Πτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 331
-
Συμβουλευτική σε γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Όλα τα παιδιά του κόσμου, έχουν μεταξύ τους μικρές διαφορές ως προς τα σωματικά τους χαρακτηριστικά και τις μαθησιακές τους ικανότητες. Όταν όμως οι διαφορές αυτές έχουν μεγάλη απόκλιση σε βαθμό που να απαιτούν εξατομικευμένο ... -
Ιστορία και δημοκρατική πολιτειότητα: Διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών σχετικά με την πολιτισμική ετερότητα στο παρόν και το παρελθόν
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Κατά τα έτη 2019 - 2020 η ένταση του προσφυγικού - μεταναστευτικού ζητήματος έφθασε στο αποκορύφωμά της. Χιλιάδες ανθρώπων καταφθάνουν καθημερινά από Συρία και Μ. Ανατολή με φουσκωτές βάρκες, οι οποίες πολλές φορές έχουν ... -
Μια (δια)φορά και έναν καιρό: Όψεις της διαφορετικότητας μέσα από το παραμύθι σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)«Μία φορά και έναν καιρό» το ανθρώπινο γένος μεγάλωνε και εξελισσόταν στις απαρχές μιας πανδαισίας ομοιοτήτων και διαφορών. Όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί αλλά όλοι είναι ίσοι και μοναδικοί και η μοναδικότητα τους ... -
Προγράμματα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων για μαθητές με συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τρόπους με τους οποίους ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να βοηθήσει αλλά και να αναπτύξει τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών του, οι οποίοι κατακλίζονται από συναισθηματικές ή ... -
Καταγραφή διαπολιτισμικών στοιχείων στα βιβλία γλώσσας του δημοτικού σχολείου στο πρόγραμμα Modern Greek Paideia
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η καταγραφή των διαπολιτισμικών στοιχείων που υπάρχουν στο βιβλίο της Ε΄ δημοτικού στο πρόγραμμα “Modern Greek Paideia», σε σχολεία της περιοχής του Τορόντο του Καναδά, το ... -
Το γκράφιτι ως μια νέα μορφή έκφρασης και μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των σπουδών μου στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και έχει ως αντικείμενο ... -
Το ιστορικό μυθιστόρημα και η διδασκαλία του: σενάρια διδασκαλίας για την Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει διεξοδικά ένα είδος μυθιστορήματος, το ιστορικό μυθιστόρημα, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται στο πλαίσιο του σχολείου. Επίσης, σχεδιάζονται τρία διαφορετικά σενάρια ... -
Η ενσυναίσθηση και η διαχείριση του θυμού σε μαθητές δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες έρευνες που αφορούν στην εκπαίδευση μελετούν την ηθική ανάπτυξη, ενώ κυριαρχεί το ενδιαφέρον για την ενσυναίσθηση που φέρουν οι μαθητές. Από την άλλη μεριά, ο θυμός σε αυτές τις ... -
Η επίδραση της φυσικής αγωγής σε μαθητές στο φάσμα του αυτισμού: Μία πιλοτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η διαταραχή του φάσματος του αυτισμού (ΔΑΦ) είναι μια αναπτυξιακή αναπηρία που πλήττει 1 στα 68 παιδιά στις Ηνωμένες Πολιτείες (Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων). Τα παιδιά με ΔΑΦ έχουν ελλείμματα στην επικοινωνία και ... -
Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στη Μεγάλη Βρετανία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών στην Μεγάλη Βρετανία. Αρχικά με το θεωρητικό πλαίσιο του θέματος γίνεται αναφορά στον προσδιορισμός της έννοιας «μαθησιακές δυσκολίες» ... -
Ιστορία και Ιστορική Σημαντικότητα: Έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών της Ε΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την Ιστορική Σημαντικότητα και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατανοούν αυτήν την έννοια και την αξιολογούν. Στα πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε έρευνα σε ... -
Μαθητές με κινητικές δυσκολίες στο δημοτικό – εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρουσία πτυχιακή αποτελείται από θεωρητικό και ερευνητικό κομμάτι. Η παρουσία εργασία αναφέρει τις κυριότερες κινητικές αναπηρίες που εμφανίζονται σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με κινητική αναπηρία. Ειδικότερα, ... -
Συναισθηματική νοημοσύνη: Η σχέση της με τους στόχους επίτευξης, το θετικό και αρνητικό συναίσθημα και την ανταγωνιστικότητα των εκπαιδευτικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Ό όρος Συναισθηματική Νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο γνωστός στις μέρες μας, ενώ πολλοί ερευνητές ενδιαφέρονται για τον ρόλο της στην συμπεριφορά και την ψυχολογία των ατόμων. Η συναισθηματική νοημοσύνη στα πλαίσια του ... -
Μυθολογία και ιστορική πραγματικότητα: έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών για την διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η συγκεκριμένη εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των μαθητών του Δημοτικού και συγκεκριμένα της Δ΄ Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, αναφορικά με διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας. Στην αρχή έγινε μια εισαγωγή σχετικά με τον μύθο, ... -
Η συζήτηση για την τέχνη στο δημόσιο λόγο ως επιφαινόμενο της εργαλειακής της πρόσληψης: τρεις περιπτώσεις από την ευρωπαϊκή διανόηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-01)Στην εργασία αυτή προσεγγίζονται τρεις περιπτώσεις δημόσιας συζήτησης για την τέχνη, από τον 18ο, τον 19ο και τον 20ο αιώνα: Η διαφωνία μεταξύ Jean Jacques Rousseau και Jean Le Rond d’Alembert περί του ρόλου του θεάματος, ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών για την αυτοαντίληψη και την αυτοαποτελεσματικότητα μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η παρούσα εργασία μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την αυτοαντίληψη και την αυτοαποτελεσματικότητα των μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες. Αρχικά, γίνεται αναφορά στον ορισμό των μαθησιακών δυσκολιών από δυο ... -
Τα Υδρωνύμια: Κατασκευή εκπαιδευτικού διαθεματικού υλικού με βάση τα ονόματα των ποταμών και των λιμνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-03)Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μία διαθεματική προσέγγιση της θεματικής ενότητας του νερού και παρουσιάζει την κατασκευή μίας μακέτας - επιτραπεζίου, η οποία απευθύνεται, σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κυρίως ... -
Διερεύνηση των μαθησιακών παρεμβάσεων που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη β' δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-05)Η παρούσα εργασία είχε ως σκοπό να διερευνήσει τις μαθησιακές παρεμβάσεις που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στη Β΄ τάξη του Δημοτικού. Πιο αναλυτικά, η έρευνα στόχευε να συλλέξει ... -
Δύο Μελέτες περίπτωσης παιδιών με ΔΕΠΥ: Αντιλήψεις οικογένειας και εκπαιδευτικών για τη συναισθηματική και ηθική ανάπτυξη των παιδιών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά δύο περιπτώσεις παιδιών με Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), καθώς και τις αντιλήψεις της οικογένειας και του εκπαιδευτικού για τη συναισθηματική και ηθική ... -
Ορθόδοξος Πολιτισμός-Αρχιτεκτονική-Αγιογραφία-Θεολογία στην περιοχή της Αριδαίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η παρούσα εργασία απευθύνεται στον Ορθόδοξο πολιτισμό που συναντά την τέχνη. Πιο συγκεκριμένα γίνεται λόγος στον ορθόδοξο πολιτισμό, στην αρχιτεκτονική, στην αγιογραφία και στη θεολογία στην των ναών στην περιοχή της ...