογλωσσική μελέτη των ταινιών <<η μικρή γοργόνα>>(1989) και << η μικρή γοργόνα >> (2023)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)Τα κείμενα μαζικής κουλτούρας έχουν κεντρικό ρόλο στην διαμόρφωση των αντιλήψεων των παιδιών ως προς την έμφυλη ταυτότητα και την αναπαραγωγή των έμφυλων προτύπων καθώς συμβάλλουν στην ανάπτυξη της γλωσσικής ποικιλομορφίας ... -
Σχεδιασμός και εφαρμογή ενός Συμπεριληπτικού Διερευνητικού Παιχνιδιού Εναλλακτικής Πραγματικότητας για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου στη θεματική περιοχή «Βύθιση και Πλεύση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)Η σημασία της εκπαίδευσης αναδεικνύεται σε πολλά επίπεδα, ιδίως όταν πρόκειται για τον τομέα των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο της παιδαγωγικής διαδικασίας. Η χρήση της τεχνολογίας με παιγνιώδη στοιχεία σε συνδυασμό ... -
Κριτική Ανάλυση Λόγου σε παιδικά εικονογραφημένα βιβλία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να ανακαλύψει τι μηνύματα περνάνε τα παιδικά παραμύθια και τι προσφέρουν στα παιδιά μέσω της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου. Είναι ένα ενδιαφέρον θέμα για διερεύνηση καθώς τα παιδιά έρχονται ... -
Η επαφή των παιδιών με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: καταγράφοντας τις απόψεις των γονέων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)Το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, καθώς μέσα από την χρήση τους ενημερωνόμαστε, ψυχαγωγούμαστε, επικοινωνούμε και μοιραζόμαστε. Από το 2010 ... -
Διερεύνηση εμπειριών,των παράτυπων,ασυνόδευτων,ανήλικων Σύρων προσφύγων στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη πρoσφυγική κρίση. Οι ένoπλες συρράξεις, o πόλεμoς, η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η εξαθλίωση έχουν oδηγήσει εκατoμμύρια ανθρώπoυς να ... -
Συγκριτική προσέγγιση του μοντέλου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών 2015-2023. Ανάλυση περιεχομένου κειμενικού λόγου της Δ.Ο.Ε.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη συγκριτική ανάλυση των πλαισίων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2015-2023, με έμφαση στην ανάλυση περιεχομένου κειμενικού λόγου ... -
Έμφυλη διάκριση των μαθητών και μαθητριών από τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της Πληροφορικής: Μελέτη περίπτωσης στο Νομό Μεσσηνίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-01)Η διάκριση λόγω φύλου στα σχολεία αναφέρεται στην άδικη ή άνιση μεταχείριση των ατόμων με βάση το φύλο τους και μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορες μορφές και πλαίσια εντός του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Η κατανόηση και ... -
Παραγωγή γλωσσικού υλικού για αλλόγλωσσα παιδιά προσχολικής ηλικίας από την Ουκρανία. Πέντε περιστάσεις επικοινωνίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-09)Η κατάσταση συγκρούσεων στην Ουκρανία έχει οδηγήσει ένα μέρος του πληθυσμού της σε μετανάστευση. Ένα αξιοσημείωτο σύνολο από αυτούς τους ανθρώπους έχει κινηθεί προς την Ελλάδα. Μέρος αυτών των πληθυσμών που βρίσκονται ... -
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την ορθογραφία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η σημασία της εκμάθησης της ορθογραφίας για τα παιδιά είναι καθοριστική για την πρόοδό τους στη γραφή, καθώς επιτρέπει την αποτελεσματική επικοινωνία και κατανόηση του γραπτού κειμένου. Το Εθνικό Πρόγραμμα Σπουδών στην ... -
Η πολυτροπικότητα μέσα από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης στην επικοινωνία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με την πολυτροπικότητα στην επικοινωνία μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η αύξηση της γλωσσικής ποικιλομορφίας είχε ως αποτέλεσμα τη ... -
Γλωσσικά και παραγλωσσικά χαρακτηριστικά στον σύγχρονο επικοινωνιακό πολιτικό λόγο. Μελέτη περίπτωσης σύντομων βίντεο πολιτικών αρχηγών στην πλατφόρμα του TikTok
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-09)Η παρούσα διπλωματική διερευνά την χρήση των γλωσσικών και παραγλωσσικών χαρακτηριστικών στο σύγχρονο πολιτικό λόγο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν σήμερα μια σημαντική πτυχή της πολιτικής επικοινωνίας, η οποία ... -
Ανάπτυξη της ψηφιακής πολιτειότητας για ένα ασφαλές Διαδίκτυο σε παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσω της παιχνιδοποίησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η έρευνα αυτή εξετάζει την ανάπτυξη της ψηφιακής πολιτειότητας και την καλλιέργεια ασφαλών διαδικτυακών συμπεριφορών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσω της παιχνιδοποίησης. Οι δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν κατά την ... -
Σχεδιασμός και εφαρμογή ενός Συμπεριληπτικού Διερευνητικού Παιχνιδιού Εναλλακτικής Πραγματικότητας για μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου στην θεματική περιοχή “Μάζα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)Το πλαίσιο της εκπαίδευσης είναι ρευστό και συνεχώς εξελισσόμενο, καθώς προσαρμόζεται διαρκώς στα νέα κοινωνικά, πολιτισμικά και πολιτικά δεδομένα. Παράλληλα, η εξέλιξη της τεχνολογίας δημιουργεί την ανάγκη για ενσωμάτωση ... -
Αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων σειράς Συμπεριληπτικών Διερευνητικών Παιχνιδιών Εναλλακτικής Πραγματικότητας στη θεματική ‘’Υλικά και ιδιότητές τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-05)Τα τελευταία χρόνια τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα ψηφιακά μέσα προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία. Από την άλλη πλευρά, οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν φαίνεται να απολαμβάνουν την εκπαιδευτική ...