Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 659
-
H παρατήρηση ως εναλλακτική τεχνική αξιολόγησης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-12)Στην παρούσα μελέτη αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας η παρατήρηση ως εναλλακτική τεχνική αξιολόγησης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση με τη χρήση ποσοτικής μεθόδου (ανάλυση ερωτηματολογίων με το πρόγραμμαSPSS).Στόχος ήταν ... -
Ο ρόλος της Αυτοαξιολόγησης των Εκπαιδευτικών – Η Αυτοαξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Ως βασικός σκοπός της παρούσης εργασίας, αναφέρεται σχετικά η συλλογή, επεξεργασία και συζήτηση βιβλιογραφικών (ποιοτικών) αλλά και ποσοτικών δεδομένων μέσα από τη χρήση ερωτηματολογίου έρευνας, για την διαδικασία της ... -
Διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-01)Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις δέκα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση εναλλακτικών τεχνικών αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η έρευνα απαντά σε τέσσερα κύρια ... -
Η Εκπαιδευτική Πολιτική Ειδικής Αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα και η Αξιολόγηση για την μάθηση, ως αρωγός για συμπεριληπτική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Οι κοινωνίες από το παρελθόν έως και σήμερα αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το διαφορετικό ως ένα υγιές μέλος τους που αλληλεπιδρά με τα υπόλοιπα με στόχο την εξέλιξη εν γένει. Εν αντιθέσει, το αντιμετωπίζουν ως υποδεέστερο ... -
Έμφυλες Ανισότητες στην Εκπαίδευση: Οι Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Αξιολόγηση των Μαθητών – Μαθητριών Γυμνασίου στο Γλωσσικό Μάθημα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η κοινωνικοποιητική διαδικασία κι ειδικότερα το έμφυλο μέρος της, που συντελείται κι εντός της εκπαίδευσης, είναι αυτή που δημιουργεί πολλαπλούς «ανδρισμούς» και πολλαπλές «θηλυκότητες»καθότι προτρέπει άλλα χαρακτηριστικά ... -
Μη-λεκτικά στερεότυπα εκπαιδευτικών απέναντι σε μαθητές/μαθήτριες Ρομά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024-01)Οι μαθητές Ρομά αποτελούν μία κοινωνική ομάδα που συχνά αντιμετωπίζει την περιθωριοποίηση τόσο από την κοινωνία γενικότερα όσο και από το σχολικό περιβάλλον. Τα παιδιά Ρομά χαρακτηρίζονται από χαμηλές σχολικές επιδόσεις ... -
Η επίδραση του σχολικού περιβάλλοντος στην εξέλιξη ατόμων με σύνδρομο Down. Μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2024)Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην περίπτωση ενός κοριτσιού με σύνδρομο Down ηλικίας 8 ετών, το οποίο φοίτησε σε γενικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για περίπου 2 έτη και λίγο πριν το τέλος της δεύτερης χρονιάς ... -
Οι τεχνικές αφήγησης στη Μαθηματική Λογοτεχνία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020) -
Πολιτική ανάλυση γυναικείων εφημερίδων, των μαχητριών του ΔΣΕ, την περίοδο 1948-1949
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξουμε – μέσα από τις γυναικείες εφημερίδες της εποχής (1948-1949)- την εξελικτική πορεία και τις πλευρές της γυναικείας συμμετοχής στο Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδας ,όπου άλλες ... -
Αναπληρωτές καθηγητές και νέες τεχνολογίες στη Μέση Εκπαίδευση: Από τη διά ζώσης στη σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)αντιλήψεων των αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης την οποία κλήθηκαν να εφαρμόσουν, και εφάρμοσαν, κατά τη διάρκεια της ... -
Αλληλογραφία Γυναικών σε περιόδους πολέμων (20ος αι.)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-10)Το ερευνητικό πρόβλημα της παρούσας εργασίας αφορά σε ταυτότητες και ιδεολογίες γυναικών σε δύο πολέμους του 20ού αιώνα, όπως αυτές καταγράφονται και εκφράζονται σε δημοσιευμένες συλλογές αλληλογραφίας τους. Το ερευνητικό ... -
Διερεύνηση των επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19 στον ψυχισμό των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στάσεις και αντιλήψεις αυτών.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-05)Οι εκπαιδευτικοί παίζουν κεντρικό ρόλο στην επιτυχή εκπαίδευση. Λόγω της πανδημίας, η δια ζώσης παρακολούθηση των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είχε διακοπεί για περισσότερο από ένα χρόνο σε πολλές χώρες. ... -
Πολυτροπικότητα και Παραποιημένες Ειδήσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-05)Η ψηφιακή επανάσταση, κυρίως από τη δεκαετία του 1990 και μετά, με τις οικονομικές αλλαγές, τη διάδοση της τεχνολογίας καθώς και τη δημιουργία νέων πολιτισμικών κοινωνιών, έφερε στο προσκήνιο δύο νέα δεδομένα που άλλαξαν ... -
Γυναίκα και Σεξουαλική Αντικειμενοποίηση στη Διαφήμιση. Διερεύνηση των στάσεων και αντιλήψεών τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-11)Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει την χρήση της σημειωτικής και της ποσοτικής ανάλυσης, στο πλαίσιο καταγραφής της θέσης της γυναίκας και της σεξουαλικής της αντικειμενοποίησης στη διαφήμιση. Στόχος της εργασίας ... -
Τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας και εκπαίδευση. Δημιουργία πιλοτικής εφαρμογής για την υποβοήθηση μαθημάτων του δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την έννοια της επαυξημένης πραγματικότητας, ως μια σύγχρονη τεχνολογία, σε συνδυασμό με την εκπαίδευση και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να λειτουργήσουν προς ενίσχυση της διδασκαλίας στο ... -
Στρατηγικές κατάκτησης λεξιλογίου στα ελληνικά ως δεύτερη/ξένη γλώσσα στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις τεχνικές κατάκτησης του λεξιλογίου κατά τη διδασκαλία των ελληνικών ως δεύτερη/ξένη γλώσσα και τις στρατηγικές που εντοπίζονται σε δραστηριότητες που προτείνονται σε ... -
Η επαγγελματική εξουθένωση στις Μαίες της Δυτικής Μακεδονίας & η διαμεσολαβητική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Αντικείμενο: Η μελέτη της εμφάνισης του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης στις μαίες των μαιευτικών κλινικών των δημόσιων νοσοκομείων της Δυτικής Μακεδονίας. Σκοπός: Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση και μέτρηση ... -
Εναλλακτικοί τρόποι επίλυσης ναυτιλιακών διαφορών: Διαιτησία – Διαμεσολάβηση. Μελέτη περίπτωσης σε ναυτιλιακές εταιρίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-05)Ο τομέας της ναυτιλίας είναι εξαιρετικά σημαντικός για το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς ο κυριότερος όγκος των εμπορευμάτων διακινείται διά θαλάσσης. Με τον όρο «ναυτιλιακές διαφορές» νοούνται οποιεσδήποτε διαφορές προκύπτουν ... -
Τραπεζική Διαμεσολάβηση: Η Διαμεσολάβηση ανάμεσα σε Ιδιωτικές Επιχειρήσεις και Πιστωτικά Ιδρύματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-03)Αναζητώντας το χωροχρονικό πλαίσιο στο οποίο καλείται να εφαρμοστεί η διαμεσολάβηση ως διαπραγματευτική διαδικασία που οφείλει να επιτύχει, θα ερευνήσουμε το οικονομικό περιβάλλον το οποίο επιβάλει την ανάπτυξη της ... -
Η καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης και η συμβολή του θεσμού της διαμεσολάβησης στην αποσυμφόρηση του δικαστικού συστήματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Το ζήτημα του ρυθμού απονομής της δικαιοσύνης απασχολεί συχνά τον Έλληνα νομοθέτη, καθώς συνδέεται άρρηκτα με την αποτελεσματικότητα του δικαστικού συστήματος και επηρεάζει την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, τις επενδύσεις, ...