Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Title
Now showing items 81-100 of 993
-
Αξιολόγηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε προγράμματα παιδαγωγικής κατάρτισης στην Ελλάδα. Η περίπτωση της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα διατριβή διερευνά θέματα μέτρησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που λαμβάνουν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί κατά την απόκτηση της διδακτικής και παιδαγωγικής τους επάρκειας. Ο σκοπός της είναι διττός και ... -
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού animation "Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας" από μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015-06)Προγράμματα που αξιολογούν τον επιστημονικό εγγραμματισμό των μαθητών, δεν αξιολογούν μόνο τις επιστημονικές γνώσεις και ικανότητες των μαθητών, αλλά και το ενδιαφέρον τους προς τις Φυσικές Επιστήμες. Στην προσέγγιση ... -
Αξιοποίηση ρομποτικού περιβάλλοντος για την προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: Μία εφαρμογή του Οδόμετρου του Ήρωνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μια εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του συστήματος εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με την ύπαρξη της αρχαίας ελληνικής ... -
Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των ΤΠΕ στην διδασκαλία Γεωμετρίας Δημοτικό: μελέτη περίπτωσης σε φροντιστηριακή τάξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-02)Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία με τίτλο: «Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των ΤΠΕ στην διδασκαλία Γεωμετρίας Δημοτικού: μελέτη περίπτωσης σε φροντιστηριακή τάξη» εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού ... -
Αξιοποίηση της Νανοεπιστήμης- Νανοτεχνολογίας στην αντιμετώπιση της τυφλότητας απέναντι στα φυτά: ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί ως σημαντικό ζήτημα η Τυφλότητα απέναντι στα φυτά (εφεξής ΤΑΦΥ). Πρόκειται για ένα φαινόμενο που απασχολεί την επιστημονική κοινότητα και σχετίζεται με την υποτίμηση των φυτών σε σχέση ... -
Αξιοποίηση ψηφιακών κοινωνικών ιστοριών στο πεδίο της Ενταξιακής Εκπαίδευσης: μια μελέτη περίπτωσης παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Ο αυτισμός είναι από τις πιο διαδεδομένες διαταραχές μεταξύ άλλων καθώς επίσης πως είναι μια διαταραχή που δεν θεραπεύεται πλήρως, αλλά το άτομο μαθαίνει να ζει και να μεγαλώνει με αυτό. Αρχικά στην παρούσα ... -
Από τα Φάρασα της Καππαδοκίας στα Πετρανά Κοζάνης: ιστορική διαδρομή, γλώσσα και λαογραφικά στοιχεία, εκπαίδευση και οικονομία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η θέση των Φαράσων βρισκόταν στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Καππαδοκίας, στο ενδιάμεσο του Ταύρου και Αντιταύρου, μέσα σε ένα βαθύ φαράγγι. Διάφορες κοινότητες απαρτίζουν την περιοχή αυτή όπως το Ταστσί, το Πεσκαρντάς, ... -
Από τη δημοκρατία στη δικτατορία των συνταγματαρχών : Η περίπτωση του μητροπολίτη Φλωρίνης Βασιλείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο της υπό τον τίτλο "Από την δημοκρατία στη δικτατορία των συνταγματαρχών: Η περίπτωση του Μητροπολίτη Φλωρίνης Βασιλείου", μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής ... -
Από την θεωρία της επικοινωνίας, στην πράξη της συνεργασίας μεταξύ των διευθυντών των σχολείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-02)Στο σύγχρονο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο που χαρακτηρίζεται από αλλαγές, στο εκπαιδευτικό του περιεχόμενο ( λόγω πολιτικών αλλαγών ), στο διδακτικό του προσωπικό, στον τρόπο αντιμετώπισης των κρίσεων στην σχολική κοινότητα, ... -
Από την Όλυμπο Καρπάθου στα Πλατανάκια Σερρών: έμμεσες ομοιότητες και μορφοκλασματική αυτο-ομοιότητα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-03)Το τοπίο είναι αποκαλυπτικό. Μαζί με το ανθρώπινο σώμα είναι η βασική πηγή οντολογικών αληθειών. Η εργασία αυτή είναι ένα ταξίδι στην ιστορία των τόπων (Πλατανάκια Σερρών, Όλυμπος Καρπάθου) και των ανθρώπων, μια εργασία ... -
Από το Εξή Σου στο Ξινό Νερό: Οικονομία, Εκπαίδευση, Πολιτισμικές Ταυτότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα εργασία εντάσσεται στο σώμα των εργασιών που σχετίζονται με τη Δημόσια Ιστορία και αφορά την παρουσίαση και ανάδειξη των γεγονότων και στοιχείων που καθόρισαν ιστορικά την πορεία του χωριού Ξινό Νερό στην περιοχή ... -
Απόψεις γονέων για την εισαγωγή της ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο και την εκμάθηση της ξένης γλώσσας στην πρωτοσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας να αποτελεί δυναμική και εξελικτική διαδικασία, συνεισφέροντας στη νοητική, γνωστική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη του παιδιού. Ωστόσο, το ερώτημα για το ποια ηλικία είναι ενδεικτικότερη ... -
Απόψεις γονέων για το Ολοήμερο σχολείο και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών. Μια συγκριτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-02)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση και η σύγκριση των απόψεων των γονέων για το Ολοήμερο Σχολείο και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.). Αρχικά, το θεωρητικό μέρος πλαισιώνεται ... -
Απόψεις γονέων μαθητών/τριών με δυσκολίες μάθησης για τη διδασκαλία Μαθηματικών στα Τμήματα Ένταξης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-09)Η παρούσα μελέτη ασχολείται με τις απόψεις των γονέων σε σχέση με το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα των τμημάτων ένταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα ειδικά για τους μαθητές που έχουν μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. ... -
Απόψεις διευθυντών και προσωπικού για το θεσμό, τη λειτουργία και το ρόλο του Ειδικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να διερευνήσει τις απόψεις του προσωπικού αλλά και των διευθυντών ειδικών σχολικών μονάδων σχετικά με ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία, το ρόλο και το θεσμό των ειδικών σχολείων. Προκειμένου ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για την αυτοαντίληψη και την αυτοαποτελεσματικότητα μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την αυτοαντίληψη και την αυτοαποτελεσματικότητα των μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες. Αρχικά, γίνεται αναφορά στον ορισμό των μαθησιακών δυσκολιών από δυο ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για το Γλωσσικό Ζήτημα και το Λόγιο Στοιχείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη και ο σχολιασμός των απόψεων των εκπαιδευτικών για το Γλωσσικό Ζήτημα και το Λόγιο Στοιχείο.Αναλυτικότερα, η δομή της εργασίας αποτελείται από τρία κεφάλαια.Στο πρώτο ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για το περιεχόμενο της Αειφορίας: Οι Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021-11)Η γενικότερη περιβαλλοντική υποβάθμιση, που έγινε ευρέως γνωστή με το περιβαλλοντικό κίνημα, κινητοποίησε κράτη και οργανισμούς να στραφούν προς την υιοθέτηση ορισμένων πλαισίων και πολιτικών για την αντιμετώπιση των ολοένα ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιολογησή τους από τους επιθεωρητές τη δεκαετία του 1970
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-02)Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιολόγηση τους από τους επιθεωρητές την δεκαετία του 1970 όντας ένα θέμα που έχει ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την φοίτηση παιδιών με νοητική αναπηρία σε τάξεις συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στους Νομούς Ημαθίας και Θεσσαλονίκης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2021)Περίληψη Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την φοίτηση παιδιών με νοητική αναπηρία σε τάξεις συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Μελετήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών ...