Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 174
-
Μαθηματική εκπαίδευση και ανάπτυξη πολιτειότητας. Η περίπτωση της κλιματικής αλλαγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024-05)Ο σημερινός κόσμος μαστίζεται από μια σειρά από κρίσεις: η οικονομική, περιβαλλο-ντική, υγειονομική και ανθρωπιστική κρίση είναι μια καθημερινή πραγματικότητα για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Οι πόλεμοι, οι αντιμεταναστευτικές ... -
Αλγεβρική σκέψη στην πρωτοσχολική ηλικία: η κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2024)Πρόσφατες έρευνες από το πεδίο της πρώιμης άλγεβρας υποστηρίζουν πως μαθητές νηπιακής και πρωτοσχολικής ηλικίας, έπειτα από διδασκαλία στοχευμένων δραστηριοτήτων, είναι σε θέση να κατανοήσουν και να αναπαραστήσουν συμβολικά ... -
Μια ανάλυση εμπειρικών ερευνών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα για τη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας σύμφωνα με το μοντέλο Van Hiele
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-09)Η παρούσα εργασία εστιάζει στο μοντέλο Van Hiele για τη διδασκαλία και μάθηση της Γεωμετρίας και στα αποτελέσματα από εμπειρικές έρευνες που έχουν διεξαχθεί στην Ελλάδα σχετικά με το μοντέλο αυτό. Αναλύονται τα βασικά ... -
Προσθετικές ή πολλαπλασιαστικές σχέσεις; Διερεύνηση των επιλογών μαθητών του Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023)Η παρούσα εργασία αφορά την προτίμηση των μαθητών ανάμεσα σε πολλαπλασιαστικές και προσθετικές σχέσεις. Έρευνες αναδεικνύουν ότι η προτίμηση μπορεί να συνδέεται με σφάλματα που κάνουν οι μαθητές κατά την επίλυση λεκτικών ... -
Κατανόηση και αναπαράσταση αρνητικών αριθμών στη Δ’ και Ε΄ Δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-11)Σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδόθηκε το 2021, η διδασκαλία των αρνητικών αριθμών εισάγεται στην Ε’ Δημοτικού. Κύρια επιδίωξη είναι η συγκρότηση ισχυρής και σταθερής ... -
Διδασκαλία και μάθηση εξίσωσης δευτέρου βαθμού με ιστορική προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Η ενσωμάτωση της ιστορίας στη μαθηματική εκπαίδευση αποτέλεσε τις τελευταίες δεκαετίες αντικείμενο πολλών ερευνών, με επιχειρήματα υπέρ και κατά. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η διδασκαλία και η μάθηση των εξισώσεων ... -
Η μαθηματική και παιδαγωγική γνώση των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία του Απειροστικού Λογισμού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-10)Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της Μαθηματικής και Παιδαγωγικής Γνώσηςτων εκπαιδευτικών στη διδασκαλία του Απειροστικού Λογισμού και συγκεκριμένα στη διδασκαλία του Ορίου. Η έννοια του Ορίου επιλέχθηκε γιατί ... -
Ανάπτυξη Σύντομου Εργαλείου Μέτρησης Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας: μια πιλοτική εφαρμογή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-07)Η έρευνα στο πεδίο της μαθηματικής εκπαίδευσης ολοένα και περισσότερο μελετά την πρώιμη μαθηματική επάρκεια, καθώς και τη σημαντικότητά της στην οικοδόμηση μεταγενέστερων μαθηματικών δεξιοτήτων, αλλά και στη γενικότερη ... -
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της μειονότητας για τη διδακτική πράξη στα μαθηματικά στο μειονοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία της Δυτικής Θράκης αποτελεί μία ιδιαίτερη εκπαιδευτική συνθήκη, που διαμορφώθηκε διαχρονικά μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης. Σε τοπικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι κοινωνικές, ... -
Γνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-07)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τη Γνώση Περιεχομένου και την Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία των εκτιμήσεων μέτρων. Για τον σκοπό ... -
Η γνώση και η στάση των εκπαιδευτικών για τη μαθηματική μοντελοποίηση και η ικανότητά τους στην επίλυση προβλήματος Fermi: Διαφοροποίηση μετά από διδακτική παρέμβαση»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023)Η παρούσα εργασία έχει στόχο να διερευνήσει τις στάσεις και τις γνώσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη μαθηματική μοντελοποίηση καθώς και τις ικανότητές τους στην επίλυση προβλήματος ... -
Οι εκτιμήσεις στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Η ενσωμάτωση των εκτιμήσεων στη μαθηματική εκπαίδευση είναι σημαντική, καθώς αφενός αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής των μαθητών και αφετέρου συμβάλλουν στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης και της αίσθησης ... -
Η αίσθηση του αριθμού σε πλαισιωμένα και μη πλαισιωμένα προβλήματα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει αφενός την ικανότητα παιδιών Δ΄ και Ε΄ τάξης για αίσθηση του αριθμού σε έργα με δεκαδικούς αριθμούς και αφετέρου να μελετήσει τον ρόλο του πλαισίου στην ικανότητα αυτή. Για ... -
Η σχέση της υπολογιστικής εκτίμησης με την επίλυση προβλήματος σε παιδιά Β’ και Δ’ δημοτικού»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2023-07)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι αφενός να εξετάσει την ικανότητα υπολογιστικής εκτίμησης και την ικανότητα επίλυσης προβλήματος σε μικρά παιδιά και αφετέρου να διερευνήσει την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στις δύο ικανότητες. ... -
Δυσκολίες κατανόησης του ορισμού των γεωμετρικών εννοιών από μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και ο ρόλος της Ιστορίας των Μαθηματικών στην αντιμετώπισή τους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Στην παρούσα διπλωματική εργασία προτείνεται ο σχεδιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης για τις έννοιες του Κύκλου και του Ρόμβου, με σκοπό να εξεταστεί κατά πόσο οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού είναι ικανοί να προσεγγίσουν ... -
Διδασκαλία Εννοιών Στατιστικής με Ιστορική Προοπτική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Η Στατιστική αποτελεί το επίκεντρο σε αρκετές δραστηριότητες του σύγχρονου ανθρώπου. Η ανάγκη για την εφαρμογή της σε πολλούς τομείς γίνεται ολοένα και πιο εμφανής, καθώς καθημερινά παρουσιάζονται στατιστικά δεδομένα. ... -
Διερεύνηση της ικανότητας εναλλαγής µεταξύ των διάφορων αναπαραστατικών µορφών της συνάρτησης από µαθητές Γ Λυκείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2020-06)Ίσως η πιο πολυµελετηµένη έννοια των Μαθηµατικών αλλά και της Διδακτικής των Μαθηµατικών είναι η συνάρτηση. Αρκεί κανείς να ξεφυλλίσει ένα σχολικό εγχειρίδιο και εύκολα θα διαπιστώσει το εύρος της ύλης που καταλαµβάνει ... -
Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των κωνικών τομών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2022)Η παρούσα εργασία αφορά στην υλοποίηση διδακτικού σχεδιασμού σχετικά με τη διδασκαλία των κωνικών τομών. Το συγκεκριμένο αντικείμενο εντάσσεται στην ύλη των μαθηματικών της θετικής κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου που φέρνει ... -
Ιστορική πραγματικότητα και λογοτεχνική μυθοπλασία στη διδασκαλία των Μαθηματικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019-10)Τα νέα δεδομένα για τη Μαθηματική Εκπαίδευση επιβάλλουν την αναζήτηση και επιλογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων που να κινητοποιούν τους μαθητές και δραστηριοτήτων που να τους εμπλέκουν ενεργά στην κατάκτηση της ... -
Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση σε σχολική τάξη με ταμπλέτες και αλληλεπιδραστικό βίντεο ή παραδοσιακή διδασκαλία; Μια συγκριτική διερευνητική έρευνα σχετικά με την εκμάθηση στρατηγικών της υπολογιστικής εκτίμησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, 2019)Στην αυτορρυθμιζόμενη προσέγγιση, οι μαθητές πρέπει να ακολουθήσουν από μια αυτοκαθοδηγούμενη πορεία μάθησης με τον εκπαιδευτικό να διαδραματίσει ρόλο καθοδηγητή, μέντορα, που θα βοηθάει τους μαθητές όποτε το ...